Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Zo, mijn nieuwe ev die het onnodig maakt voor de boodschappen te doen met de auto :+

Gelukkig kan ik nog voor lange afstanden lekker dieselen.
FE43F959-2ED3-4170-91AA-DEEDE94CB1DB.jpeg

Alleen Italiaanse motoren en elektronica….
Ik heb 2 alfa's gehad met 0,0 problemen over de gezamenlijke 350.000km waar mijn vader over dezelfde periode big ends kapot heeft gereden van zijn 730d, EGR in de fik van zijn F11 640d. De bmw's waren onderhouden bij een dealer en het antwoord was: kan gebeuren..
Dat van die EGR is trouwens een terugroepactie op gekomen.

Helaas maakt alfa Romeo geen bestelwagens anders kocht ik er eentje. Mijn volgende wordt een talento van Fiat.
 
Zo, mijn nieuwe ev die het onnodig maakt voor de boodschappen te doen met de auto :+
mooi ding :t
hoeveel pk? :+

heb ook een EV voor de boodschappies, maar dan een zonder trappers, dak of deuren
full

en moet stiekum bekennen dat ie soms de voorkeur geniet voor een tourtocht i.p.v. de motor :$
 
Toekomst: vervuiling per adres.

Gezin met (y) personen op (x) grond geeft (z) vervuiling.

Norm > (z)= je mag extra vervuilen (bv benzine motor)

Norm < (z)= boete + eventuele aanpassingen doen ter 'verbetering'

De vervuiling wordt gemeten aan de hand van wat je koopt ( geen cash dus meer), zo kan m'n alles registreren.

Maar in 2035 rijden we nog wel hier en daar op synthetische brandstof hoor!
 
Toekomst: vervuiling per adres.

Gezin met (y) personen op (x) grond geeft (z) vervuiling.

Norm > (z)= je mag extra vervuilen (bv benzine motor)

Norm < (z)= boete + eventuele aanpassingen doen ter 'verbetering'

De vervuiling wordt gemeten aan de hand van wat je koopt ( geen cash dus meer), zo kan m'n alles registreren.

Maar in 2035 rijden we nog wel hier en daar op synthetische brandstof hoor!
Dan zal de crypto wereld pas booming worden.ze zullen wel oppassen met dergelijke acties wat betreft het alles registreren.

Daanaast is het dan in jouw omschrijving precies zoals nu ook het geval is, diegene met het meeste geld vervuilen het meest omdat ze het toch kunnen betalen. Er moet een andere insteek komen dus niet beboeten maar belonen.
 
Zo, mijn nieuwe ev die het onnodig maakt voor de boodschappen te doen met de auto :+

Gelukkig kan ik nog voor lange afstanden lekker dieselen.Bekijk bijlage 1664665

Ik heb 2 alfa's gehad met 0,0 problemen over de gezamenlijke 350.000km waar mijn vader over dezelfde periode big ends kapot heeft gereden van zijn 730d, EGR in de fik van zijn F11 640d. De bmw's waren onderhouden bij een dealer en het antwoord was: kan gebeuren..
Dat van die EGR is trouwens een terugroepactie op gekomen.

Helaas maakt alfa Romeo geen bestelwagens anders kocht ik er eentje. Mijn volgende wordt een talento van Fiat.

Misschien kun je nog ergens een ar6 of ar8 vinden :+
 
Dan zal de crypto wereld pas booming worden.ze zullen wel oppassen met dergelijke acties wat betreft het alles registreren.

Daanaast is het dan in jouw omschrijving precies zoals nu ook het geval is, diegene met het meeste geld vervuilen het meest omdat ze het toch kunnen betalen. Er moet een andere insteek komen dus niet beboeten maar belonen.
Denk dat één vd grootste constanten in de mensheid is: rijken kunnen /mogen meer dan 'minder' rijken.

Trouwens de volgende generatie gaat elektro/waterstof/... en wij zijn dan oude knarren die over vroeger brommen... .

Best nu een appelboom planten, grond voor aardappelen , zelf alcohol stoken en je brommer aanpassen ..

Of dromen over 'Mad Max ' taferelen 😁
 
Ik rij er op één :X :+
En dan ook nog eentje met een overdaad aan elektronica. :$

Maar tot nu toe lijkt de Energica in de 5 jaar dat ze in Nederland rijden weinig tot geen problemen te hebben.
*zoekt blank hout
Alleen de USB kan niet tegen de Hollandse stortregens :X
(maar daar heb ik dan nu ook een marine-versie van geïnstalleerd 8-))
 
Misschien net wat te klein voor ons dagelijks gebruik, maar als ze bij Renault dit prototype ook effectief in productie zouden nemen, ik heb interesse!
S0-renault-r5-electrique-date-prix-autonomie-ce-que-l-on-sait-deja-682718.jpg

Het gaat dan ook om een full elektisch exemplaar.

Dat mijn eerste autootje een R5 was, zal er wel voor wat tussen zitten natuurlijk 🤗
 
Misschien net wat te klein voor ons dagelijks gebruik, maar als ze bij Renault dit prototype ook effectief in productie zouden nemen, ik heb interesse!
Bekijk bijlage 1667395
Het gaat dan ook om een full elektisch exemplaar.

Dat mijn eerste autootje een R5 was, zal er wel voor wat tussen zitten natuurlijk 🤗
Het is aardig goed gelukt.
 
En dus 55K in NL
Nee.
ICE voertuigen kosten in NL een stuk meer dan in B, behalve de alkerkleinste.

Full EV's kosten dan weer (iets) meer in B dan in NL.

Komt allemaal door de BPM, die bij ICE's meer wordt naarmate de standaard kostprijs van de auto, maar die wegvalt bij EV's, waarbij jullie dan ook nog een een belasting vóórdeel krijgen, hetgeen bij ons ook bestond, maar reeds afgeschaft is sinds enkele jaren.

Bijkomend dat bij jullie de benzine erg duur is, en bij ons goedkoper.
Terwijl jullie elektriciteit dan weer goedkoper is dan bij ons.

Daardoor is elektrisch rijden in NL dus veel goedkoper dan rijden op benzine, maar in B is dat slechts een beetje goedkoper.

Toch zou ik maar al te graag elektrisch rijden.

Btw: mijn vrouwtje zit er aan te denken een elektrische scooter/brommer (45km/u) te kopen, voor haar werk, zodat de auto veel minder gebruikt zou worden. Vind ik een goed idee, al heb ik haar daarbij wel aangeraden om eerder voor een klasse A1 te gaan. 4u rijles en ze mag daarmee in B rijden, en dat is voldoende.

Echter momenteel geen budget voor ...
 
Daardoor is elektrisch rijden in NL dus veel goedkoper dan rijden op benzine, maar in B is dat slechts een beetje goedkoper.
Nou, veel, de lease maatschappijen hebben net berekend dat het omslagpunt bereikt is. Dus onder de juiste voorwaarden is elektrisch goedkoper.
 
Mooi objectief artikel eigenlijk. Het is geen afbraak op EV maar het wordt ook niet aangeprezen als DE oplossing voor ons mobiliteitsprobleem.

Bedankt voor het te delen.
De lat om hoofdredacteur te worden ligt kennelijk niet zo hoog bij dat tijdschrift. Hij doet niet anders dan opsommen wat iedereen al weet. Ja, de infrastructuur moet aangepast worden. Ja, de bouw van een EV kost meer. Ja, er moet recycling opgezet worden. Allemaal onderkend en er wordt allemaal aan gewerkt, voor 2035 is dat vast op orde.
En Ja, Nederland is heel aantrekkelijk om een datacenter op te zetten. Goede data verbindingen en goede betrouwbare stroomvoorziening. En als je dat in Boerenstronkeradeel of Schubbekutteveen wil doen wordt je in de wacht gezet. Daarom zitten datacenters in de Wieringemeer of de Eemsdelta, daar is genoeg dikke kabel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan