vraagje over verbruik van mijnzx-7r

PKAWA

MF veteraan
14 okt 2004
4.159
1
Nijmegen
Heb t verbruik van mijn motor eens in de gaten gehouden, en sla werkelijk achterover!!! een 18 liter tank met 5 liter reservetank.
Nou mag ik t kraantje dus al na 170 km op reserve draaien!
Wat kan hier de oorzaak voor zijn? heb een factory kit erin, samen met k&N filter en
bsm vampire bolt on demper.
Wil dus gewoon meer km gaan rijden met een volle tank maar heb (nog) geen kaas gegeten van die techniek
 
ja nou ik baal dus behoorlijk, want ik ben eergister naar nijmegen gaan rijden, kom ik van de snelweg af en heb ik bijna geen power meer, en slaat ie zowat af. Motor aan de kant gezet, en vlammen uit de uitlaat... ook een vreemd bijgeluid... naja moet er aankomend weekend eens naar kijken, maar ja... als er iemand ideen heeft wat het zou kunnen zijn graag
Zou er geen uitlaatklep uitliggen of zo?
Klinkt niet zo gezond zoals je het vertelt.

Kan wel eens een duur grapje worden en dan is iets meer benzineverbruik ineens niet meer zo belangrijk.
 
ik had een dynojet kit en een viper demper op men zx7r
ik reed altijd heel sportief en trok goed op enz,
na 180(max) mocht ik hem ook op reserve zetten hoor
wat wel raar was:
met een rondrit heb ik er een keer op gelet dat ik men toerenteller altijd tussen de 4000 en de 7000 rpm hield, toen moest ik hem pas na 220KM op reserve zetten :s
 
ja ik ga m vandaag of morgen eens opendraaien, en de bougies schoonmaken en dat soort dingen... hoop dat het alleen maar vocht was en vuiligheid in de carburateur maar ben er bang voor dat er iets van bobines of zo kapot zijn.
 
even off topic btw:

ik wil eigenlijk eerst eens een nieuw uitlaat systeem, met rvs bochten, high mount en een carbon demper... :9~
maar goed..., ik heb de zoekfunctie al een paar keer gebruikt voor zoiets en kom iedere keer op nix uit. weet 1 van jullie niet toevallig waar ik zou kunnen kijken?
 
Nou probleem opgelost ;)

Het filter van de koelvloeistof zat verstopt, waardoor de carburateurs bevroren.
heb alles uit elkaar gedraaid en schoongemaakt, schoonmaakmiddeltje in de tank, bougies schoongemaakt, en de stelschroeven van de carburateur een halve! slag mogen terugdraaien...
daarnaast de achterkant opgehoogd, en ik sta versteld van de manier waarop ie nu de bochtjes aanvalt! :}

Dat alles heeft me dus mooi nix gekost, maar oom agent heeft me net met 160 op de klok geflitst in belgie dus..... |(
Ben enigszins bezorgt wat dat mag gaan kosten :(
 
heel verhaal...

Dat alles heeft me dus mooi nix gekost, maar oom agent heeft me net met 160 op de klok geflitst in belgie dus..... |(
Ben enigszins bezorgt wat dat mag gaan kosten :(
Ligt er een beetje aan hoe hard je daar mocht, maar als je dus 40 te hard reed, zou het wel eens best duur kunnen worden.
Misschien weet Sigma of een andere Vlaming hier wel antwoord op.
Kost je iig wel meer dan een tankje benzine O-)

Goed nog dat er dus met je Kawa niets mis was.
 
hee ik heb twee vragen:
1 is er iets op de markt dat een beter geluid geeft dan een bsm vampire demper?
(voor zx-7r)
2 kan een rvs hoog systeem van een zx-9r ook op een zx-7r?
Het is een systeem van DAM exhausts uit belgie, op maat gemaakt ed en kan m voor weinig kopen...
 
maar aan je bochten hoef je nix te veranderen he, zijn al erg goed van de zx7r. als je hem na het stuk waar de 4 pijpen samenkomen af zou zagen, en er een rvs pijp aan laat lassen en op maat buigen, lijkt het net echt, en ben je ook niet zo veel kwijt. dan kun je zelf kiezen hoe hoog je hem wil hebben.
 
Hallo mensen,

Een aantal maanden geleden heb ik een zx7r ('96) gekocht. De motor is nog geheel standaart met slechts 14000 km. Ik ben echter van plan om de motor nog iets te wijzigen (carbon demper, undertail, enz.). Als eerst wil ik de vering aanpassen. Heeft één van jullie een goeie setting (sportief gebruik) voor de orginele vering, voor en achter? Ik ben al wat wezen kijken op internet maar sommige informatie spreekt elkaar nogal tegen.

www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/#kawasaki
www.racerep.com/howto/suspension_zx7r_mcn.htm

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren. :)
 
Ja het is mogelijk om de originele bochten aan te passen, maar das nog lastig om twee verschillende materialen aan elkaar te lassen en er zitten natuurlijk wat nadelen aan zoals gewicht en roesten van de originele bochten....
 
maar dus... zoek nog allerhande onderdelen voor de motort zoals onderandere een nieuw uitlaatsysteem.
als iemand iets heeft liggen/weet hoor ik t graag want ik ja... student heh...
 
Ja het is mogelijk om de originele bochten aan te passen, maar das nog lastig om twee verschillende materialen aan elkaar te lassen en er zitten natuurlijk wat nadelen aan zoals gewicht en roesten van de originele bochten....
met speciale overgangselectrode's kun je heel makkelijk 2 soorten materiaal(r.v.s/ijzer) aan elkaar lassen hoor. als je dan op het internet een leuk dempertje(slip on) opzoekt, kun je zelf de buis op maat maken, en zelf laten buigen! dus je kan hem dan helemaal laten maken zoals jij het wil. je kan dit doen bij de wat meer gespecialiseerde lasbedrijven!
 
GOED>>>
nou ik heb dus weer eens een vraag...
Mijn motor stottert bij regen, bij kou een beetje maar dat ligt dan gewoon aan bevroren carburateurs.
Nu voelt dat tegenwoordig in de regen ongeveer t zelfde, maar dan 20 keer zo erg. vandaag kapte de motor er dan ook mee. goed benzine was op, maar daarvoor al serieuze problemen gehad, waardoor ie klinkt alsof je op een vespa zit.
Nou ik getankt en toen nergens meer last van gehad... dus ik vroeg me af of t mogelijk is dat er water in de tank geraakt tijdens t rijden, door de tankdop oid????
Mensen met ideeen hoor ik graag :)
 
Een brug van een r1 in een zx7r :r :r :r

Als je er dan toch iets anders in wil steken , stop dit er dan in

misc
 
Goed cursus knutselen gehad afgelopen weekend....
carburateurs gesynchroniseerd, olie+oliefilter vervangen, bougies vervangen, luchtfilter k&N schoongemaakt, akra systeem eronder,nokkenaskettingspanner gemaakt en in onderhandeling voor originele naalden.
Mag al niet klagen want hij rijdt alweer 200 km tot aan de reserve
maar..

heb nu een ignition advance rotor in de motor, en dynonaalden ed, als ik nu dan de originele naalden er weer in zet, moet ik dan ook de originele rotor er in zetten??
 
zo!net terug van de poedercoater...
even mijn frame, velgen en wat ander kleiner spul weggebracht.
Deze week gaat dat allemaal schitterend zwart worden.
DUZZZ volgende wek ga ik m weer in elkaar prutsen, met wat nieuwe onderdelen erbij zoals carbon voorspatbord, weggewerkte knipperliuchten, spiegels met ingebouwde knippers, monoseatje,.... moimoi! :] :] :]

 
Terug
Bovenaan Onderaan