Vignet

Meestal rij ik een land binnen via kleine weggetjes waar geen tankstation staat, of andere plek om zo'n vignet te kopen. En vaak kom ik in het land zelf tot de ontdekking dat ik toch even een stukje tolweg wil pakken en dan is het prettig als je dat ter plekke in 3 tellen kunt regelen
 
Begrijp eerlijk gezegd niet waarom je de moeite zou nemen om een vignet digitaal te bestellen voor Oostenrijk (en zorgen dat het geldig is) als ze bij ieder pompstation in de grensstreek verkrijgbaar zijn. Al 20 jaar kopen wij ze 2 x per jaar gewoon bij de pomp. Dat is dus al 40x goed gegaan.
helemaal mee eens. Op de fernpass bijvoorbeeld zijn er veel locaties waar je even de benen kunt strekken, iets drinken, tanken (zo ongeveer goedkoopste op de route) en gewoon €9.60? voor 10 dagen vignet
 
Begrijp eerlijk gezegd niet waarom je de moeite zou nemen om een vignet digitaal te bestellen voor Oostenrijk (en zorgen dat het geldig is) als ze bij ieder pompstation in de grensstreek verkrijgbaar zijn. Al 20 jaar kopen wij ze 2 x per jaar gewoon bij de pomp. Dat is dus al 40x goed gegaan.
Omdat we graag van plannen en hokjes houden🤔
 
Er komt overigens verandering in. EU wil eerlijke tolheffingen en ook 1 dags vignetten afdwingen ni is het minimaal 10 dagen.
Zal wel meevallen… zolang ze in NL rekeningrijden erdoor drukken waarbij je ook over je km’s in het buitenland betaald vind ik dat 10 dagen vignet wel meevallen..
 
Ik heb nog geen € 6,- betaald voor een Oostenrijks vignet voor 10 dagen en omdat het op kenteken staat, hoef ik ook geen sticker te plakken.
Stickers gaan er niet altijd even makkelijk af.
 
Ik heb nog geen € 6,- betaald voor een Oostenrijks vignet voor 10 dagen en omdat het op kenteken staat, hoef ik ook geen sticker te plakken.
Stickers gaan er niet altijd even makkelijk af.
6 euro? Waar heb je dat dan gekocht? Officiele prijs is 9 euro + een beetje
 
Ik ben nu klaar voor Zwitserland!

IMG_4554.jpeg



*O*
 
Ik zie €9,95? 18,95 is voor auto's
inderdaad ik refereerde naar de auto's omdat ik net terug ben met auto, aanhanger en motor erop. Ik heb minder dan €10 betaald? Dus bijna de helft van online. Had teveel kleingeld, te dikke portefeuilledus even 5 x €2 betaald en kreeg nog wat terug. En kleingeld weer uitgeven aan een espressootje op terrasje ernaast, dame was ook weer dankbaar voor het kleingeld, ze had bijna niets meer.
 
Misschien rij ik vrijdagmorgen met de transalp700 naar Chur Zwitserland. Kan je aan de grens nog steeds een tolvignet Zwitserland kopen? (Was vroeguh de rijbaan "ohne vignette"). Moet nog wel ff moed verzamelen, want vrijdagmiddag regen in die omgeving....
 
Helemaal niet van toepassing natuurlijk maar ik heb in Polen nog even een billenknijpmoment gehad. Mijn poos is belabberd en het duurde even voor ik door had dat hoe verder oostelijk je Polen ingaat dest minder tol je kan maar wel moet betalen, met een E-Toll ding geloof ik. Op enig moment kreeg ik door dat ik verschillende tolwegen illegaal bereed, dat MOET met dat systeem / app. En een creditcard die ik niet heb... mijn Projectleidster maar met de afhandeling opgescheept die telkens op afroep tol betaalde 🤷‍♀️
 
Een mede reden voor mij om de tolbadge aan te schaffen is ook de introductie van nauwelijks te signaleren tolstukken (flux libre)
Bij Milaan ligt een stuk, maar Frankrijk heeft het ook.

Opgelet! 1e 'Onzichtbare' tolwegen in Frankrijk: Flux Libre (free flow)
Moet je wel net een stuk weg hebben waar je tolbadge het doet. Daar zijn veel verschillen in. En schiet je in Oostenrijk niks mee op.


Ik kwam erachter dat ik toch niet de badge had die ik dacht te hebben toen bij Milaan de slagboom niet openging in de “snelle” baan met tig auto’s achter me :X
 
Moet je wel net een stuk weg hebben waar je tolbadge het doet. Daar zijn veel verschillen in. En schiet je in Oostenrijk niks mee op.


Ik kwam erachter dat ik toch niet de badge had die ik dacht te hebben toen bij Milaan de slagboom niet openging in de “snelle” baan met tig auto’s achter me :X
Ik heb de Fulli badge voor Italie, Spanje, Frankrijk en Portugal.
Aanbieding momenteel, dus gratis badge, geen verzendkosten en eerst jaar geen abbo bij geen gebruik.
Ik kom toch door Italië omdat ik op de boot moet bij Ancona.
 
Welk voordeel biedt zo'n tol badge? Dat je niet moet stoppen om met je creditcard te betalen?
 
Een motor wordt gescand op formaat/gewicht en betaald minder tol dan een personenauto op de franse tolwegen. Ik weet niet of dit prijsverschil ook geld als je met een kastje rijdt.
 
Een motor wordt gescand op formaat/gewicht en betaald minder tol dan een personenauto op de franse tolwegen. Ik weet niet of dit prijsverschil ook geld als je met een kastje rijdt.
Jazeker, in de instructie staat dat je het poortje moet nemen zonder de hoogte beperking.
Vanuit andere fora begrijp ik dat dat goed functioneert.
 
Ik rij dermate weinig snelweg dat voor mij de moeite niet zou lonen zo'n kastje aan te schaffen... of alle wegen moeten worden zoals die a79 (waar de meesten toch nooit komen). Uit ervaring weet ik dus ook waarom er een bordje verboden voor motoren staat bij de tolpoortjes met hoogtebeperking.
 
Even een spuit elf opmerking: die vignetten voor Oostenrijk kun je hier ook gewoon bij de ANWB winkel kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan