voorlopig geen APK-voor-motoren-topic

Oke...MF superblackbird

Maar waarom moet ik dan naar de keuring ..als ik mijn motor wel onderhoud? al meer dan 32 jaar.

Want die reden zie ik niet.

Omdat er eventueel dodo's rondrijden?

Ik was al 50 keer dood geweest met mijn rijstijl vroeger als ik dat niet deed. (nu rij ik normaal)

Laat iemand dan maar eens cijfers presenteren ..officieel en ga dan niet beginnen over dat komt naar voren met de apk.


Want dan nog..als ik hem wel goed onderhoud wil ik niet naar de APK (als die doorgaat) want ik wil geen 50 euro betalen voor niets

Dus als ik mijn auto goed onderhoud (naar eigen inzicht natuurlijk wat goed is) dan hoeft ik ook niet naar de APK. Wat kan ik er aan doen dat er andere dodo's zijn die hun auto niet goed onderhouden :?
 
Dus als ik mijn auto goed onderhoud (naar eigen inzicht natuurlijk wat goed is) dan hoeft ik ook niet naar de APK. Wat kan ik er aan doen dat er andere dodo's zijn die hun auto niet goed onderhouden :?

Is mijn probleem toch niet?
Waarom legt de overheid hun "probleem" wat nog bewezen moet worden en tegenstrijdig is met eerdere onderzoeken bij mij? Waarom moeten de goeden lijden onder de wanprestaties vd overheid?

Leg mij dat maar eens uit.
Pik die gasten er maar uit bij controles op de weg ..Ze laten toch ook elke burger blazen als we worden aangehouden. En we hoeven toch ook niet elk jaar een rbw keuring te ondergaan omdat er een paar malloten rondrijden?

Zorg dan voor een beetje kennis bij de politie en neem dat mee in je controles want het is echt geen hogere wetenschap en kan je makkelijk meenemen. Per slot van rekening controleerden ze autos ook vroeger (zonder APK) Neem dat maar mee in de politieopleiding...wellicht een commerciele target om met een goed concept bij de politiek aan te kloppen. Want dan hoeven ze ons niet als melkkoe te gebruiken want als je miljarden over hebt voor Joint Shit Fyra's dan kan die investering er ook wel vanaf.

En dan zet je een concept op met de politie/politiek icm met motorbedrijven waar dat soort motoren nader geinspecteerd kunnen worden<- commerciele target


En een auto met een motor vergelijken vind ik eigenlijk appels met peren vergelijken.

Daarbij is nog in geen enkel onderzoek bewezen dat de staat vd motor gerelateerd is aan ongevallen.


Mits de APK doorgaat B|


Moby dicks kunnen in ieder geval gevonden worden..heeft de politie ook weer wat echt zinnigs te doen ipv overal te laseren.
 
Laatst bewerkt:
Is mijn probleem toch niet?
Waarom legt de overheid hun "probleem" wat nog bewezen moet worden en tegenstrijdig is met eerdere onderzoeken bij mij? Waarom moeten de goeden lijden onder de wanprestaties vd overheid?

Leg mij dat maar eens uit.
Pik die gasten er maar uit bij controles op de weg ..Ze laten toch ook elke burger blazen als we worden aangehouden. En we hoeven toch ook niet elk jaar een rbw keuring te ondergaan omdat er een paar malloten rondrijden?

Zorg dan voor een beetje kennis bij de politie en neem dat mee in je controles want het is echt geen hogere wetenschap en kan je makkelijk meenemen. Per slot van rekening controleerden ze autos ook vroeger (zonder APK) Neem dat maar mee in de politieopleiding...wellicht een commerciele target om met een goed concept bij de politiek aan te kloppen. Want dan hoeven ze ons niet als melkkoe te gebruiken want als je miljarden over hebt voor Joint Shit Fyra's dan kan die investering er ook wel vanaf.


En een auto met een motor vergelijken vind ik eigenlijk appels met peren vergelijken.

Daarbij is nog in geen enkel onderzoek bewezen dat de staat vd motor gerelateerd is aan ongevallen.


Mits de APK doorgaat B|


Waarom zou je twee motorvoertuigen neit met elkaar kunnen vergelijken? Je vergelijkt fruit met fruit, dus dat kan prima :Y

Stel nou eens we nemen jouw voorstel over en de politie moet dat gaan controleren :Y Dan sta je ineens regelmatig aan de kant, want ze willen even je voertuig nakijken of deze nog aan een aantal basiseisen voldoet.

dan beginnen "we" weer te janken dat ze boeven moeten gaan vangen :') Zie je nu al met het flitsen, ze moeten boeven vangen en niet gaan laseren :) Zelfde laken een pak dus :)

Verder is er ook geen enkel onderzoek dat aantoont dat motoren daadwerkelijk prima onderhouden zijn en veilig zijn :N

de onderzoeken betreffende ongevallen stellen enkel vast dat de hoofdoorzaak van een ongeval in slechts een beperkt deel technische mankementen zijn. Als de hoofdoorzaak niet technische mankementen is, betekend dat niet automatisch dat die er ook niet zijn :N

Klein voorbeeldje:

Motorrijder riijdt in een bocht, gaat onderuit want er ligt grind. Verder zijn de banden in prima staat, de voorvorkkeerringen zijn kapot, kettingwielen en set volledig versleten en de remmen houden ook niet over.

Hoofdoorzaak, zo wordt het in ieder geval dan in de onderzoeken vermeld, is de staat van het wegdek en eventueel het rijgedrag van de bestuurder wordt als nevenoorzaak genoteerd. Dat de motor eigenlijk veel technische gebreken heeft wordt niet verder onderzocht, gezien deze niets te maken hebben met het ongeluk :)
 
Oke spades zie bold :)


Waarom zou je twee motorvoertuigen neit met elkaar kunnen vergelijken? Je vergelijkt fruit met fruit, dus dat kan prima :Y

Nee dat kan niet want er zijn essentiele verschillen een motor heeft 2 wielen en daarnaast praten we ook over kunde lees verschil in rbw Juist kunde is bij motorrijden veel belangrijker aangezien het een evenwichtsvoertuig is waarbij je veel meer moet anticiperen.

Daarnaast is de staat van het wegdek ook veel belangrijker voor een motor. APK voor wegen ben ik nog niet tegengekomen bv Barst nog steeds vd gaten overal



Stel nou eens we nemen jouw voorstel over en de politie moet dat gaan controleren :Y Dan sta je ineens regelmatig aan de kant, want ze willen even je voertuig nakijken of deze nog aan een aantal basiseisen voldoet.

Dat doen we toch al en ik vind het niet erg

dan beginnen "we" weer te janken dat ze boeven moeten gaan vangen :') Zie je nu al met het flitsen, ze moeten boeven vangen en niet gaan laseren :) Zelfde laken een pak dus :)

Oke daar heb je gelijk in

Verder is er ook geen enkel onderzoek dat aantoont dat motoren daadwerkelijk prima onderhouden zijn en veilig zijn :N

Er is dan nog steeds geen reden voor APK toch want beide onderzoeken ontbreken

de onderzoeken betreffende ongevallen stellen enkel vast dat de hoofdoorzaak van een ongeval in slechts een beperkt deel technische mankementen zijn. Als de hoofdoorzaak niet technische mankementen is, betekend dat niet automatisch dat die er ook niet zijn :N

Klein voorbeeldje:

Motorrijder riijdt in een bocht, gaat onderuit want er ligt grind. Verder zijn de banden in prima staat, de voorvorkkeerringen zijn kapot, kettingwielen en set volledig versleten en de remmen houden ook niet over.

Zulke motoren filter je eruit met controles, heb ik geen probleem mee

Hoofdoorzaak, zo wordt het in ieder geval dan in de onderzoeken vermeld, is de staat van het wegdek en eventueel het rijgedrag van de bestuurder wordt als nevenoorzaak genoteerd. Dat de motor eigenlijk veel technische gebreken heeft wordt niet verder onderzocht, gezien deze niets te maken hebben met het ongeluk :)

Klopt maar staat of valt op regelmatige controles, zodra bekend is dat de politie hier ook op gaat onderzoeken en bij twijfels de motor doorstuurt dan krijg je een automatische schifting want zodra dat bekend is denken dat soort motorlijders wel ff 2 keer na.

