Voorlopig geen advertenties op MF

Goedemorgen crew,

De wijziging van "geen advertenties naar donaties" is van 12 maart 2021. Nu ben ik heel nieuwsgierig hoe de stand van zaken is ? Ik zie bij regelmatige gebruikers zeer vaak dat ze donateur zijn. Maar is dit voldoende om MF in de "lucht" te houden ? Anders ziet er naar uit dat MF (als stichting) economisch rond komt ?

Niet dat ik direct een compleet inzicht wens in de financiën, maar een soort update zou ik wel waarderen.

Alvast dank (en ik vermoed ook namens andere fanantieke MF-gebruikers).

Wim

PS Dit kan natuurlijk in de OP.
 
Als ik het zo inschat kunnen we zeker 1,5 jaar vooruit nu.
Het enige wat lastig in te schatten is, zijn de kosten van nieuwe/verbeterde functionaliteit. Ontwikkelwerk kost veel geld en zal een afweging zijn.

Ik heb iig wel de tijd om een structurele oplossing te vinden.
Top! Hoort de abbo vorm daarbij?
 
Als ik het zo inschat kunnen we zeker 1,5 jaar vooruit nu.
Het enige wat lastig in te schatten is, zijn de kosten van nieuwe/verbeterde functionaliteit. Ontwikkelwerk kost veel geld en zal een afweging zijn.

Ik heb iig wel de tijd om een structurele oplossing te vinden.
Als je nou eens in de zoveel tijd updates plaatst, dan ben ik wel wat meer donateur als het nodig is.
 
Gaaf inderdaad, en bedankt voor de informatie! Ik was me hier helemaal (nog) niet van bewust
Dat is het probleem. Het is een grote wijziging in de manier waarop Google gebruikers wil volgen en "het grote publiek" is er niet van op de hoogte. Als niemand in gaat grijpen kan Google 70% van het internet volgen zonder dat je er als eindgebruiker iets aan kan doen :X

(Tenzij veel websites net als MF een technische wijziging doorvoeren om die techniek te blokkeren maar dat zie ik niet snel gebeuren.)

Voor de geïnteresseerden onder ons is hier meer te lezen over FLOC en waarom het een hele beroerde techniek is.
 
Vandaag heb ik een advertorial geplaatst: Advertorial: Geld inzetten op racing
Het topic (zonder enige vorm van tracking) staat op slot, reageren kan hier.
 
Laatst bewerkt:
Komen die Advertorials tussen de gewone topics te staan?

Als ze komen (m.i. liever niet) zou ik het waarderen als ze in een apart hoekje komen en het liefst in een andere kleur dan de gewone topics.
In ieder geval dat je weet dat je met een advertentie van doen hebt alvorens hem aan te klikken.
 
Het idee hierachter is dan dat er gesponsorde content in de vorm van topics komen?
Zodat er wel geld verdiend kan worden, maar zonder trackers.
Of begrijp ik het verkeerd?
 
Vandaag heb ik een advertorial geplaatst: Advertorial: Geld inzetten op racing
Het topic (zonder enige vorm van tracking) staat op slot, reageren kan hier.
"Pagina kon niet worden geladen
De opgevraagde pagina kon niet worden geladen.
  • Controleer je internetverbinding en probeer het opnieuw.
  • Bepaalde browserextensies, zoals adblockers, kunnen pagina's onverwacht blokkeren. Schakel deze uit en probeer het opnieuw.
  • Het kan zijn dat MF tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later nog eens."
 
Werken je inkomsten wel ? ik klik door, zonder addblocker ( staat dus even uit )
Maar ik zie geen "tacking cookie" of zo .

Lees, kijk even of het werkt :) ( op het oog, ziet de site niet dat ik van MF kom )
 
Het idee hierachter is dan dat er gesponsorde content in de vorm van topics komen?
Zodat er wel geld verdiend kan worden, maar zonder trackers.
Of begrijp ik het verkeerd?
Dit is de eerste die ik gekregen heb. Als er meer komen denk ik ook over een apart forum voor die content.

@Stefan666
Dat klopt, het is een normale link zonder tracking.
 
Ik blijf bij een abonnementsvorm, denk dat er een aardige club is die een heel end komt met het forum onderhouden. Begrijp de technische moeilijkheden en wacht rustig af tot het wel mogelijk is.
 
Dit is de eerste die ik gekregen heb. Als er meer komen denk ik ook over een apart forum voor die content.

@Stefan666
Dat klopt, het is een normale link zonder tracking.
Zit er nog een bepaalde Treshold op het plaatsen van de Advertenties? Uiteraard begrijp ik dat valserijbewijzen.ru niet door de ballotage heenkomt maar gaan we ook naar Tandpasta, Maandverband, Wasmiddel zitten kijken? Motordelen, Motorkledingleding en Techniesche leveranciers zouden natuurlijk een doelgroep met potentie hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan