Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat heeft weinig zin, je weet toch nooit wat een automobilist opeens gaat doen? Dat weet die automobilist zelf ook niet.Mensen die tussen de meest linker en 2e/rechter strook door rijden gevaarlijk vinden, moeten eens een verplicht dagje Périphérique bij Parijs gaan rijden.
Heb je het zo geleerd.
Ja , jij verplaatst Rob.Dus als iemand die veel te hard rijdt mij rechts inhaalt terwijl ik netjes naar rechts aan het overstappen ben krijg ik de schuld???
Situatie A4/A13
Dat heeft weinig zin, je weet toch nooit wat een automobilist opeens gaat doen? Dat weet die automobilist zelf ook niet.
Serieus hoeveel blikkers gebruiken hun spiegels.. In mijn 30 jarige ervaring (ik heb in voorgaande pagina's gelezen dat het aantal jaren rij ervaring van toegevoegde waarde is bij een bericht ) kom ik maar weinig tegen die ook daadwerkelijk hun spiegels gebruiken of over hun schouders kijken. Het gros zit in hun bubble voor zich uit te staren, of met andere zaken bezig. Mobiel. Navigatie, make-up (vaak gezien) scheren, ontbijt enz.Zitten ze in hun spiegel te kijken of over hun schouder?
Serieus hoeveel blikkers gebruiken hun spiegels.. In mijn 30 jarige ervaring (ik heb in voorgaande pagina's gelezen dat het aantal jaren rij ervaring van toegevoegde waarde is bij een bericht ) kom ik maar weinig tegen die ook daadwerkelijk hun spiegels gebruiken of over hun schouders kijken. Het gros zit in hun bubble voor zich uit te staren, of met andere zaken bezig. Mobiel. Navigatie, make-up (vaak gezien) scheren, ontbijt enz.
Maar dat was niet de discussie /vraag.
Ff OT dus: vluchtstrook /pechstrook is niet om een file voorbij te rijden. Het is bij pech of voor hulpdiensten. Niet doen dus. Je bent op de motor dus heel flexibel. Maak daar gebruik van
Ik tel alleen gemaakte kilometers op de motor met tenminste een hellingshoek van 45 graden.Kort door de bocht...
Veruit de meesten kijken wel in de spiegels en kijken over hun schouder.
Alleen kom jij 82374 mensen per dag op de weg tegen en als 0,01% niet goed kijkt, kom je toch 10 debielen tegen die jou bijna overhoop rijden. Die onthoud je.
Juist met 30 jaar ervaring zou je dit moeten kunnen erkennen
Of, heb je in die 30 jaar maar 200 km gereden?
Dus, bedenk ik me net. Aantal jaar rijervaring moeten we niet noemen, maar aantal gemaakte kilometers, op de motor
Kort door de bocht...
Tot zover oogt het allemaal nog vrij consistent... moet ik zeggenIk tel alleen gemaakte kilometers op de motor met tenminste een hellingshoek van 45 graden.
Oké 30 jaar rij ervaring. 1ste 5 jaar just for fun. Daarna woon-werk. 20.000 per jaar. Dus genoeg km. En op de a9 en en a208 kom ik dagelijks echt meer dan 10 debielen tegen die niet kijken, niet over schouder en niet in de spiegels. De meesten doen echt maar wat. En het is te danken aan ervaring dat ik niet vaker van mijn motor ben gereden. Maar inderdaad per dag zijn het maar 10 die ook daadwerkelijk een bijna dood ervaring veroorzaken.Kort door de bocht...
Veruit de meesten kijken wel in de spiegels en kijken over hun schouder.
Alleen kom jij 82374 mensen per dag op de weg tegen en als 0,01% niet goed kijkt, kom je toch 10 debielen tegen die jou bijna overhoop rijden. Die onthoud je.
Juist met 30 jaar ervaring zou je dit moeten kunnen erkennen
Of, heb je in die 30 jaar maar 200 km gereden?
Dus, bedenk ik me net. Aantal jaar rijervaring moeten we niet noemen, maar aantal gemaakte kilometers, op de motor
Maar 10.... Dat zijn er 10 teveel.Oké 30 jaar rij ervaring. 1ste 5 jaar just for fun. Daarna woon-werk. 20.000 per jaar. Dus genoeg km. En op de a9 en en a208 kom ik dagelijks echt meer dan 10 debielen tegen die niet kijken, niet over schouder en niet in de spiegels. De meesten doen echt maar wat. En het is te danken aan ervaring dat ik niet vaker van mijn motor ben gereden. Maar inderdaad per dag zijn het maar 10 die ook daadwerkelijk een bijna dood ervaring veroorzaken.
Klopt, die paar debielen die hem zomaar naar een andere rijbaan slingeren, is moeilijk op te anticiperen.Serieus hoeveel blikkers gebruiken hun spiegels.. In mijn 30 jarige ervaring (ik heb in voorgaande pagina's gelezen dat het aantal jaren rij ervaring van toegevoegde waarde is bij een bericht ) kom ik maar weinig tegen die ook daadwerkelijk hun spiegels gebruiken of over hun schouders kijken. Het gros zit in hun bubble voor zich uit te staren, of met andere zaken bezig. Mobiel. Navigatie, make-up (vaak gezien) scheren, ontbijt enz.
Maar dat was niet de discussie /vraag.
Ff OT dus: vluchtstrook /pechstrook is niet om een file voorbij te rijden. Het is bij pech of voor hulpdiensten. Niet doen dus. Je bent op de motor dus heel flexibel. Maak daar gebruik van
Ik doe het pas 60 jaar en ze heeft gelijk.Ik doe ‘t pas 25 jaar
en ze heeft gelijk
Maar in dit geval is de flexibiliteit van de motor niet te gebruiken. Behalve invoegen en aan het einde weer uitvoegen. Wordt over het algemeen gezien als hufter-actie, maar wat bestuurder achterin de rij van me vinden maakt natuurlijk niet zoveel uit.Serieus hoeveel blikkers gebruiken hun spiegels.. In mijn 30 jarige ervaring (ik heb in voorgaande pagina's gelezen dat het aantal jaren rij ervaring van toegevoegde waarde is bij een bericht ) kom ik maar weinig tegen die ook daadwerkelijk hun spiegels gebruiken of over hun schouders kijken. Het gros zit in hun bubble voor zich uit te staren, of met andere zaken bezig. Mobiel. Navigatie, make-up (vaak gezien) scheren, ontbijt enz.
Maar dat was niet de discussie /vraag.
Ff OT dus: vluchtstrook /pechstrook is niet om een file voorbij te rijden. Het is bij pech of voor hulpdiensten. Niet doen dus. Je bent op de motor dus heel flexibel. Maak daar gebruik van
Het probleem is dat er relatief veel motorrijders zijn die met hun leven spelen. Als je tussen files doorrijdt en je gaat te snel en iemand komt plotseling naar de andere rijbaan, dan ben jij de lul en jij komt in het ziekenhuis, of er rijdt iemand over je heen en dan kom je in het crematorium.
Maar rijd je niet te snel, zoals dat hoort, dan knijp je hard in je rem en mag je hem uitschelden voor mijn part, maar als je alles goed doet kun je het gewoon beremmen en heb je de situatie onder controle.
Hoevindjedie?
Had ik met die laatste boerenprotesten in Den Haag ook, ik werk in Den Haag vlakbij het Malieveld dus dan weet je het wel. N44 was geen doorkomen aan, zelfs niet met de motor. Heel het stuk tussen Wassenaar en Den Haag over het fietspad gereden, max 20km/u en gewoon achter de fietsers gereden. Zelfs 2 motoragenten gepasseerd die ook op het fietspad stonden, handje opgestoken en rustig doorgereden. Niks aan de hand.Tot nu toe altijd goed gegaan, eenmaal dacht ik een prent in Utrecht te krijgen. In een zijweg stond een motoragent en ik reed tussen fietsers.
Maar die zwaaide alleen (nee geen stopteken ) Ik vermoed dat het anders was geweest wanneer ik sneller gereden had.
Ik bleef netjes tussen de fietsers, schiet toch flink op wanneer alle auto's stilstaan.
Kijk, en dat is nu precies waarom dat ding in Nederland "vluchtstrook" heet: je kunt er in noodgevallen naar toe om te voorkomen dat je wordt platgereden door een debiel met een brok staal.....Ik neem normaal nooit de pechstrook (naar het schijnt ook wel vluchtstrook genoemd ).
Maar een goede week terug toch één keer gedaan. Echter niet om in te halen, maar om mij te LATEN inhalen.
Laat ik even voorop stellen dat ik de actie van de chauffeur knap asociaal vind.Ik neem normaal nooit de pechstrook (naar het schijnt ook wel vluchtstrook genoemd ).
Maar een goede week terug toch één keer gedaan. Echter niet om in te halen, maar om mij te LATEN inhalen.
Ik heb het over de E40, tussen Hélécine en Boutersem, daar was de linker rijstrook afgezet, omdat men er de verlichting aan het verwijderen is. Bij werkzaamheden op een snelweg worden in B doorgaans borden gezet die de max snelheid tot 70km/u beperken. Daar houd je je best aan, wegenwerken zijn paradijsjes voor flitsers.
De meesten van de te snel rijdende voertuigen rijden mij voorbij, op een defensieve manier, aan pakweg 90km/u. Af en toe ook een vrachtwagen. Maar dan komt er een vrachtwagen die het tweede vak niet op wilt, ook niet toen er geen auto's op het tweede vak reden. Die kwam verdomd gevaarlijk dichtbij, hield dan weer wat afstand, versnelde weer om net achter mij weer diep in de remmen te gaan, alsof hij duidelijk wilde maken dat ik te traag reed. Nochtans is het algemeen geweten dat er in zulke situaties veel geflitst wordt, bijkomend dat er, ondanks het nog maar 4:30u was, reeds werkers actief waren, en ik kan best begrijpen dat het voor hun niet veilig is, en aanvoelt, als daar snel langs hun heen gereden wordt.
Ik heb dan maar even de pechstrook "gescand", erop gereden, effe vertraagd zodat die vrachtwagen snel door was, en weer de rijbaan op.
Vóór mij rijdt hij naar een 70 rijdende auto toe (pakweg 80% houdt zich effectief aan die 70). Het duurt enkele minuten, dan begint hij onophoudelijk te licht flashen op die auto. De auto vertraagt (ook niet slim), tot wel 40km/u. Ik had kunnen voorbijrijden, maar wilde later niet diezelfde vrachtwagen weer achter mij. Uiteindelijk rijdt de vrachtwagen toch het tweede rijvak op, rijdt de auto voorbij, en snijdt hem dan bruut de pas af. Gelukkig hield ik voldoende afstand, want de auto remde (had geen keus).
Je praat gevaarlijke idioten na en doet mogelijk zelf mee met levensgevaarlijke onzin. Dat levert je nu bonuspunten op. De geschiedenis heeft echter geleerd dat het dan soms toch slecht afloopt ("Wir haben das nicht gewusst").Waarom zou je als motorrijder überhaupt denken dat je er over de vlucht/pechstrook langs mag? Dan kan een automobilist dat toch net zo goed doen? Nee, die strook is er voor pechgevallen, hulpdiensten en nood/uitwijken. Verder blijft die vrij. Met de motor ga je tussen de auto's door, mits dat veilig kan, met gepaste snelheid en het liefst ook wanneer beide rijstroken voor dezelfde rijrichting bestemd zijn.
Als beginnend motorrijder heb ik misschien wat minder recht van spreken, maar hier zeg ik toch niet iets raars of wel?