Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Pas op: dit is nog een echte, waar je geschaafde knokkels van krijgt van het uitschietend Engels gereedschap.:P
Dat klopt idd , ik heb t ding wat vervloekt ,maar toch heb ik er een zwak voor
 
Ooit was ie wel groen,nu grijs 🤗
20180402_135038.jpg


Iedere keer als ie flikkert krijgt ie de laatste kleur die bij de action in de aanbieding is😍
 
toentertijd liep t ding als de brandweer :+ (ik was 17) mijn brommer thuis liep iets zachter
Leuk toch? Toen ik in dienst zat waren ze net vervangen voor de Guzzi V50 Nato, maar in de garage op de kazerne waar ik zat stond nog wel een zwikkie 3TA's. Vond die een stuk leuker, heb namelijk altijd al een zwak gehad voor engelse motoren.
 
Leuk toch? Toen ik in dienst zat waren ze net vervangen voor de Guzzi V50 Nato, maar in de garage op de kazerne waar ik zat stond nog wel een zwikkie 3TA's. Vond die een stuk leuker, heb namelijk altijd al een zwak gehad voor engelse motoren.
Tijdens mijn groene tijd stond er ook nog een stoffige 3TA stuk te wezen in een hoekje bij de LaRo's...
 
Wat is LaRo.......................?
Ik woon hier vlakbij vele kazernes (die trouwens inmiddels allemaal zijn opgedoekt) maar weet niets van het zandhappers-leven!
Vaak hier die militairtjes zien klooien op de hei. Dat was nix voor mij.
Toen ik ook verplicht werd, ben ik bij de Marine gekomen in de machinekamer: Stoom-turbine.........135.000pk!
 
Wat is LaRo.......................?
Ik woon hier vlakbij vele kazernes (die trouwens inmiddels allemaal zijn opgedoekt) maar weet niets van het zandhappers-leven!
Vaak hier die militairtjes zien klooien op de hei. Dat was nix voor mij.
Toen ik ook verplicht werd, ben ik bij de Marine gekomen in de machinekamer: Stoom-turbine.........135.000pk!
Mijn dagelijkse vervoer toen ik in dienst zat (84/2 bij 59 tankbataljon 't Harde, verkenningspeloton)
1618405228895.png
 
Terug on topic, al is alles wel gezegd en geschreven; tank wat je wilt..
Ik wil zekerheid en geen ge-emmer, dus tank e5.
Heb jij hetzelfde gevoel bij e10? Doen!
Niet klagen mocht het tóch foutgaan..😉
 
Terug on topic, al is alles wel gezegd en geschreven; tank wat je wilt..
Ik wil zekerheid en geen ge-emmer, dus tank e5.
Heb jij hetzelfde gevoel bij e10? Doen!
Niet klagen mocht het tóch foutgaan..😉
Zoals je zegt als je E5 tankt................ Dan wrs toch nog zelfde problemen. :X
Enkele E5's zijn werkelijk helemaal zonder ethanol. De andere kieperen alsnog 5% van die troep erbij............... :(
Daarom alleen premium tanken van Shell, Esso, BP of Tango.

Daarom niet verbaasd zijn als je straks alsnog problemen gaat ondervinden!
 
Of Texaco (euroXL 98)

En Tamoil Super plus 98

En tanqyou euro 100+

en Q8 Super Plus 98 zou ook ethanol vrij zijn, maar kan dat op hun website nog niet duidelijk terugvinden.
 
Laatst bewerkt:
Jouw laatste zin, geeft duidelijk aan wat er aan de hand is.
Als je al iets zou kunnen vinden dan is dat op pagina 268 op de site, en dan nog in bedekte termen.
Ik heb er zelf naar gezocht en nergens kunnen vinden dat er absoluut wel / niet ethanol wordt toegevoegd.

Geen enkel merk zegt op de voorzijde van hun reclame-folder vol trots dat ze WEL ethanol toevoegen in hun premium.
Die gaan namelijk bezitters van oude voertuigen kwijtraken als klant.
Ook die van ethanol-haters! (en die komen er steeds meer, na een heel vette rekening bij de garage.)

Maar andere merken (de hierboven genoemden) melden ook niet met trots dat ze er GEEN ethanol in stoppen.
Dat geeft weer klantverlies bij Groen-Links klanten. Want tsja, ethanol schijnt goed te zijn voor milieu. Wat naar mijn mening onzin is.

Laat je niet misleiden. Er zijn deskundigen die het hebben uitgezocht en kwamen tot de conclusie alleen voor genoemde merken.
 
Zoals je zegt als je E5 tankt................ Dan wrs toch nog zelfde problemen. :X
Enkele E5's zijn werkelijk helemaal zonder ethanol. De andere kieperen alsnog 5% van die troep erbij............... :(
Daarom alleen premium tanken van Shell, Esso, BP of Tango.

Daarom niet verbaasd zijn als je straks alsnog problemen gaat ondervinden!
Zucht....er is vaak genoeg uitgelegd, ook door jezelf, dat er geen e0-stickers bestaan...mógen bestaan zelfs...
Ik weet dóndersgoed welke e5's in werkelijkheid e0's zijn..
 
Maar andere merken (de hierboven genoemden) melden ook niet met trots dat ze er GEEN ethanol in stoppen.
Dat geeft weer klantverlies bij Groen-Links klanten. Want tsja, ethanol schijnt goed te zijn voor milieu. Wat naar mijn mening onzin is.
Die links naar de sites van Texaco, Tamoil en tanqyou geven toch duidelijk aan dat zij geen ethanol toevoegen.
Was niet heel moeilijk te vinden.
Alleen van Q8 is het onduidelijk.
 
Wel raar trouwens dat er in Duitsland méér keuze is. Daar bestaat E5 95 nog gewoon naast E10 95.
Vaak bij hetzelfde tankstation verder keuze uit E5 98 en E5 102 :P. Noodzaak van 102 ontgaat mij enigszins -O-
 
@350-v-twin Duitsers zijn zonder uitzondering autoliefhebbers en hebben nog voertuigen waarin 102 zin heeft. In NL moet je je kapotschamen van de deugers als je nog niet electrisch rijdt.

Maar vervolgens wel naar Bali en Mauritius vliegen om lekker vakantie te houden
 
@350-v-twin Duitsers zijn zonder uitzondering autoliefhebbers en hebben nog voertuigen waarin 102 zin heeft. In NL moet je je kapotschamen van de deugers als je nog niet electrisch rijdt.

Maar vervolgens wel naar Bali en Mauritius vliegen om lekker vakantie te houden
Welke voertuigen zijn dat dan? Tanks uit WO2?
 
Welke voertuigen zijn dat dan? Tanks uit WO2?
Nee, die rijden op zo ongeveer alles dat maar enigszins brandbaar en vloeibaar is :+
Auto's met dikke motoren kunnen vaak wel wat met 102 octaan. Met onze 1.2L turbo 3-cilinders voegt het weinig toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan