Vliegwiel spie brak doormidden, hoe verwijder ik de rest uit de krukas?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.243
Assen
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk Winsun
  • Type:192F
  • Bouwjaar:2018
  • Kmstand: niet veel
  • Probleem: zie titel
  • Wanneer is het probleem onstaan: Heute
  • Wat is er al aan gedaan: geprut, getikt en gevloekt..
  • 1585061139764.png
Gezien mijn ongeduld en temperament laat ik 't vandaag voor wat het is...
Wellicht het vliegwiel niet hard genoeg vastgedraaid?
(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
 
Laatst bewerkt:
Kruipolie kan geen kwaad maar t zal toch Dremel worden lijkt me.
Of een harde afgebroken tap slijpen tot een klein smal beiteltje en er wat materiaal in het midden van de spie mee weg gutsen zodat de druk van de zijkanten weg gaat.
 
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk Winsun
  • Type:192F
  • Bouwjaar:2018
  • Kmstand: niet veel
  • Probleem: zie titel
  • Wanneer is het probleem onstaan: Heute
  • Wat is er al aan gedaan: geprut, getikt en gevloekt..
  • Bekijk bijlage 1477413
Gezien mijn ongeduld en temperament laat ik 't vandaag voor wat het is...
Wellicht het vliegwiel niet hard genoeg vastgedraaid?
(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)


Mocht je het voor elkaar krijgen om het spietje eruit te halen, sowieso het vliegwiel even opnieuw op de krukas schuren/slijpen met slijppasta.
 
Daar is te weinig ruimte voor denkl ik, ben intussen bang dat ik het bed voor de spie ook aan het mollen ben, je ziet niet waar het 1 begint en ader eindigt
 
Inderdaad `(dacht je dat ik blind was O-)) en als je dat niet kan moet je er afblijven..(mijn mening)

Edit - Stukje plaat van 1,5 mm dik , sleufje er in snijden op rand en met sleufje op de krukasspie leggen .. lasapparaat er bij en een paar goede scheten er op .. laten afkoelen en hebbes...

Keering afdekken !
Ga nou een Dremeltje regelen beste kerel straks is echt heel je blokkie kaput
 
Ik heb geen co2 appraat en met m'n electrodenbak kan ik nietz ulke dunne lasjes leggen, met co2 denk ik ook niet..
ik vind het moelijk te zien waar te prutten omdat je niet ziet waar tap eindigd en spie begint.
 
Terug
Bovenaan Onderaan