pk's? Als jullie dit zo belangrijk vinden, lees dit maar eens:
Testje op de dyno
kwam ik tegen .. ff “delen”
Gaat om het gewicht van de verschillende achterbanden..
duidelijk is dat niet alle banden hetzelfde zijn..qua gewicht.
wat nu ook duidelijk is dat het gewicht van de achterband invloed heeft op het vermogen dat op het asfalt wordt gelegd
fiets = stock 2004 Kawa ZX6R
Tire/Weight (KG.) including wheel/ Rearwheel HP
Bridgestone BT012 / 12.95KG / 108,5 HP
Bridgestone BT01 / 14.45 kg / 106,5 HP
Metzler MEZ4 / 14,55kg / 106,3 HP
Wel weer interessant ..
wat er in feite staat is dat door simpel een BT012 te kiezen ipv een MEZ4 ..je niet alleen 1.6KG gewicht (en ook nog eens roterende massa) bespaart maar tevens 2.2 achterwielpk wint bij bijvoorbeeld deze 600.
Normaal moet je voor de gewichtsbesparing toch al flink poly uitwisselen voor carbon (het "zicht-carbon " is overigens vaak door de vele lagen nog zwaarder dan het standaard poly spul )dat en voor de pktjes toch al een ander (goed) uitlaatje.
dus..ander bandje.. = beter acceleren, beter sturen.... gratis!
(het zou eigenlijk tevens inhouden dat motoren met versleten banden (= minder rubber) in theorie lichter en sneller zijn..hmmm...)
terzijde:
Nu had ik bij de velgen van de #26 alle lak van de velgen gehaald..scheelde 1.5kg roterende massa.!!! (yep..da heb ik gewogen)
Nu is dan ook bevestigd dat de gewichtsbesparing tevens voor wat extra vermogen heeft gezorgd.
info van Bitubo raceservice via LRT