Vraagje van Boshuizenstraat adam

Alexnieuwenhuize

Die hard MF'er
15 aug 2010
779
0
Amstelveen
He mensen, ik heb een vraagje over de van Boshuizenstraat adam.

Jammer genoeg staat de situatie nog niet op streetview. Ik zal even streetview hier neer zetten en uitleggen wat er nu aan de hand is.

Google Maps

Op het weggedeelte van dit stuk hebben ze een molshoop drempel aangelegd. Zon hoog ding in het midden van de weg waar je met een dikke suv gewoon over heen kan omdat zijn wielbasis groot genoeg is. De kleinere auto's hebben er wel last van evenals met je motor. Dus wat veel mensen deden was er om heen rijden via het fietspad waardoor de fietsers gevaar liepen.

Dit hebben ze opgelost door een klein zwart wit paaltje met diameter van 6 cm tussen fietspad en weg te plaatsen.

Toen ik dus keer 's avonds terug kwam stond der ineens een klein paaltje in de weg en moest ik flink bij sturen om der niet tegen aan te rijden. Dit paaltje is slecht zichtbaar als het donker is er staat ook geen bord of geen verhoging om het paaltje heen. Dus mijn vraag is mag dit zo maar een paatje daar tussen zetten op de witte lijn. Ik heb dit namelijk nog nooit gezien en ik vind het nogal gevaarlijk in het donker.
 
Laatst bewerkt:
tja, de overheid zal dan vast zeggen dat je niet op de streep mag rijden en dat er dan ook helemaal geen probleem is.

een normaal mens zou zeggen dat het toch wel wat ondoordacht is.
 
Sja, soms kom je van die situaties tegen...
Zit er geen reflector op het paaltje?
 
Ik rij daar regelmatig om naar Amsterdam Centrum te rijden via de RAI, dat zwarte paaltje is me nog niet opgevallen. Ik reed dan ook over het fietspad bij die zeer irritante drempels.

Ik weet niet of je daadwerkelijk op de boshuizenstraat moet wezen, maar je kan altijd nog over de van Nijenrodeweg of via de Boelelaan.
 
Doet me denken aan deze situatie: Google Maps Deze paaltjes zie je ook amper in het donker of bij slecht zicht. Volgens mij zijn ze nu trouwens zwart/wit, voor extra slecht zicht. Echt volslagen waanzin |(
 
Laatst bewerkt:
Ik rij daar regelmatig om naar Amsterdam Centrum te rijden via de RAI, dat zwarte paaltje is me nog niet opgevallen. Ik reed dan ook over het fietspad bij die zeer irritante drempels.

Ik weet niet of je daadwerkelijk op de boshuizenstraat moet wezen, maar je kan altijd nog over de van Nijenrodeweg* of via de Boelelaan*.

*Meer stoplichten. ;)

Zijn idd sneaky-paaltjes. |(
 
Die paaltjes vielen mij laatst ook op ja!
Er zitten volgens mij wel reflectoren op. Veder zijn het ook van die paaltjes die makkelijk meebuigen als je tegenaan rijdt. Maar met de motor kon ik er nog prima langs zonder over de drempel of het paaltje te rijden.
 
Is dit überhaupt een fietspad? Of is dit een fietssuggestiestrook strook?
Ik zie nergens een bord staan.
Als dit het laatste betreft dan staat er een paaltje midden op de weg |(
 
Hou maar op.
Ergens bij het hervormd college daar bij dat tankstation zit een hele rits van die bolletjes.
Als het donker is en je ziet het niet ga je ook keihard op je bek als je geen supermoto heb...
 
Door getrokken streep mag je toch niet op dan wel over rijden???

Maar zo zie je maar dat we niet meer zo goed kijken als een situatie "bekend" is...
 
full
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam er vandaag even langs dus ff foto gemaakt. Staan die paaltjes nou gewoon op de weg of niet. Ik vind ze nogal op een rare plek staan.
 
He mensen, ik heb een vraagje over de van Boshuizenstraat adam.

Jammer genoeg staat de situatie nog niet op streetview. Ik zal even streetview hier neer zetten en uitleggen wat er nu aan de hand is.

Google Maps

Op het weggedeelte van dit stuk hebben ze een molshoop drempel aangelegd. Zon hoog ding in het midden van de weg waar je met een dikke suv gewoon over heen kan omdat zijn wielbasis groot genoeg is. De kleinere auto's hebben er wel last van evenals met je motor. Dus wat veel mensen deden was er om heen rijden via het fietspad waardoor de fietsers gevaar liepen.

Dit hebben ze opgelost door een klein zwart wit paaltje met diameter van 6 cm tussen fietspad en weg te plaatsen.

Toen ik dus keer 's avonds terug kwam stond der ineens een klein paaltje in de weg en moest ik flink bij sturen om der niet tegen aan te rijden. Dit paaltje is slecht zichtbaar als het donker is er staat ook geen bord of geen verhoging om het paaltje heen. Dus mijn vraag is mag dit zo maar een paatje daar tussen zetten op de witte lijn. Ik heb dit namelijk nog nooit gezien en ik vind het nogal gevaarlijk in het donker.


Wordt de afgelopen jaren lekker nagedacht in Nederland betreft drempels enzo :r

Iemand hie toevallig bekend met Nieuw Terbregge in Rotterdam?

De drempels daar zijn zo hoog en stijl als stoepranden!

Leuk als een ambulance er langs moet. Mijn Corsa kan ik dan nog net via de zijkant erlangs sturen, maar dan wel via de linkerkant, omdat er rechts auto's geparkeerd staan.

Als ik er overheen rijd is het namelijk niet echt goed voor me schokbrekers, echt letterlijk alsof je gewoon over een stoeprand rijdt :')
 
Laatst bewerkt:

Lekker gevaarlijk, waarom plaatsen ze er niet gewoon een normale drempel?

Vind het zoiezo belachelijk omdat Voor een zebrapad te doen, ben je meer bezig om te kijken hoe je de drempel overkomt zonder heen en weer geschud te worden dan evt mensen die oversteken.

Nu is die zo te zien niet al te hoog, maar in Zevenkamp in Rotterdam hebben ze bij zo'n weg 2 nieuwe geplaatst, moet je gvd overheen kruipen met 10 km/h.....

Kan me er zo kwaad over maken hoe ondoordacht die drempels zijn...
 
Laatst bewerkt:
Direct achter dit paaltje ligt een doorgetrokken streep.. Maar bij dit paaltje nog niet dus zou je hier in feite nog gewoon over de fiets strook mogen rijden. Is toch nog op de tv geweessst? Waar dit uitgelegt word dat ondanks er een paaltje staat (zonder streep) je hier gewoon omheen mag rijden omdat dit nog steeds deel uit maakt van de weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan