vraagje mbt callibratierapport lasergun

Zo'n beetje in die periode zijn we van kruistochten met fikse jodenvervolgingen als effect richting de renaissance en het ontstaan van het humanisme gegaan. Me dunkt dat er wel degelijk van alles veranderde in de maatschappij en in de manier hoe mensen met elkaar omgingen in die tijd. Panta rei enz. Het verschil is dat wij communicatiemiddelen hebben die ons in staat stellen al het nieuws (positief, maar helaas vaak ook negatief) over de wereld te verspreiden.

dus.... wat die mensen toendertijd voor elkaar hebben gekregen (humanisme) zijn (we) nu weer aan het verknallen??
 
tuurlijk, maar het principe... dat klopt, naar mijn idee..??
Dat de maatschappij sneller verloedert dan vroeger? Dat kan ik niet beoordelen. Ik denk alleen dat het nu makkelijker zichtbaar is (doordat we meer weten) en dat het daardoor meer opvalt.

Maar ook in de jaren '20 en '30 (of was dat iets eerder) toen hedonisme zo her en der in zwang was werd geklaagd over de teloorgang van de normen en waarden.

En ook Rome heeft zo van die periodes gekend (waarin met weemoed werd geschreven over de goede oude tijden van weleer toen Augustus nog keizer was enzo).

Kennelijk is het dus altijd in elk geval vlot genoeg gegaan voor mensen om het te herkennen. Bovendien geloof ik dat mijn eigen gedrag sinds 1987 niet significant veranderd is (afgezien van het feit dat ik tegenwoordig iets minder met Playmobil speel) en dat van mijn naasten ook niet zozeer (waar het verantwoordelijkheid en normen en waarden en dat soort dingen betreffen) en aangezien ik mezelf beschouw als behoorlijk gemiddeld en mijn naasten evenzo denk ik dat het allemaal reuze mee valt. :)
 
Laatst bewerkt:
*O* Geweldig, met Boy op een Duc over een bakstenen dijk, af en toe een aardbei platrijdend, en een ijzeren lasergun. Waanzinig topic _O-
voor iedereen: houdt 'm onder controle op de dijkjes :]
 
Dat de maatschappij sneller verloedert dan vroeger? Dat kan ik niet beoordelen. Ik denk alleen dat het nu makkelijker zichtbaar is (doordat we meer weten) en dat het daardoor meer opvalt.

Maar ook in de jaren '20 en '30 (of was dat iets eerder) toen hedonisme zo her en der in zwang was werd geklaagd over de teloorgang van de normen en waarden.

En ook Rome heeft zo van die periodes gekend (waarin met weemoed werd geschreven over de goede oude tijden van weleer toen Augustus nog keizer was enzo).

Kennelijk is het dus altijd in elk geval vlot genoeg gegaan voor mensen om het te herkennen. Bovendien geloof ik dat mijn eigen gedrag sinds 1987 niet significant veranderd is (afgezien van het feit dat ik tegenwoordig iets minder met Playmobil speel) en dat van mijn naasten ook niet zozeer (waar het verantwoordelijkheid en normen en waarden en dat soort dingen betreffen) en aangezien ik mezelf beschouw als behoorlijk gemiddeld en mijn naasten evenzo denk ik dat het allemaal reuze mee valt. :)


en dat terwijl eigenlijk de piektijd van rome toch onder julius ceasar is geweest???

Ik denk wel dat de media een grote rol spelen qua bekendheid van problemen, maar dat hoort ook bij deze tijd... ik vind wel dat sommige dingen extremer en frequenter gebeuren tegenwoordig...
 
Ik zeg niet dat ze niet bang waren, ben zelf een motorrijder in hart en nieren, maar toen ik woensdag het rempunt miste op misano, was ik toch ook wel ff bang

das nie goei... wel goed gegaan?? had ik vorige week toen ik met mijn voorwiel tegen een bestuurdersportier van een audi aanstond... die aardige man vond dat ie zo de straat op kon draaien :Y wat hem overigens ook gelukt is _O-
 
Ik zeg niet dat ze niet bang waren, ben zelf een motorrijder in hart en nieren, maar toen ik woensdag het rempunt miste op misano, was ik toch ook wel ff bang

daar gaat het niet om, ze deden dus wel wat... ongeacht of ze bang waren of niet..??

Ik kan ook alleen waarnemen wat iemand doet, niet over of iemand zich bang voelt of niet, toch ?? ?
 
beetje jammer dat het blijkbaar onmogelijk is om op motorforum nog enigzins normale/ter zake doende reacties te krijgen [ wel serieuse reacties trek u dit niet aan] maar opmerkingen als , ik mag die agent wel, en , je helm afzetten als er een agent tegen je praat, kunnen alleen maar van de altijd beter wetende en wereldverbeterende tourrijders komen!
als je niks zinnigs te melden hebt meld dan gewoon niks ofzo?
ik stel een paar normale vragen en verwacht daar dus geen berg oeverloos toerrijders gelul op!
en ja hoor zoals ik al eerder schreef zie ik die bekeuring gewoon als een investering in m,n hobby maar het is alweer de 8ste ofzo dit jaar dus als je er eens een keer onderuit zou kunnen komen zou dat ook wel leuk zijn toch, vandaar mijn vraag.
maar goed, had hem al met een dergelijke verwachting op motorforum gezet vandaar al mijn opmerking betreffende de heren fatsoensridders maar denk dat ik maar op het het forum van de ducati club ga proberen waar mensen wel in staat zijn normaal antwoord te geven.
jammer hoor maar mijn mening betreffende motorforum is weer bevestigd!

Generaliseer vooral lekker!, Ieder persoon met manieren doet netjes zijn helm af op het moment dat je tegen een agent oid gaat praten, als je aan iemand de weg vraagt doe je toch ook ff je helm af? IMHO!

En misschien moet je een cursusje "hoe maak ik mezelf begrijpbaar op fora" volgen, want je mist nogal wat leestekens (komma's, enters e.d) waardoor je verhaal nogal irritant te lezen is. Daarbovenop de rare zinsconstructie is het al helemaal een drama.

Misschien een idee om wat meer moeite besteden aan de opmaak van je verhaaltje als je 121 euro wil besparen...

Just my 2 cents!
Veel plezier op je Ducati forum!! :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan