Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Hij komt wel consequent over.
Velen hier zijn vooral selectief in hun mening,met de nodige boter op hun hoofd.
Zolang het in de eigen bubbel past wordt het ontzien.
Ja, veel mensen denken vaak: De dingen die mij niet boeien mogen allemaal afgeschaft worden. Maar de dingen die ik leuk vind natuurlijk niet!
Zo hebben we allemaal wel een beetje boter op het hooft als we heel eerlijk zijn.
Maar deze figuur is wel heel extreem. Stel voor hem voor: alleen eten en een verwarmd huis en gratis bescherming tegen voortplanten.
 
Het wordt hoogtijd dat dat men gaat stoppen met al die onzinnige verkwisting van brandstoffen aan F1 races plus al het volk wat daar naartoe komt met grote asobakken en vliegtuigen voor pretvluchten en motortochten voor de fun. etc etc. Doe alleen de hoognoodzakelijke vervoer voor nuttige dingen. Dus geen zinloze prullaria uit China consumeren om het consumeren. Lijkt wel of iedereen een hobby maakt van kopen kopen kopen.
Scheelt ook een hoop in de gigantische afvalberg waar we geen raad meer mee weten.
Hey steuntrekker kan je niet effe opzouten van M-F?
 
Ja, veel mensen denken vaak: De dingen die mij niet boeien mogen allemaal afgeschaft worden. Maar de dingen die ik leuk vind natuurlijk niet!
Zo hebben we allemaal wel een beetje boter op het hooft als we heel eerlijk zijn.
Maar deze figuur is wel heel extreem. Stel voor hem voor: alleen eten en een verwarmd huis en gratis bescherming tegen voortplanten.

Waarom zo denigrerend?Ken je de beste man?

Verder heb ik al vele meningsverschillen over EV vs fossiel gevoerd.
Bijna altijd komen er selectieve meningen ,zonder enige vorm van nuance, uit.
Maar wel excuses aandragen voor de eigen uitzondering op de regels.
Dikwijls uit eigenbelang of interesses.
 
zouden ze daar ook chips in doen?
Tuurlijk, en zo controleren ze je...geen alu hoedje tegen bestand..

1639059016267.png
 
Tesla maakt enkel winst door de verkoop van emissierechten aan andere autofabrikanten, anders zat het bedrijf nog steeds in de rode cijfers.
Aangezien andere autofabrikanten dat trucje ook doorhebben produceren die nu ook elektrische auto's dus het kan wel eens snel afgelopen zijn voor Tesla.
Over Tesla zou je eens wat meer kunnen lezen, dan kom je al snel tot een heel andere conclusie.

Je hoeft weliswaar nooit meer te tanken maar jou tijd van dik moeten betalen komt nog wel.

Dat heb ik dus met jouw stokpaardje, waterstof. Dat wordt gepromoot als de ultieme oplossing voor ongeveer alles maar bijna nooit lees je het hele verhaal. Bijvoorbeeld waar het vandaan komt, wat het voor uitstoot geeft om een kilometer te rijden en wat het kost.

Wat mij telkens opvalt is dat als batterij elektrisch bijvoorbeeld nog te zwaar is of te duur, automatisch wordt verwezen naar waterstof. Maar bij waterstof is alleen het gas licht, de apparatuur is juist loodzwaar, vaak zelfs zwaarder dan een batterij, ook duurder en met veel beperkingen maar dat lees je nooit.
Waterstof is niet automatisch de oplossing als batterij elektrisch nog geen optie is.

Sommigen geloven alles, die hebben geen idee wat hen op de mouw wordt gespeld en doen dan bijvoorbeeld een auto review. Tenenkrommend wat je her en der tegenkomt.
Het is inmiddels erg lastig om betrouwbare informatie te vinden, veel dingen zijn zwaar gekleurd door olie invloeden, autofabrikanten en andere belanghebbenden.

Toch heb ik nog een betrouwbare site gevonden waar wetenschappers vertellen over waterstof. Deze mensen zijn niet beïnvloed door big-oil. Heel interessant te zien wat er dan van de hype overblijft.

 
Laatst bewerkt:
Tja, journalisten en het kunnen lezen financiële stukken.. Als ze daar wat van zouden begrijpen dan waren ze geen journalist worden.


Over 2020 zou je in theorie kunnen stellen dat ze geen winst zouden hebben zonder deze credits uitgaande van de US-GAAP.

Punt is alleen dat in tegenstelling tot de Duitse auto-industrie die zich aan de EU-boekhoudregels moet houden Tesla zich aan de US-boekhoudregels moet houden.

Om het eenvoudig te houden is het belangrijkste verschil dat je in de VS heel veel kosten die je maakt voor bijv. de ontwikkeling van nieuwe auto's / software maar ook ontwerpkosten van bijv. fabrieken etc. direct als kosten moet afboeken en je in de EU mag zeggen dat je deze kosten omslaat over de toekomstige verkopen. De fabrieken zelf mogen wel weer in een aantal jaren worden afgeschreven.
Dit mag in de VS onder de US-GAAP wettelijk niet meer omdat in het verleden er bedrijven zijn geweest die hier grof misbruik van hebben gemaakt om verliezen te verdoezelen.

Het verschil in resultaat is wordt in de bijlage weergegeven als Net income attributable to common stockholders (GAAP) 270M$ en
Net income attributable to common stockholders (non GAAP) 903M$

De credits in 2020 waren 401M$ dus met het direct afboeken van alle ontwikkelingskosten, dan zou er zonder credits geen winst zijn. Alleen in de toekomst veel minder kosten. Voor het beoordelen van een onderneming als Tesla met veel ontwikkelingskosten voor nieuwe producten is de US-GAAP niet geschikt en daarom wordt ook de NON-GAAP resultaten in de cijfers gepresenteerd.
Ik moet zeggen Rob, kan het waarderen dat je het zo uitgebreid toelicht.
Heb verder ook niets tegen elektrische voertuigen en ben wel meer iemand die graag met een verbandingsmotor rijdt, het liefst diesel maar dat heeft de overheid een beetje de kop ingedrukt met die hoge houderschapsbelasting. Dus rijd ik weer op benzine.
M'n 21e auto inmiddels :o En 4 motorfietsen 'versleten'
Weet niet of je jouw voertuig privé rijdt of op de zaak, in dat laatste geval is een elektrisch voertuig wellicht aantrekkelijk en privé is het voor mij niet te doen.
 

Eerlijk, ik vind 16.000€ nog steeds veel te duur. Maar ik vind dit model nog zo mis niet, en de koffers erbij zou ik erg fijn vinden. Topkoffer zou er achteraf nog wel bij kunnen (heb er nog ene liggen, wel geen alu).

Ja, dus in het kort, nee, ik ga deze niet kopen.
Maar voor de Zero kenners onders ons heb ik wat vragen (je weet maar nooit binnen een jaartje of 2, 3 ...).
Ik lees, ZF14.4, wat is de actieradius bij deze?
En ik lees ook, chargetank. Wat is de kortste laadtijd van 20 naar 80%?
Of ... hoelang eer die dan weer vol is als je laadt via een gewoon huishoudelijk 240V stopcontact?

Op het eerste gezicht lijkt mij dit een leuke woon-werk motor.
 
Leuk zo'n elek motor.
Precies zoals je zegt: Prima voor ww. (als je niet te ver hoeft)
In het weekend maak ik vaak een rit van minimaal 250km, maar soms ook 600km op 1 dag.

Daarom voor een ritje over de Zeeuwse Dammen of een rondje langs de hunnebedden is 't nix!
Ben je 'gedwongen' om ergens 1 uur (of langer) aan de koffie te gaan zitten. Mss wel meerdere keren?
 
vaak een rit van minimaal 250km, maar soms ook 600km op 1 dag.

Daarom voor een ritje over de Zeeuwse Dammen of een rondje langs de hunnebedden is 't nix!
Ben je 'gedwongen' om ergens 1 uur (of langer) aan de koffie te gaan zitten. Mss wel meerdere keren?
In dat geval heb je natuurlijk wél baat bij een snellader.

Verder lijkt het mij geen straf om, bijvoorbeeld om 200km, een uurtje aan de kant te staan. Als je die via mooie wegen hebt gereden ipv snelweg, betekent dat ook dat je al ongeveer 3u onderweg bent (minstens).
En er zullen best wel laadpunten te vinden zijn in de buurt van goede eet/drink gelegenheden, of bezienswaardigheden.

Ik geloof best dat het in het begin wat aanpassing en planning vraagt, maar na verloop van tijd zal het toch eerder een gewoonte worden.
 

Eerlijk, ik vind 16.000€ nog steeds veel te duur. Maar ik vind dit model nog zo mis niet, en de koffers erbij zou ik erg fijn vinden. Topkoffer zou er achteraf nog wel bij kunnen (heb er nog ene liggen, wel geen alu).

Ja, dus in het kort, nee, ik ga deze niet kopen.
Maar voor de Zero kenners onders ons heb ik wat vragen (je weet maar nooit binnen een jaartje of 2, 3 ...).
Ik lees, ZF14.4, wat is de actieradius bij deze?
En ik lees ook, chargetank. Wat is de kortste laadtijd van 20 naar 80%?
Of ... hoelang eer die dan weer vol is als je laadt via een gewoon huishoudelijk 240V stopcontact?

Op het eerste gezicht lijkt mij dit een leuke woon-werk motor.

@Hybride weet alles van Zero's die kan dat je wel vertellen. (Let deze heeft geen snelladen op DC)

Maar kleine wereld, mocht je echt belangstelling hebben voor deze, ik ken de eigenaar zeer goed. (zie hem elke dag, collega op het werk)
Hij staat in consignatie verkoop bij Motorport.
Doordat ik ook EV motor reed hebben we het er uiteraard over gehad, maar hij had meer vragen over mijn Energica dan ik over de Zero :+
Reden verkoop is iig dat hij eigenlijk geen motor meer rijd, hij heeft nu een EV auto. Stop met motorrijden.
Ik lees nee, maar bij bedenken kan je me contacten dan vraag ik het wel.

Mijn Energica laad ik via het stopcontact helemaal vol in 6 uur, deze heeft een kleinere accu dus dat zal zeker niet langer zijn.
Zero is altijd goed in AC laden geweest.
 
Ik geloof best dat het in het begin wat aanpassing en planning vraagt, maar na verloop van tijd zal het toch eerder een gewoonte worden.
En dat "aanpassen" is precies wat mij tegenstaat bij elektrisch rijden, het schakelen ga ik ook missen, ik gebruik mijn motor niet voor woon-werk (soms naar klanten in het voorjaar) ik rijd zo'n 3000 km tot 5000 km per jaar puur voor de fun, langere ritten, en als ik geluk heb een meerdaagse toertocht, ik wil dan niet belemmerd zijn tot een actieradius van 200km en verplicht een lange pauze in te lassen. Ik verwacht overigens wel dat de techniek achter batterijen en laden nog aanzienlijk zal gaan verbeteren, echter ik rijd zelf een BrommeRT uit 2001, tegen de tijd dat er een geschikte elektrische beschikbaar is is het 2050, als ik er dan nog ben zal ik waarschijnlijk niet meer motor rijden, dan ben ik 82
 
Mijn motor rijdt ook gewoon nog op benzine. Ik ben niet principieel tegen ICE alleen is het een techniek die niet lang(er) meer houdbaar is.
Brandstof is met de huidige vraag over 50-70 jaar op met de huidige stijging meegerekend is het over 30-50 jaar op en als we heel snel wat anders vinden zal het weer langer meegaan.

Ik heb ene eigenbedrijf en met de regelingen in 2018 was een 95K Tesla even duur in 5 jaar als een 40K Golf.
Ik reed een BMW en dus kreeg ik meer auto voor minder geld. Dat is objectief gezien de reden die mij over de streep heeft getrokken.
De twijfel was er vooral omdat er in de media en veel jaloerse mensen heel veel onzin over EV's en Tesla in het bijzonder wordt verkondigd.

Nu 3,5 jaar later zou ik ook zonder fiscale voordelen zo weer een Tesla kopen. Heel simpel omdat geen enkele andere auto zo fijn rijdt als een BEV.
Het grootste probleem voor de niet Tesla EV's vind ik het gebrek aan laad infrastructuur. Dat andere BEV's veel zwaarder zijn dan Tesla's en daardoor veel minder range en prestaties hebben en ook nog eens vol zitten met belachelijk slechte software daar is nog wel overheen te komen.
Ik heb nog nooit elders hoeven laden dan thuis of bij een Tesla snellader.

Voor mijn vrouw hebben we nog een tweede auto en als die er over 1-2 jaar uit gaat dan komt daar ook een tweede Tesla voor terug.

Dat is niet de ervaring van een aantal cliënten van mij die inmiddels helemaal van de Tesla af zijn, veel onderhoudskosten, regelmatig bij de garage, Van de 3 bedrijven die in die tijd een tesla hebben gekocht, inderdaad om dezelfde reden die u aangeeft, is er nog maar één die een nieuwe heeft aangeschaft, de rest is naar een traditionele autoboer gegaan, wel gekozen voor een EV overigens. Tesla is superieur wat betreft batterijen, maar heeft een Amerikaanse bouwkwaliteit, zeker de eerste modellen, hoe de huidige modellen in elkaar zijn geschroefd daar heb ik nog niet veel over gehoord.
 
ik kan alleen maar beamen wat @MotorZeeRob zegt.
Ik heb een 2021 model 3, mijn manager een 2018 model S, en daar zit zelfs al zooooo veel verschil in.... is niet te vergelijken.

Mijn overbuurman heeft een 2019 model 3, en zelfs daarbij (in vergelijking tot "de mijne" ) is zeer veel verschil in afwerking en kwaliteit.

Tesla heeft echt wel een hoop verbeterd!
 
ik kan alleen maar beamen wat @MotorZeeRob zegt.
Ik heb een 2021 model 3, mijn manager een 2018 model S, en daar zit zelfs al zooooo veel verschil in.... is niet te vergelijken.

Mijn overbuurman heeft een 2019 model 3, en zelfs daarbij (in vergelijking tot "de mijne" ) is zeer veel verschil in afwerking en kwaliteit.

Tesla heeft echt wel een hoop verbeterd!
De moraal van het verhaal is daarmee ook dat de eerste tesla's van een slechte bouwkwaliteit waren, en dat ze hiermee toch een aantal early adopters zijn kwijtgeraakt, zeker nu de concurrentie inmiddels ook met zeer goede alternatieven komen. Ik vond de oorspronkelijke modellen qua design wel erg mooi, vooral de Model S P100D, het huidige model 3 klopt qua verhoudingen op een of andere manier niet, ik heb het gevoel dat er design concessies zijn gemaakt t.o.v. de aerodynamica, met die rare neus.
 
Dat is niet de ervaring van een aantal cliënten van mij die inmiddels helemaal van de Tesla af zijn, veel onderhoudskosten, regelmatig bij de garage, Van de 3 bedrijven die in die tijd een tesla hebben gekocht, inderdaad om dezelfde reden die u aangeeft, is er nog maar één die een nieuwe heeft aangeschaft, de rest is naar een traditionele autoboer gegaan, wel gekozen voor een EV overigens. Tesla is superieur wat betreft batterijen, maar heeft een Amerikaanse bouwkwaliteit, zeker de eerste modellen, hoe de huidige modellen in elkaar zijn geschroefd daar heb ik nog niet veel over gehoord.
Als early adopter loop je altijd tegen problemen aan, dat zal bij een Tesla niet anders zijn geweest dan bij bekende merken.
Om die reden kocht/koop ik altijd het laatste model van een oude serie, die zijn tenslotte het beste in elkaar gezet.
 
ik kan alleen maar beamen wat @MotorZeeRob zegt.
Ik heb een 2021 model 3, mijn manager een 2018 model S, en daar zit zelfs al zooooo veel verschil in.... is niet te vergelijken.

Mijn overbuurman heeft een 2019 model 3, en zelfs daarbij (in vergelijking tot "de mijne" ) is zeer veel verschil in afwerking en kwaliteit.

Tesla heeft echt wel een hoop verbeterd!
Ik heb afgelopen vrijdag nog in een spiksplinternieuwe model 3 gereden.
Over de degelijkheid kan ik uiteraard niets zeggen, maar hij ziet er nog steeds uit alsof hij samengesteld is met onderdelen die niet voor dezelfde auto gemaakt zijn.
Aan de andere kant is dat dan weer typisch Amerikaans,
 
Terug
Bovenaan Onderaan