ff vraagje tussendoor, hoeveel is ie opgeboord dan? en wat heb je nog meer veranderd?
Die kop is aan de inlaatkant echt giga opgeboord. Kan je normaal net je duim in je inlaten duwen, kan je nu bijna aan fistfucking doenNee, geintje. Scheelt denk ik 5 mm per opening en dat is VEEEEEEEEEEL !!
Verder is al die vaccuum-shit aan de onderkant van de inlaten dichtgemaakt en zijn de ingangen met epoxy gladgemaakt (voelt aan als een glad....) Heb ik ook niet nodig want ik heb flats en die hebben alleen maar een gaskabel nodig om goed te werken
Dit wordt een mooi frees projectje waarbij ik die dremel van mij eens welig laat tierenDie gaat overuren draaien En die epoxy nabehandeling ga ik niet doen. Ik polijst de boel wel met schuren en pasta's.
En wat scheelt dat nou?
Heren technici,
Mijn huidige cylinderkop vertoont haarscheurtjes tussen de kleppen en bij de bougiedraad, dus is ie EOL. Nu heb ik nog twee reservekoppen liggen, dus niets aan de hand.
Maar nu viel mij het volgende op;
De cylinderkopen verschillen wat verbrandingsruimte betreft. De kleppen liggen bij de een hoger/dieper (het is maar hoe je het bekijkt) dan bij de ander. Ook zijn de metaal uitsparingen/vorm in het verbrandingsgedeelte verschillend. Hiermee bedoel ik de vorm van het metaal tusen de kleppen, en de vorm van de verbrandingskamer zelf.
Nader de koppen bekeken te hebben zag ik de volgende markeringen staan (ingeslagen in de kop zelf);
-B (reservekop)
-7 (reserve kop)
-2 Y (huidige kop)
Wat zeggen deze nummers?
Ik twijfel namelijk of die andere koppen wel RR koppen zijn. Ze lijken verdacht veel op die in het Haynes handboek en volgens mij zijn dat normale cylinderkoppen en geen RR jongens
Wie kan me helpen?
Opvallend fenomeen op de kleppen van mijn huidige cylinderkop; op de kleppen stond best veel aanslag (zou dit al water geweest kunnen zijn door die haarscheurtjes in het blok? Veel water verbruikte ie echter niet, maar hij liep wel als de brandweer...(waterkoeling helpt de verbranding). Welnu, OP de kleppen zitten speldeprikpuntjes, precies in lijn of in patroon (curve). Enorm apart om te zien. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Een echt lineair patroon op bijna elke klep wel te vinden in de aanslag-koek. Het is er niet bij demonteren ingekomen, want het zijn als je goed kijkt echte keiharde miniscule kratertjes, die je niet even werkrabt. Wie heeft dit eerder gezien en weet wat de oorzaak van dit fenomeen is?
En teeeeeeeeeeeeeeering, wat was mijn huidige kop opgeboord, vergeleken met de restDat wordt nog een heel werk om dat bij de nieuwe ook te doen, want we willen geen vermogen verliezen
Dus het Kawablok laat je nu voor het eerst echt in de steek??
Valt erg mee allemaal!!!
Kun je nog iets vager zijn?Ja, maar e.e.a. heeft wel consequenties voor de verkoop van e.e.a.
Is het niet zo dat als er water door die haarscheurjes zou komen dat die vebrandingsruimte juist erg schoon zou moeten zijn?
gr jelle
Klepgeleiders zijn van brons en kunnen nadat de kop is warmgemaakt (uurtje in de oven op 200)er met een passende dreveluit de kop getikt worden .Dat zijn de kunsstof bussen welke in de kop vastgezet zijn. Ik heb geen flauw idee hoe. Haynes zegt hier niets over...
IK wil ze preventief vervangen !!!
subaru gebruikt zelfs kleppen gevuld met natrium.
Ik maak de gaten niet alleen glad, ook GROOT
spit deze site maar eens door.Weet je nog site's (of kan/wil je het zelf uitleggen) waarop staat uitgelegd hoe je je poorten het beste kan frezen en wat welke effecten het heeft? Of maak je alles maar gewoon zo groot mogelijk?
spit deze site maar eens door.Weet je nog site's (of kan/wil je het zelf uitleggen) waarop staat uitgelegd hoe je je poorten het beste kan frezen en wat welke effecten het heeft? Of maak je alles maar gewoon zo groot mogelijk?