Zou eigenlijk niet weten wat het helpt om de binnenpoot door te slijpen?
Die zit immers met de bussen vast in de buitenpoot
Dus als je al wat weg zou willen slijpen dan is dat de buitenpoot zodat de binnenpoot met daar omheen de bussen los komt.
Gaat die mooie truuk van mijnheer Ritzen ook op als de keerring lek is???
Heb ooit in het verleden in een officieel werkplaatsboek van Honda CX650 gezien dat er voor het demonteren van de keerring van de enkele schokdemper ook deze "truuk" werd aanbevolen.
De demper onder de pers helemaal indrukken en dan via de Luchtslang/ventiel ATF olie opzuigen.
En dan ventiel in terugzetten en weer schokdemper inpersen.
Dan zou de smalle keerring er uit moeten komen.
Maar wat als de keerring lek is??
Als die niet lek is hoeft die ook niet vervangen te worden.
Gaat die mooie truuk van mijnheer Ritzen ook op als de keerring lek is???
Wellicht overheen gelezen dan maar anders dan persen voor alleen de keerringen en verhitten heb ik niets gelezen.
Ik heb ook geen antwoord gehad of de binnenpoot blijft hangen nadat er kracht op is gezet.
Als niets helpt, hoe krijgen jullie de binnenpoot er uit dan?
Heb nog steeds geen alternatief gelezen. De keerring was er uit en ja ik spreek alleen uit eigen ervaring. De glijbussen schoven in elkaar en dan komt het nooit meer los op de traditionele manier.
Uiteindelijk doorgeslepen en met een binnenlagertrekker de glijbus verwijderd
Goeie tip. De olie is niet samenpersbaar, maar de luchtkamer wel. Dat volume zal er uitspuiten.Mogelijk een oude theedoek eromheen wikkelen als je druk gaat uitoefenen voor het geval alles rond spuit
Olie is wel samenpersbaar (zij het niet in relevante mate in een schuurtje).Goeie tip. De olie is niet samenpersbaar, maar de luchtkamer wel. Dat volume zal er uitspuiten.
Gaat die mooie truuk van mijnheer Ritzen ook op als de keerring lek is???
Heb ooit in het verleden in een officieel werkplaatsboek van Honda CX650 gezien dat er voor het demonteren van de keerring van de enkele schokdemper ook deze "truuk" werd aanbevolen.
De demper onder de pers helemaal indrukken en dan via de Luchtslang/ventiel ATF olie opzuigen.
En dan ventiel in terugzetten en weer schokdemper inpersen.
Dan zou de smalle keerring er uit moeten komen.
Maar wat als de keerring lek is??
Als die niet lek is hoeft die ook niet vervangen te worden.
...wilde bij deze nog even laten weten hoe het afgelopen is met die voorvorkpoten. Handig voor toekomstige generaties
...
Eigenlijk weet je de oorzaak dus niet, da's jammer.
Maar wel goed dat je weer verder kunt.
Werkt perfektinbusbout er weer inzetten, poot volledig met olie vullen, dop erop en borgveer bij de oliekeerring weglaten, dan de poot onder de pers indrukken, de oliedruk perst de keerring er dan uit.
Omdat ? Smelten ze niet? Krijg je de poot niet heet genoeg. Was voor mij een klusje van 5 a 10 minuten.Ik niet