Vogezen

Ben zondag teruggekomen uit het Zwarte Woud, moet eerlijk zeggen dat ik het daar mooier vind dan in de Vogezen. Wat mooier of leuker is om te rijden is moeilijk te zeggen, het is wel anders. In de Vogezen nodigt het meer uit om echt hard over de bergen heen te knallen. In het Zwarte Woud heb je veel meer smallere slingerweggetjes waar je simpelweg niet zo hard kán, maar die wel een echte uitdaging zijn. In Duitsland wel meer oppassen voor de politie mbt de snelheid dan in Frankrijk.
Bovendien vangen de Vogezen heel wat regen op voor het Zwarte Woud, waar het klimaat een stuk aangenamer is.
 
OMA voor Vogezen!!!! Zo'n prachtige omgeving om met de motor te bezoeken. Nog anderhalve week en dan gaan we met vier jongens (mannen) op de bike naar de Vogezen voor een lang weekend. Zaterdag heen en maandag terug. We verblijven bij La Mouche van Jos en Anselma. Geweldige sfeer en goed onderkomen!
De ritten staan reeds vast. De Ballon d'Alsace, de grand Ballon, etc. we gaan ze allemaal bezoeken ;-) Heen rijden we via Duitsland, dat is met onze superbikes toch wat fijner dan door België. We kunnen niet meer wachten.
 
klinkt goed! ik 2 weken geleden in de vogezen geweest. eerst naar luxemburg en toen naar de vogezen.
2 nachten overnacht in la mouche (2x) wat een leuk hotel is dat. ik stond wel op het gras veld met me tent. verder super weer gehad en dan met zo mooie omgeven! top weekend.

(let op snelheid) toen ik daar was, was er van 1 van de andere jongens het rijbewijs afgepakt.
hij reed wel goed te hard 145 waar 90 mocht, maar er wordt op gecontroleerd.
 
OMA voor Vogezen!!!! Zo'n prachtige omgeving om met de motor te bezoeken. Nog anderhalve week en dan gaan we met vier jongens (mannen) op de bike naar de Vogezen voor een lang weekend. Zaterdag heen en maandag terug. We verblijven bij La Mouche van Jos en Anselma. Geweldige sfeer en goed onderkomen!
De ritten staan reeds vast. De Ballon d'Alsace, de grand Ballon, etc. we gaan ze allemaal bezoeken ;-) Heen rijden we via Duitsland, dat is met onze superbikes toch wat fijner dan door België. We kunnen niet meer wachten.


Mooi man , ik hoop er vrijdagavond aan te komen!!!
Donderdagavond vertrek vanuit Friesland, eerste stop Luik , en daarna geen snelweg meer!!
Vrijdag lekker binnendoor naar Le Clerjus, Zondag doorkruisen we de vogezen richting Heimborn Duitsland, Boelesplace. Maandag weer naar huis..... -O-
 
Hallo oma!

Dit jaar willen we een weekje gaan motorrijden, voor het eerst richting de Vogezen. We willen de heenreis en de terugreis beide in twee dagen doen, zodat we veel binnendoor kunnen rijden. Dan hebben we vervolgens een dag of vier in de Vogezen.

Hebben jullie nog tips voor de heen/terugreis? Is vier dagen een mooi aantal dagen in de Vogezen? Of is dat te lang? Zijn er naast mooie wegen en cols ook nog andere bezienswaardigheden in de Vogezen?
 
Hallo oma!

Dit jaar willen we een weekje gaan motorrijden, voor het eerst richting de Vogezen. We willen de heenreis en de terugreis beide in twee dagen doen, zodat we veel binnendoor kunnen rijden. Dan hebben we vervolgens een dag of vier in de Vogezen.

Hebben jullie nog tips voor de heen/terugreis? Is vier dagen een mooi aantal dagen in de Vogezen? Of is dat te lang? Zijn er naast mooie wegen en cols ook nog andere bezienswaardigheden in de Vogezen?

Als ik naar de Vogezen ga, dan neem ik in Nederland en België de snelweg richting Bouillon (België). Vandaar ga ik binnendoor en neem ik de N964 en de N164 naar beneden, richting Le Clerjus. Daar zit de motorherberg waar ik altijd naartoe ga in die regio. Je kan je daar overigens in de Vogezen wel 4 dagen vermaken. Om ook maar schaamteloos gebruik te maken van de tourtochtensectie van die motorherberg, zie hier een aantal routes als voorbeeld.
 
Als ik naar de Vogezen ga, dan neem ik in Nederland en België de snelweg richting Bouillon (België). Vandaar ga ik binnendoor en neem ik de N964 en de N164 naar beneden, richting Le Clerjus. Daar zit de motorherberg waar ik altijd naartoe ga in die regio. Je kan je daar overigens in de Vogezen wel 4 dagen vermaken. Om ook maar schaamteloos gebruik te maken van de tourtochtensectie van die motorherberg, zie hier een aantal routes als voorbeeld.
Bekende leuke plek. Heb daar 5,5 jaar geleden m'n Duitse vriendin leren kennen :)
Het enige nadeel van La Mouche vind ik dat het relatief ver van de mooie cols van de Vogezen vandaan is. Van de andere kant is die weg richting Plombières-les-bain wel gaaf.

Wij deden de heen- en terugweg trouwens gewoon in 1 dag, 500 km is goed te doen. Je kunt je makkelijk een week lang vermaken in de Vogezen, langer ook wel. Je kunt zelfs nog een uitstapje naar het Zwarte Woud maken.
Of je kunt via de Eifel gaan als je het in 2 dagen wil doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan