met je motor zijn trekhaak krom rijden.
das gods onmogelijk.
je band is rond, die trekhaak ook. daar is best wel veel kracht voor nodig.
zoveel dat je met een rond voorwerp er links of rechts naast knalt.
maar sorry, jij ben de L#L waarop hij alles verhaald.
je word gewoon genomen en daar doe je weinig aan.
succes met verdere afhandeling.
zou het wel ff melden bij jou verzekering, dat je dat niet vertrouwd.
trekhaak krom is ook meestal chassisbalken beschadigd en vul de rest zelf maar in.
Ik denk dat die kerel wat 'foutjes' uit het verleden op jou wil afschuiven...
Jammer trouwens van je mooie fiets! Wil altijd nog eens ducati rijden...
Sterkte met de afwikkeling!
(p.s. zelf geen letsel? dat is het belangrijkste!)
Dat is dan wel een gevalletje van dikke pechIk weet natuurlijk niet hoe de trekhaak in dit specifieke geval bevestigd is, maar de trekhaak krom is niet zo voor de hand liggend. Wat wel eens gebeurt is dat door het opduwen van de trekhaak het chassis beschadigd en zelfs krom raakt. Ik ken iemand die met plm 20 km/u met zijn BMW 3 achter op een andere BMW 3 reed en toen kon in die auto de stoel niet meer naar achteren schuiven omdat het hele ding daardoor scheef was geworden via die trekhaak. Aan de buitenkant en de trekhaak was er geen schade.
Met ABS had je er vol op gelegen.....de remweg wordt namelijk LANGER met ABS.......Bedankt voor de reacties!
Heb zelf idd niks, en verzekering vergoed alles. Ironische was dat ik net terug kwam van een proefrit op een cb1000R en een z1000. Beide fietsen met abs. Als ik dat op m'n blade had gehad was dit ongeluk denk ik niet gebeurd, of met minder schade. Was ook nog maar 700 m. van motorcity Apeldoorn om daar de superduke R te testen. Dat heb ik volgende dag maar gedaan.
Relaas vind je overigens hier:
Z1000 vs CB1000R vs Superduke R vs Speed Triple.
Zal de verzekering ook ff inlichten dat er een luchtje aan zit. We hadden niks afgesproken om het onderling op te lossen, sterker nog er zat wel een piepklein krasje op z'n auto maar was een oudere auto dus eigenaar zei dat ie er waarschijnlijk geen werk van zou maken. Maar de verzekering zoekt 't maar uit.
Met ABS had je er vol op gelegen.....de remweg wordt namelijk LANGER met ABS.......
That's what i mean....Da's niet pér definitie zo. Je remweg mét ABS wordt langer tenzij je zélf de maximale remkracht kunt doseren. In een "paniek" situatie gaat die vlieger helaas in de meeste gevallen dus niet op.
That's what i mean....
en daarbij: rijden (en remmen) met ABS is niet iets wat je automatisch goed doet.
Op het moment dat de ABS begint te regelen, schrikken de meeste mensen van het geklapper en laten de rem los. Ergo: de remweg wordt nóg langer.......
Denk na, zon trekhaak kan een aanhanger van 2000 kilo makkelijk tegenhouden met een noodstop, en dan zal die van een motor van 200 kilo krom raken?
Dit is volgens mij de enige juiste procedure. En ik heb zo'n voorgevoel dat meneer de schade expert hetzelfde gaat zeggen als de rest hier. Een trekhaak kromrijden met een motorfiets lijkt mij echt onmogelijk. Het chassis zou kunnen, maar ik denk dat ook dat gezien de snelheid en het geringe gewicht van een motorfiets flauwekul is. Maar wie ben ik...Die persoon van die auto heeft jou helemaal niet te bellen maar moet gewoon naar z'n verzekeraar stappen met z'n bevindingen. Schade experts komen vanzelf kijken en bepalen wel óf het überhaupt mogelijk is om met een voorwiel van een motorfiets een trekhaak krom te rijden zónder dat de voorvork van je fiets dubbelvouwt en je velg een "ei" wordt.
Mij lijkt het onmogelijk .... maar ik ben dan ook géén expert
Óf hebben jullie afgesproken om het onderling wel "even" te regelen?