Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Vraag over offerte werkzaamheden aan motor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tapey

MF veteraan
8 sep 2004
2.808
397
Rotterdam
Twitter
Op mijn KTM 1290 Super Duke GT (2017) wil ik graag een fuel dongle plaatsen en een Garmin Zumo XT aansluiten.

De fuel dongle is volgens de verkoper en volgens forumleden makkelijk te plaatsen. Je moet alleen de tank even lichten (hoeft er niet af, alleen een stukje omhoog en even iets tussen doen, bijv een tennisbal. Verder plug and play.

De navigatie gaat op de officiële KTM-steun voor de GT (achter het ruitje) en moet uiteraard met de bijgeleverde voedingskabel op de accu worden aangesloten. De accu zit gewoon rechtstreeks onder de buddy seat.

Aangezien ik momenteel geen plek heb om te sleutelen, heb ik een KTM-dealer gevraagd wat het kost als ik bij hun de spullen koop en zij ze erop zetten.

Nu heb ik hiervoor een offerte gekregen met 2,5 uur arbeids à € 70,25 ex btw.

2,5 uur! Ik zou een uur al lang vinden. Ben ik nou gek of is 2,5 uur inderdaad belachelijk veel voor zoiets simpels?

Hoe werkt zoiets tegenwoordig? Als hij nou binnen een halfuur klaar is, moet ik dan toch het totaal van de offerte betalen, inclusief 2,5 uur arbeidsloon?
 
ik wedt nog dat ik eens bij de scania garage vroeg om een rubber ring voor de tankdop omdat hij lekte, geef even de dop zei de monteur want er zijn nogal verschillende.
hij kwam terug met de dop en zei deze is wat dikker die sluit wel af.
week later mijn baas, kun je dat rubber er zelf niet aandoen? kreeg hij een rekening van een rubber en een eenheid a 8 gulden voor montage
 
Stel je voor dat je een magazijn moest bouwen, verwarmen en onderhouden waar je al die ringen zelf op voorraad moest hebben, dat willekeurige mensen op ieder moment van de dag binnenkomen en accuut om hulp vragen, en dat je het dan effe snel moet kunnen pakken. Eventueel de ring even passen, misschien een ringetje kapot maken en dat mag je dan niet factureren.
Dan vraag ik me af of je al dat gezeik af kunt kopen voor 8 gulden ofwel 3 euro.
 

Precies, voor 175 euro kun je wel wat gereedschap, draad en stekkers kopen om t zelf te doen, en je eigen tijd kost niks.
Ik heb zelf ook mijn navigatie aangesloten, op een moderne canbus motor en heb er echt wel wat langer over gedaan.
Eerst op internet uitzoeken waar je de zaak kunt aftakken, toen ik alle kappen en clipjes voorzichtig los had was ik al door mijn 2.5 uur heen. Dan komt aansluiten, testen en weer terugbouwen dus alles bij elkaar ben je als amateur al gauw een halve dag aan t werk.
 
Als je eigen tijd duurder is dan de tijd die de dealert erover doet moet je het idd uitbesteden
 
jij dacht dat ik speciaal voor zo,n rubbertje naar de garage ging rijden, auto stond daar al binnen omdat er een kist onder gebouwd moest worden van een 2500 gulden.
als hij gaat pissen schrijft hij ook geen 8 gulden minder toch
 

jij dacht dat ik speciaal voor zo,n rubbertje naar de garage ging rijden, auto stond daar al binnen omdat er een kist onder gebouwd moest worden van een 2500 gulden.
als hij gaat pissen schrijft hij ook geen 8 gulden minder toch

Ik zou niet weten hoe we hadden moeten weten dat je toch al in de garage was. Want meestal als er iets groots aan of onder gebouwd moet worden, is de chauffeur er niet bij.
 
Het liefst zoveel mogelijk in zo min mogelijk tijd ofc zo werkt dit kapitalistisch systeem nou eenmaal idd. Is ook niets mis mee.

Het ging er ook niet om of er wel of niet iets verdient wordt maar dit...
Dat bedoel ik.
Je schrijft ruim je uren. aan materiaal verdien je met dit klusje niets.

Of begrijp ik jou verkeerd.
Kijk ik vindt het veel geld.
En ga ten alle tijde zelf prutsen.
Heb heel veel vrije tijd.
Maar tegenwoordig probeer ik altijd ff na te denken hoe zo.n prijs tot stand komt.
En als je dat allemaal op een rijtje zet.
Is het zeer begrijpelijk.
En ja of dat goed gaat op de duur betwijfel ik.
Het urengeld rijst de pan uit.
En hoeveel motorzaken zijn er over 15 jr. Nog?
Één grote verschraling alleen maar apple achtige stores waar je langs zoeft met je electrische brommer om de laatste updates erin te laten zetten.
Of welicht komt de dealer snachts langs als je slaapt.
En gooit met blutooth de update naar binnen.
Wert ik veel lul ook maar wat.
 
Ze moeten het hebben van de uren idd. En ook, als het te duur is/gaat worden blijven mensen vanzelf weg.

Voor een plug en play dingetje aansluiten en een kabel wegwerken 175eu ex btw sla ik hem ook over en doe het zelf wel

Het gaat alleen voor deze er ook niet om hoeveel het kost, want dat is de vraag niet. Maar of 2,5 arbeidsuren reëel is.... dan zeg ik dus pertinent nee voor een dealer die bekend is met de motor.
 
Met receptiewerk, sleutel inname, motor naar de werkplaats rijden of lopen, motor/werkplek voorbereiden, montage, opruimen, faktuur maken en afleveren kom je er akelig dicht in de buurt denk ik.
 
Met receptiewerk, sleutel inname, motor naar de werkplaats rijden of lopen, motor/werkplek voorbereiden, montage, opruimen, faktuur maken, afleveren kom je er akelig dicht in de buurt denk ik.
Dat zit dan ook allemaal in die 70eu ex btw verwerkt.... Daar hoef je geen extra daadwerkelijke arbeidsuren aan de motor voor te schrijven want daar gaat het om... Dat staat toch op de factuur, je kenteken enzo niet dat gangpad 3 erbij schoongemaakt is.

Dan moet er transparanter gefactureerd worden ipv alles onder arbeidsloon aan je motor schrijven
 
Zolang ongeveer de helft van de motorrijders nog niet eens zijn/haar ketting zelf kan spannen zie ik nog steeds een toekomst voor de branche.....
 
Zo is het helaas wel.
Ook al kan ik het betalen dan nog doe ik het liever zelf omdat je er iets van leert.
En de voldoening als je zelf iets maakt.
Heb het gevoel dat er hele generaties niks geen gevoel meer hebben bij een stukje techniek.
Puur is het cool kan ik er de blits mee maken.kan ik laten zien dat ik €2500 heb uitgegeven voor een Akra uitlaatsysteem.
Dus niet meer heb je dat zelf gemaakt.
Nee ik heb het zelf betaalt.
Of eigenlijk geleend want ik heb nog zoveel andere gadgets die ik moet bekostigen.

Maar we dwalen af.
 
Bij mijn auto garage hebben ze ook zo’n programma.
Toetsen het onderdeel in en er staat precies wat er gedaan moet worden en wat uiteindelijke prijs is.
Dus 4 banden is een bepaalde prijs.
4 Banden zijn via internet veel goedkoper.
Maar bij de garage zitten ze onder de auto.
Inclusief de- en montage, balanceren, ventielen en verwijderingsbijdrage.

2,5 uur voor zo’n klus vind ik goed ingeschat.
 
Maar wel met een voldaan gevoel.
 

Of is het: "Zal ik me eindeloos lopen frustreren omdat ik het zo nodig zelf moet doen in een zoveelste poging iets te leren waar ik geen gevoel voor heb en dan uiteindelijk nog weg moeten brengen" tegenover "Wat kost dat? Oke, wanneer kan ik hem weer ophalen terwijl ik in de tussentijd iets doe wat ik wel kan en waar ik ook daadwerkelijk plezier in heb"?
 
Met dat soort algemene klusjes zoals banden vervangen koop ik iig de banden zelf via internet (ff lobbyen waar het goedkoopst is) en vervolgens ga ik rondbellen wie het voor een schappelijke prijs kan doen... Staat de prijs me niet aan dan bel ik de volgende... Gewoon ff lobbyen scheelt je zo aanzienlijk. Ik hoef de vakantie van iemand anders niet te betalen

En dan idd, hebben ze het al super druk zullen ze vaak hoger in prijs zitten... En eentje die het wat minder druk heeft die gaat wat omlaag met de prijs. Prima toch.

Maar vaak komt het voor de motor erop neer dat ik ook alles in 1x doe.... En dan gaat ie naar de dealert ook.... Maar ook dat valt me aardig mee qua kosten, voor de motor dan.
 
Ik weer niet wat voor werk jij doet, maar jouw klanten of de klanten van jouw werkgever hoeven jouw vakantie(geld) ook niet te betalen?
 
Ik weer niet wat voor werk jij doet, maar jouw klanten of de klanten van jouw werkgever hoeven jouw vakantie(geld) ook niet te betalen?
Ik bedoel dat je beter wat rond kan lobbyen voor algemene klussen die vrijwel elke motorzaak/garage kan uitvoeren. Dan ben je goedkoper uit.

Doe je bij de ver/uitbouw van je huis toch ook. Of neem je dan ook de eerste de beste offerte aan die binnen komt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.