A
Anoniempje622
Guest
D7 is diesel met tot 7% biodiesel erdoor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jammer. Daar hebben we ook niets aan dus. Voor een dieselmotor zal bio-diesel geen enkel probleem zijn. Niet zoals voor de benzinemotoren. Zelfs een normale dieselmotor liep 100 jaar geledens al probleemloos op slaolie, terpentine of ander vet.D7 is diesel met tot 7% biodiesel erdoor.
Dit heb ik ook al eens gehoord. Het zal niet zo zijn dat het octaangetal na verwijdering van ethanol opgegeven zal zijn op de pomp, aangezien het niet de bedoeling zal zijn ethanol uit de benzine te extraheren. Ik verwacht dat 98 octaan geldt voor 98 benzine inclusief de ethanol, dus dat je op 97 octaan zult komen na ethanolverwijdering. 97 zal nog steeds het probleem niet zijn voor een 4 takt motor die eigenlijk op 98 hoort te lopen. Ik weet wel dat hoogvermogende 2 takt motoren waar ook jouw RC car mee zal zijn uitgerust kritischer komen. De RS125 kan er heel slecht tegen bijvoorbeeld. Het MON getal moet daarvoor hoog genoeg zijn. Staat zelden op de pompen in NL en is iets anders dan het RON getal.Ik heb gelezen dat 10% ethanol het Ron gehalte met 2 punten verhoogt, 10% in benzine zou dan 97 Ron moeten zijn, en 5% in benzine Ron 96.
Zonder ethanol in benzine zou dan Ron 95 moeten zijn, in principe zou je hier zonder problemen mee kunnen rijden, ik ga dit is uitproberen met mijn 2 takt RC auto 29cc, en daarna met mijn oldtimer motor Honda Shadow.
Eerst is een doorzichtig groot vat zien te vinden, om de ethanol te verwijderen
Jammer. Daar hebben we ook niets aan dus. Voor een dieselmotor zal bio-diesel geen enkel probleem zijn. Niet zoals voor de benzinemotoren. Zelfs een normale dieselmotor liep 100 jaar geledens al probleemloos op slaolie, terpentine of ander vet.
Het is voor mij puur een test, ik ga dat niet elke keer doen, financiël is het ook niet goedkoper omdat je van die liter misschien 0,9 liter overhoudt, waarschijnlijk zelf minder, als je alle ethanol/water eruit wil krijgen, moet je ook nog een beetje benzine meezuigen op het laatst.dus schudden maar zodra E0 er niet meer is. Tot die tijd gewoon E0 tanken natuurlijk.
Het slechter lopen van de motor zal voor mijn en waarschijnlijk meer dan 80% van de andere klassiekers primair het probleem niet zijn. Volgens mij lopen al mijn klassiekers prima op 95 octaan. Toch mik ik er eigenlijk altijd 98 in. Ook toen er nog helemaal geen ethanol werd bijgemengd. Ik rijd er geen 10.000 km, dus dat beetje extra is een iets mooier lopende motor wel waard. 95 octaan zal zoals gezegd voor de meeste motoren het probleem niet zijn en RIJDEN op ethanolhoudende benzine ook niet, maar langdurig het spul in het brandstofsysteem en zeker in geval van STALLEN wel. Even teruglezen in het topic, want anders komt er wel heel veel herhaling in het topic.Volgens mij loopt iedereen elkaar hier op te naaien met doemdenkerij en valt het voor zowat bijna iedereen mee die E10.
Maar ik denk dat wanneer de angsthazen een keer E10 tanken, ze elk kuchje, misslagje of vreemd geluidje meteen wijzen naar de benzine.
Dat het bv nu in de ochtenden kouder wordt en bijna elke apparaat dan net ff minder lekker loopt de 1e minuut, werd elke winter normaal gevonden. Wedden dat nu de benzine de schuld krijgt... Kijk hiervoor uit
Of als over 2 jaar een bougie ermee uitscheidt, krijgt vast de benzine de schuld etc.
Ik denk dat ik maar vast benzineslang op katrol ga kopen, schijnt een lucratieve handel te worden
Volgens mij loopt iedereen elkaar hier op te naaien met doemdenkerij en valt het voor zowat bijna iedereen mee die E10.
Maar ik denk dat wanneer de angsthazen een keer E10 tanken, ze elk kuchje, misslagje of vreemd geluidje meteen wijzen naar de benzine.
Dat het bv nu in de ochtenden kouder wordt en bijna elke apparaat dan net ff minder lekker loopt de 1e minuut, werd elke winter normaal gevonden. Wedden dat nu de benzine de schuld krijgt... Kijk hiervoor uit
Of als over 2 jaar een bougie ermee uitscheidt, krijgt vast de benzine de schuld etc.
Ik denk dat ik maar vast benzineslang op katrol ga kopen, schijnt een lucratieve handel te worden
Of omdat E10 de oudere motoren over 5 jaar geheel weggewerkt heeft, zodat iedereen een moderne biofuel-compatible motor heeft.Ik gok dat 80% van de mensen die het nu over extraheren heeft over 5 jaar gewoon normaal tankt, omdat het spannende van het onderwerp wel af is...
Binnenkort op marktplaats/speurder:
De standaardregel "Altijd binnen gestaan" wordt vervangen door "Nooit E10 getankt"
Hoeft niet perse. Als je wegens omstandigheden regelmatig/veel benzine wil ont-ethanollen, kan je een groot transparant vat nemen, uitdokteren tot waar het water/ethanol komt na afscheiding, en 2 a 3 cm boven die lijn een kraantje, en dan de "zuivere" benzine dmv dat kraantje in een propere jerrycan aftappen.Het is voor mij puur een test, ik ga dat niet elke keer doen, financiël is het ook niet goedkoper omdat je van die liter misschien 0,9 liter overhoudt, waarschijnlijk zelf minder, als je alle ethanol/water eruit wil krijgen, moet je ook nog een beetje benzine meezuigen op het laatst.
Ik heb zoon idee dat de primium brandstoffen in der loop der tijd nog duurder zullen worden i.v.m milieu heffingen, dan kan het misschien wel interessant gaan worden.
Hoeft niet perse. Als je wegens omstandigheden regelmatig/veel benzine wil ont-ethanollen, kan je een groot transparant vat nemen, uitdokteren tot waar het water/ethanol komt na afscheiding, en 2 a 3 cm boven die lijn een kraantje, en dan de "zuivere" benzine dmv dat kraantje in een propere jerrycan aftappen.
Of beter nog, een kraantje helemaal op het diepste punt (vat/ton lichtjes schuin monteren), en eerst al het water/ethanol aftappen, daarna de "zuivere" benzine.
Dat is een optie zo is er meteen geen verspillingEn daarna thee zetten van het vervuilde water?
Of omdat E10 de oudere motoren over 5 jaar geheel weggewerkt heeft, zodat iedereen een moderne biofuel-compatible motor heeft.
Toch heeft, als ik het goed begrijp, zelfs E5 al gezorgd voor probleempjes met carbs die daarna (al dan niet ultrasoon) gereinigd moesten worden. Problemen die er voor 2003 (?) niet geweest zijn. Blijkbaar.
Ook voor er ethanol in bebzine zat vergomde benzine in carburateurs en kwam er wel eens gruis in de vlotterbakken of bij de vlotternaald en moesten ze wel eens gereinigd worden. Maar inwendig oxideren en binnen korte tijd uitharden of opzwellen van pakkingen gebeurde niet 'zomaar.'Hoe het er nu staat, kan natuurlijk niet kloppen he...
Sinds men carbs in voertuigen gebruikt, raken deze al regelmatig vervuild en zullen ze moeten worden schoongemaakt.
Als je hier het techniekdeel doorleest, is elke eerste reactie bij iemand waarvan de motor niet meer lekker loopt 'maak je carb eens schoon en vertel of het geholpen heeft'
En hoe hebben bv. al die mensen bewijs dat hun vervuilde carb door E5 benzine kwam? Precies wat ik hierboven al zei: elk verkeerd pufje of geurtje krijgt nu de benzine de schuld van.
Ik heb het laatst voor mezelf eens getest met de auto.
Laatste keer mogelijk e5 getankt en dat was zoals gebruikelijk volgens de boordcomputer 7.3l/100km.
E10 getankt en hij kwam niet verder dan 7.9l/100km. Vervolgens 98 getankt en hij zakte weer naar 7.3.
Vanaf nu gaat er dus alleen maar 98 in want dat is per km. Gewoon goedkoper