:)
 
Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk zeg je gewoon zelf dat je te lamlendig bent om 1x per jaar een kentekenschorsing te verlengen en niet volwassen genoeg bent blijkbaar om zelf ook die datum in de gaten te houden om vervolgens dan de overheid de schuld te geven voor de boete die je terecht krijgt omdat je zelf de schorsing niet verlengt?

Lees ik dat zo een beetje goed? :')

Eye :) netjes houden he..nee man gewoon veels te druk met de motor te onderhouden
 
Oke spades zie bold :)

Als het aantal wielen voor jouw een essentieel verschil is tussen auto en motor dan mag dat natuurlijk :') Onder de streep maakt het aantal wielen niet zo heel veel uit volgens mij, want of je nu 4 banden hebt met minder dan 1 mm profiel of 2 banden hebt met minder dan 1 mm profiel maakt niet uit :) Beide is niet toegestaan ;)

En sinds wanneer is het rijbewijs bepalend voor wel of geen APK? Of hoeft ik geen APK te doen als ik rijbewijs BE heb, maar geen aanhanger? :')
 
Persoonlijk denk ik dat motorbedrijven die heil zien in de APK en als die APK niet doorgaat

hier gewoon commercieel op moeten inspringen


Met zoiets van een veiligheids check van je motor voor een heel laag bedrag bv 35 euro.

Dan maak je op je computer een word template aan icm een database met alle elementen die je standaard moet checken.

dus
ok Nok
Banden [x] []
Ketting spanning [x] []
Globale framecheckup
remmen
etc

Dus ff de fiets nalopen ..veldjes aantikken op de compeuter..hup rapportje

Standaard flyer erbij met de gevaren die je loopt als dit of dat niet in orde is.

kort mondeling verhaal erbij en de klant de keuze laten en wel aangeven als het echt gevaarlijk is.

Dit kost voor een ervaren techneut max 10 minuten irl 30 seconden max laten we wel zijn


Dan laat je de mensen de keus (ipv een verplichte apk) en hebben ze toch een beetje idee vd staat vd fiets

Potentiele klanten

Jonge mensen weinig geld (studenten)
Ouders die willen weten of zoonlief zn moter echt wel safe is
Herintreders
etc..

Kost haast niets en creeert ook klantenbinding..en als er echt wat mis is..kun je ze tegen een gereduceerd tarief de reparatie aanbieden (minus de veiligheidscheckup kosten)


Hoe moeilijk moet het zijn? |(

Het voordeel is ook dat je de gegevens van die klanten hebt en ze naderhand kan benaderen met commerciele acties etc...

Stuur je ze naderhand een emailtje in de trant van

Geachte XXXX,

Op die en die datum was u bij ons in de garage geweest en hadden wij een aantal mankementen geconstateerd.

Wij danken u voor het vertrouwen dat u in ons stelde om uw motor bij ons te laten controleren maar wij willen u erop wijzen dat het voor uw veiligheid noodzakelijk is om deze reparaties uit te voeren.

Dit kunt u bij ons laten doen of bij een ander bedrijf of zelf maar de noodzaak blijft aanwezig.

Mocht u besluiten dit door ons te laten doen dan kunt u uw motor laten repareren minus de kosten van de veiligheidscheckup.


Mvg

BLABLA
piet beunhaas



Ik kan je er zo mee helpen binnen een middag klaar. Zo'n opzetje...


Dan heb je toch een tussenoplossing en ook een beetje inzage in de staat vd motorfietsen van meerdere potentiele klanten, die je normaliter wellicht nooit ziet.

Gewoon een commerciele target.

Keuringen worden al her en der aangeboden. Even los van je businessmodel.

Men vindt het doorgaans te duur of niet nodig.

Afhankelijk van hoe eea ingeregeld wordt, maak ik me wel commerciëel zorgen over de de APK. Ik durf er bijna niet aan te denken wat de investering gaat worden om toegelaten te worden als keurmeester.
 
Ik durf er bijna niet aan te denken wat de investering gaat worden om toegelaten te worden als keurmeester.

Kan ik me iets bij voorstellen als kleine zelfstandige

Van de ander kant denk ik dat het juist de fabrikanten (motoren, banden e.d.) lobby is die achter deze APK zit. Stel je voor, van het ene op het andere moment moeten alle motoren in Europa een keuring ondergaan. Dat gaat omzet opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik me iets bij voorstellen als kleine zelfstandige

Van de ander kant denk ik dat het juist de fabrikanten (motoren, banden e.d.) lobby is die achter deze APK zit. Stel je voor, van het ene op het andere moment moeten alle motoren in Europa een keuring ondergaan. Dat gaat omzet opleveren.
Omzet is betrekkelijk. Kosten en marge spelen ook een rol.

In DLD is er al een keuring, gaat het daar geweldig in de motorbranche?
In NL is een pak voor auto's. Gaat het geweldig in de auto-branche?

Ik weet wel dat een keuring nu 19,95 kost. Toen het net was ingevoerd iets meer.

Ik krijg ook veel klanten die graag twee gebruikte autobanden willen, met net genoeg profiel voor de keuring. Als het geld er niet is, gaat het ook niet rollen...
 
Omzet is betrekkelijk. Kosten en marge spelen ook een rol.

In DLD is er al een keuring, gaat het daar geweldig in de motorbranche?
In NL is een pak voor auto's. Gaat het geweldig in de auto-branche?

Ik weet wel dat een keuring nu 19,95 kost. Toen het net was ingevoerd iets meer.

Ik krijg ook veel klanten die graag twee gebruikte autobanden willen, met net genoeg profiel voor de keuring. Als het geld er niet is, gaat het ook niet rollen...

Hoe het in de branche gaat zijn macro effecten, dat heeft niks met APK te maken.

Als er een APK komt ben je verplicht om bij een dealer/servicepunt langs te gaan
a) de kans dat je er uit jezelf iets koop is groter dan dat je er niet binnen bent
b) die dealers vinden altijd wel wat, weet je zelf toch ook :9 ;)

En wat die klanten betreft met hun 2e hands bandjes met minimaal profiel om maar net door de keuring te komen: Als die nou eens hun verantwoordelijkheid t.a.v veiligheid zouden nemen en nieuwe kopen of bijna nieuwe dan hoefde de overheid die verantwoordelijkheid middels een APK niet voor ons te nemen.
Er zijn altijd mensen met minder draagkracht maar dan moeten ze andere afwegingen maken. Dan roken ze maar wat minder shag in de week :)
Dat jij daaraan meewerkt man, je bent gewoon een van de aanstichters van de APK :9
 
Laatst bewerkt:
En als ze al niet meer roken en ook geen alcohol nuttigen en alleen maar koffie en water drinken dan?
En maar 2x in de week vlees eten?
En een lage huur hebben?
En een laag inkomen hebben?
En een oud koekblik?
enz enz
Waarop moeten ze dan nog bezuinigen?
Kom op man kom eens back to reality zeg
 
En als ze al niet meer roken en ook geen alcohol nuttigen en alleen maar koffie en water drinken dan?
En maar 2x in de week vlees eten?
En een lage huur hebben?
En een laag inkomen hebben?
En een oud koekblik?
enz enz
Waarop moeten ze dan nog bezuinigen?
Kom op man kom eens back to reality zeg

Ik zeg dat de overheid meer en meer wil reguleren, controleren etc omdat ze vinden dat wij dat zelf niet zo goed doen. Dat gaat iedereen, rijk en arm, geld kosten.
Arm zal dan keuzes moeten maken, goede banden of pakje shag.
Jij noemt als keuze minder vlees, water drinken etc... Dat is toch hetzelfde als wat ik zeg alleen andere bezuinigingspost.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat we gewoon, als APK doorgaat, het voor moeten laten komen.
Er zijn nog veel meer "redenen" te verzinnen waarom we ook geen APK op fietsen / scootmobiels etc hebben.

In het kader van rechtsongelijkheid is hier zeker nog wat te halen.

Marc
 
Denk dat we gewoon, als APK doorgaat, het voor moeten laten komen.
Er zijn nog veel meer "redenen" te verzinnen waarom we ook geen APK op fietsen / scootmobiels etc hebben.

In het kader van rechtsongelijkheid is hier zeker nog wat te halen.

Marc

Is dat voorheen bij auto APK dan niet geweest. Zo'n proefproces?
 
Denk dat we gewoon, als APK doorgaat, het voor moeten laten komen.
Er zijn nog veel meer "redenen" te verzinnen waarom we ook geen APK op fietsen / scootmobiels etc hebben.

In het kader van rechtsongelijkheid is hier zeker nog wat te halen.

Marc

Dan zegt de rechter:

Inderdaad, er was sprake van rechtsongelijkheid. De motor was het enige motorvoertuig zonder APK verplichting, daar is nu een einde aan gemaakt :)

Ik wens u een fijne dag en graag tot ziens....

Spaart u airmiles of kristalzegels? :+
 
Van de week weer een prima anti-apk voorbeeld gehad hier.

Breng 4 wiel blikje naar garage voor remblokken ( geen tijd, lampje ging branden.. Kwam er toch langs)

Meneer, uw achterschokbrekers zijn finaal door, die moeten echt nieuw..
andwoord: vreemd, die zitten er net 4 maanden op..
"oh dan zijn het zeker olieschokbrekers?"
Nee, gas gevuld... * stilte en oplichter loopt terug naar de balie *

( schokbrekers zijn prima, nog even laten checken bij een ander)

Oh, mm remschijven en achterblokken waren ook aan vervanging toe.. ." ja tuurlijk....."
 
Dan zegt de rechter:

Inderdaad, er was sprake van rechtsongelijkheid. De motor was het enige motorvoertuig zonder APK verplichting, daar is nu een einde aan gemaakt :)

Ik wens u een fijne dag en graag tot ziens....

Spaart u airmiles of kristalzegels? :+

_O-

Ik ben zoals je eerder al gezegd hebt erg benieuwd naar wat de bevindingen gaan worden als de apk wordt ingevoerd. Hoeveel motoren er dan niet door de keuring heenkomen. Daar is nu nog vrijwel geen onderzoek naar gedaan. Er bestaat enkel de veronderstelling dat motorrijders hun stalen rossen strak onderhouden.
 
_O-

Ik ben zoals je eerder al gezegd hebt erg benieuwd naar wat de bevindingen gaan worden als de apk wordt ingevoerd. Hoeveel motoren er dan niet door de keuring heenkomen. Daar is nu nog vrijwel geen onderzoek naar gedaan. Er bestaat enkel de veronderstelling dat motorrijders hun stalen rossen strak onderhouden.

Ik heb er ook geen onderzoek naar gedaan en vertrouw daar een beetje op dat wat de heren beroepsmonteurs tegen komen en hier schrijven :Y

Ik durf in ieder geval wel te stellen dat "wij" motorrijders "ons" over het algemeen beter vinden dan de gemiddelde koekblikker en over het algemeen van mening zijn dat "wij" "onze" zaakjes beter voor elkaar hebben voor wat onderhoud betreft. En persoonlijk geloof ik daar niet zo zeer in dat "wij" echt veel beter zijn dan de gemiddelde koekblikker, maar dat "we" dat graag als argument gebruiken omdat het "ons" zo beter uit komt ;)
 
Response in bold

Als het aantal wielen voor jouw een essentieel verschil is tussen auto en motor dan mag dat natuurlijk :') Onder de streep maakt het aantal wielen niet zo heel veel uit volgens mij, want of je nu 4 banden hebt met minder dan 1 mm profiel of 2 banden hebt met minder dan 1 mm profiel maakt niet uit :) Beide is niet toegestaan ;)

Note: een motorfietsband hoeft minder profiel dan een auto zover ik weet En het aantal wielen is o.a. een groot verschil

En sinds wanneer is het rijbewijs bepalend voor wel of geen APK? Of hoeft ik geen APK te doen als ik rijbewijs BE heb, maar geen aanhanger? :')

Het rijbewijs staat er los van maar is om aan te geven dat er essentiele verschillen zijn tussen een auto en motorfiets aangezien de wet vindt dat we hier aparte rijbewijzen voor moeten halen. En laat ik dat nou ook vinden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan