voortandwiel losdraaien?

Fabian

MF veteraan
27 jan 2002
4.483
0
Rijsbergen
Mede MF-ers:

Ik ben mn ketting aan het vervangen en ben nu bij het punt aangeland dat mn voortandwielleke los moet komen (maw: ik ben dus net begonnen :+ )

Borg-inbus-bout is er al vanaf (voet op de rem en losdraaien maar) maar de bout van het tandwiel zelf zit MOERVAST :(

Moet deze wel op de normale wijze los? Dus tegen de klok in? Of is het juist omgedraaid?
 
Owke :} dan ga ik maar es de andere kant opdraaien denk ik :+

Blijft de originele vertanding, k heb nu wel een DID ketting gekocht (via Ebay). Ziet er een stuk steviger uit trouwens als de originele! :)
 
In de PB staat een stuk over tandwielverhoudingen en ze testen dat oa op een R1. Daarom die vraag van mij. Ze nemen 1 tand kleiner voor en 3 groter achter en dat gaf de ideale acceleratie. 0-60 mph 0,3 sec sneller en 0-120 mph 1,6 sec winst(natte baan gemeten), is dus erg veel. Alleen een kleiner voortandwiel voelde al als 10pk meer. Topsnelheid gaat natuurlijk naar beneden maar hoe vaak rij je dat nou.
 
Laatst bewerkt:
Owke :}

Blijft de originele vertanding, k heb nu wel een DID ketting gekocht (via Ebay). Ziet er een stuk steviger uit trouwens als de originele! :)

Dát zou nog wel eens tegen kunnen vallen :P
DID levert zéér goede kettingen, en ze worden vaak als eerste montage gebruikt.
Ik denk dat ze ongeveer even sterk zullen zijn!
Heb je trouwens ook eens geïnformeerd wat een orgineel kettingsetje kost :?
Die prijs zal je érg meevallen, als \'ie al niet goedkoper is!, en kwaliteit gegarandeerd goed!!!

Paul.
 
Dát zou nog wel eens tegen kunnen vallen :P
DID levert zéér goede kettingen, en ze worden vaak als eerste montage gebruikt.
Ik denk dat ze ongeveer even sterk zullen zijn!
Heb je trouwens ook eens geïnformeerd wat een orgineel kettingsetje kost :?
Die prijs zal je érg meevallen, als \'ie al niet goedkoper is!, en kwaliteit gegarandeerd goed!!!

Paul.
Prijs scheelde 75 Euro, dus dat was wel interessant :)
 
Luchtsleutel????

Die is gek.. :X
Luchtsleutel gebruik ik alleen voor mijn velgen van mijn Unimog...

Ik gebruik zo\'n ding ook niet, maar ik kan me voorstellen als echt niets meer wil lukken dat er de luchtsteutel aan te pas moet komen. Kijk maar eens bij een willekeurige motorzaak wat ze daar allemaal uitvreten met een luchtsleutel. :X
 
Gelukt, idd zoals Paul zei op de normale manier (tegen de klok in) losdraaien :) Dank je voor de tip Paul, de rest zal net als ik HEEL lang HEEL hard blijven duwen tegen de sleutel :+

Er zat overigens idd locktite tussen (is er nog nooit afgeweest, dus das af-fabriek idd ook zo) en de ketting is denk ik een cm of 3 langer geworden bij het lossjorren van het voortandwiel :+ Daarna de haakse slijper gepakt en de ketting doorgeslepen :)

Op naar de rest :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan