vind je ´t gek=

Wat vind je ervan=

  • Belachelijk, kerel 5 jar lang verbieden examen te doen en pa

    Stemmen: 54 56,3%
  • Ach, een boete moet ie natuurlijk betalen, maar om nou niet

    Stemmen: 27 28,1%
  • Die kerel heeft het rijden in zijn bloed! wanneer zou ie voo

    Stemmen: 15 15,6%

  • Totaal aantal stemmers
    96
Het is een eikel dat hij gaat rijden zonder geldig rijbewijs, hier moet hij voor gestraft worden hoe dan ook. Dit zal wel in de vorm van een geldboete zijn, de standaard: 'Rijden zonder geldig rijbewijs ofzo!"
 
Ik rijdt ook al JAAAREN zonder rijbewijs, zo kunnen ze het ook nooit afpakken, als ik te snel rijdt
 
je hoeft natuurlijk niet te reageren in zo een topic als het je niet interesseert. Ik vind het inderdaad krankzinnig, dat iemand met zo een mentaliteit alsnog mag gaan afrijden. Maar anderzijds: Zou hij anders niet de auto pakken? En wat als hij je dan raakt? Dan is hij onverzekerd, en kun jij waarschijnlijk naar je centen fluiten.

Dus om ervoor te zorgen dat de slachtoffers schadeloos worden gesteld moeten we
zulk soort figuren maar hun rbw geven :?


Logisch....
 
Dus om ervoor te zorgen dat de slachtoffers schadeloos worden gesteld moeten we
zulk soort figuren maar hun rbw geven :?


Logisch....
Lees de cynische ondertoon ;)... Ik bedoelde het echt niet dat hij zijn rijbewijs moet krijgen, maar dat wel, zoals jij zegt, beter moeten nadenken over zulke gevallen.
 
"De Barendrechter moet in ieder geval een boete van 130 euro betalen voor het rechts inhalen.
Daarbovenop komt de straf voor de snelheidsovertreding en het rijden zonder rijbewijs. De officier van justitie bepaalt de hoogte daarvan.
De politie verwacht dat de Barendrechter, hoewel hij geen rijbewijs had toen hij de overtredingen beging, zal worden beoordeeld als beginnend bestuurder. ,,Het eindoordeel is aan justitie, maar we verwachten dat hij een van de drie punten van zijn rijbewijs al kwijt is.’’

Hij is ze rijbewijs dus waarschijnlijk alweer kwijt :+

Bron: AD

Stond gisteren trouwens in de krant dat hij wel geslaagd is voor zijn rijbewijs!!! :o :o
 
je hoeft natuurlijk niet te reageren in zo een topic als het je niet interesseert. Ik vind het inderdaad krankzinnig, dat iemand met zo een mentaliteit alsnog mag gaan afrijden. Maar anderzijds: Zou hij anders niet de auto pakken? En wat als hij je dan raakt? Dan is hij onverzekerd, en kun jij waarschijnlijk naar je centen fluiten.

Nee, de verzekering zit op het voertuig, niet op de bestuurder. Als de auto verzekerd is betaald de verzekering gewoon de schade waar je voor aansprakelijk gesteld word aan de gedupeerde, maar kan het dan op de berijder verhalen. De wet heeft het zo geregeld dat de gedupeerde nooit achterblijft met lege handen.


Het is een eikel dat hij gaat rijden zonder geldig rijbewijs, hier moet hij voor gestraft worden hoe dan ook. Dit zal wel in de vorm van een geldboete zijn, de standaard: 'Rijden zonder geldig rijbewijs ofzo!"

Uiteraard is het een standaard "rijden zonder rijbewijs", zou de boete hoger moeten zijn afhankelijk van je bestemming ofzo ??
 
Ik zeg slotje op dit topic. Heeft allemaal niets meer met motoren of het berijden hiervan te maken

:+


Gezien het feit dat wij dit soort figuren mét rijbewijs op de weg weer dagelijks tegen gaan komen, heeft het er mijns inziens best wel wat mee te maken. ;)
 
quote:
Tuckson schreef op 22 juni 2007 @ 13:01:
quote:

Snelheidsduivel gesnapt op weg naar rijexamen
Uitgegeven: 21 juni 2007 16:04

AMSTERDAM - Een 23-jarige man uit Barendrecht is donderdag van de weg gehaald omdat hij met 146 kilometer per uur op weg was naar zijn rijexamen. Hij reed in een geleende auto, had dus nog geen rijbewijs en verklaarde haast te hebben omdat hij moest afrijden.
ANP

Of hij zijn rijbewijs uiteindelijk heeft gehaald, is niet bekend.

De man reed in een snelle Volkswagen Golf GTI, meldt het Korps Landelijke Politiediensten. Hij reed niet alleen te hard maar haalde ook tweemaal rechts in op de snelweg A16.

De examenkandidaat zei dat hij de politieauto wel op de parallelweg had zien rijden, maar dat hij dacht dat deze niet meer bij hem zou komen.

De Barendrechter werd opgehaald door zijn rij-instructeur, die hem op vertoon van zijn oproep voor het examen mocht meenemen naar het examencentrum.



:? :? :?

ja, er bestaan ook langzame Volkswagen Golf GTI
a.k.a. Volkswagen Golf 1.6 met GTI embleem
 
Ik zie het probleem "koekblikker"niet... :?
Hij krijgt 2 bekeuringen en rijdt vervolgens prima af... dus hij heeft het wel in de vingers... :)

Als je nu eens in algemeen kijkt zie je al 3 "rijbewijs kwijt, wat moet ik nu topics"... ;)
 
Ik zie het probleem "koekblikker"niet... :?
Hij krijgt 2 bekeuringen en rijdt vervolgens prima af... dus hij heeft het wel in de vingers... :)

Als je nu eens in algemeen kijkt zie je al 3 "rijbewijs kwijt, wat moet ik nu topics"... ;)
simpel lopen ... :+

zie het probleem ook niet zo ...eeuwig gezeik over die koekblikkers B|
gaat nergens over . Je weet dat ze er zijn leer ermee leven ,
of koop een snorfiets en gaat lekker op het fietspad rijden
 
Ik zie het probleem "koekblikker"niet... :?
Hij krijgt 2 bekeuringen en rijdt vervolgens prima af... dus hij heeft het wel in de vingers...

Als je nu eens in algemeen kijkt zie je al 3 "rijbewijs kwijt, wat moet ik nu topics"... :) ;)
Lijkt me niet, het zegt meer over het nut en de effectiviteit van onze examens als ie na een dergelijke actie en met een dergelijke mentaliteit toch kan slagen. Als je rechts inhaalt, ken je de regels niet of negeer je ze moedwillig. Idem dito voor rijden zonder rijbewijs, ect...

Feit dat je dan de standaard boetes betaalt voor de afzonderlijke gedragingen vind ik sowieso niet meer dan een logisch gevolg van de foutieve handelingen. Maar waar ik me ernstig over verbaas is dat meneer dan vervolgens gewoon kan afrijden of er niets aan de hand is. Een examen moet aantonen dat iemand klaar voor de weg is. Als hij dat vóór het examen al aantoont niet te zijn (En bij genoemde rijbewijsinvorderingen heeft de wetgever v.w.b. de betrokkenen daar kennelijk óók haar twijfels over) , dan zou zo iemand eerst maar eens een tijdje terug naar de lessituatie moeten wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard is het een standaard "rijden zonder rijbewijs", zou de boete hoger moeten zijn afhankelijk van je bestemming ofzo ??


Hoezo niet, snelheidsboetes worden toch ook hoger naarmate je harder rijd?

vermoed wel dat de rechter hier naar zal kijken en alle puntjes bij elkaar op zal tellen
en daar de straf voor de zwaarste overtreding op zal baseren
(of kun je hier in NL nu ook op meerdere punten tegelijk veroordeeld worden zoals in de VS:
Speeding=$xxx + DUI=$xxx + Driving without license=$xxx + Driving without insurance=$xxx
= Zwaarte veroordeling)

hoe zit het trouwens als ik van middelburg tot delfzijl constant 10km te hard rij en ik word
10x geflitst
Eigenlijk is dat toch dezelfde overtreding?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan