vizier oplossing gezocht

MrGixxer

MF'er
1 mrt 2005
38
0
Rotterdam
hallo allemaal,

heb een arai nu al 3 weken en heb nu voor de tweede keer getest maar heb steeds een klein probleem. steeds als ik mijn vizier dicht doe krijg ik een kleine waas benden bij de vizier. al doe ik de ventilatie open hou ik dat stukje. ben het wel kwijt bij snelle stukken maar langzaam rijden en het wordt echt vervelend.

hebben jullie de oplossing voor mij misschien zodat ik geen waas meer krijg op mijn vizier?????

alvast bedankt allemaal voor de reacties :W
 
Vizier open laten staan!

;)


ik heb vorige week een nieuwe arai helm gekocht, en meteen een pinlock laten monteren, kosten 25,00 euro
 
pinlock... = subliem.. :Y

k moet em nu na een jaar wel ff schoon gaan maken want er zit iets vocht of vuil achter.. iemand tips hiervoor..?
 
Druppeltje wasmiddel op een doekje, en als heeeel dun laagje uitwrijven tot je het niet meer ziet op de plek waar je last hebt. Nou zullen er wel mensen komen die beweren dat je er brosse afbrokkelende vizieren van krijgt, maar het werkt gewoon super, ik geloof daar niet zo in. Geen papieren doekjes gebruiken.
 
hallo allemaal,

heb een arai nu al 3 weken en heb nu voor de tweede keer getest maar heb steeds een klein probleem. steeds als ik mijn vizier dicht doe krijg ik een kleine waas benden bij de vizier. al doe ik de ventilatie open hou ik dat stukje. ben het wel kwijt bij snelle stukken maar langzaam rijden en het wordt echt vervelend.

hebben jullie de oplossing voor mij misschien zodat ik geen waas meer krijg op mijn vizier?????

alvast bedankt allemaal voor de reacties :W
Er schijnen smeerspullen op de markt te zijn.
Ik zelf experimenteer sind's kort met enkele drup. glansspoelmid. van de vaatwasser.
Gaat prima tegen regendruppels, rollen zo van het vizier af. Binnen lijkt het iets te schelen met wazem maar helemaal weg is het niet.

Gr,
Henk
 
pinlock... = subliem.. :Y
k moet em nu na een jaar wel ff schoon gaan maken want er zit iets vocht of vuil achter.. iemand tips hiervoor..?

Eruit halen, zowel vizier als pinlock goed afspeoelen met lauw water met daarin handzeep (geen agressieve oplosmiddelen). Vervolgens droogschudden/blazen (vooral op de pinlock moet je uitkijken met droogwrijven want is er zacht en krast snel).

Dan een paar uur heel goed laten verder drogen en weer in elkaar zetten.
 
Eruit halen, zowel vizier als pinlock goed afspeoelen met lauw water met daarin handzeep (geen agressieve oplosmiddelen). Vervolgens droogschudden/blazen (vooral op de pinlock moet je uitkijken met droogwrijven want is er zacht en krast snel).

Dan een paar uur heel goed laten verder drogen en weer in elkaar zetten.
:^

enige goede manier om vizieren schoon te maken.
 
ik heb van dat anti condens middel voor binnenin de helm, dit werkt super.

Het enige nadeel is dat je het wat vaker erop moet smeren. Een betere oplossing is een vizier met een filmlaag erop, beslaat nooit.

Je kunt ook een neuskapje kopen, als tijdelijke oplossing kun je ook een stuk tape plakken in je helm als neuskapje.
 
pinlock lijkt mij net teveel gedoen voor een klein waasje....

ik zou voor de respro gaan.

http://www.respro.com/

popup_foggy.jpg



succes!
 
hallo allemaal,

heb een arai nu al 3 weken en heb nu voor de tweede keer getest maar heb steeds een klein probleem. steeds als ik mijn vizier dicht doe krijg ik een kleine waas benden bij de vizier. al doe ik de ventilatie open hou ik dat stukje. ben het wel kwijt bij snelle stukken maar langzaam rijden en het wordt echt vervelend.

hebben jullie de oplossing voor mij misschien zodat ik geen waas meer krijg op mijn vizier?????

alvast bedankt allemaal voor de reacties :W


Hee daar,

Ik heb een Pinlock in mijn Arai laten zetten. Als het weer echt bar is en blijft alles achter de Pinlock perfect zonder enige waas, onder de pinlock gebeurt hetzelfde als dat bij jou gebeurd.

Daarnaast gebruik ik ook nog zo'n 'neuskapje', ik heb echt nooit last van waas, ook als ik de ventilatiegaten dichtzet.
 
Ik ZWEER bij het PINLOCK systeem! :}

Ik heb het nu zelfs op zowel mijn Winter als Zomer vizier!! 8-)

Winter: Blancovizier met GELEpinlock... "GEEL is super met slecht weer of nacht"

Zomer: Smokevizier met BLANCOpinlock... "gewoon super makkelijk tegen beslaan"

Het PINLOCKsysteem is zeer makkelijk zelf te monteren met wat lef. Je moet namelijk 2 kleine gaatjes boren in je vizier. In het PINLOCK doe het zelf setje zit een mal voor de plaats van de gaatjes en een speciaal boortje. Binnen 5 min. is het gemonteerd...!

Hier wat foto's van mijn helm met PINLOCK:

full


Blanco pinlock ligt vooraan en in mn vizier zie je 2 kleine witte dopjes.
 
Laatst bewerkt:
PINLOCK.....dat is echt het beste,ik heb het na allerlei gekloot met
anticondens middeltjes,maar dit werkt echt goed.
Ik heb een light smoke met een gele pinlock :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan