VTR 1000 SP 1&2 Topic Deel 14 Herfst 2008

Weekend Meeting 2009(Eifel) HQ's Ulestraten = basecamp.

  • Ja:12,50 aanbetalen

    Stemmen: 7 46,7%
  • Misschien:

    Stemmen: 7 46,7%
  • Nee:

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
:^ alleen ze zijn zo duur voor een stel knipperlichtjes.

Ik vind die plate ook mooi. Ben benieuwd hoe het zit.

Overgens heb ik ook een nieuwe koppelings hendel gekocht. Mijne was redelijk krom door de vorige eigenaar. Iemand enig idee of je koppelings/rem-hendeltjes makkelijk kunt vervangen?

Nou, da's een pittige klus. Je moet een boutje loshalen.
 
Motul RBF 600
[afbeelding]http://www.motul.com.au/product_line_up/fork_brake_others/others04.html
dat is dot4... ik las ergens anders dat je dot5.1 moet gebruiken?! :?

totaal geen verstand van, maar toch maar een flesje 5.1 besteld, hopelijk is het wel goed spul anders moet ik het maar weer op het net plaatsen -O-
 
Nou, da's een pittige klus. Je moet een boutje loshalen.

haha, nou dat moet ik ook wle kennen. :+

Ik heb trouwens opebay metalen gekocht van honda voor een prickie. Kon ze niet laten liggen voor die prijs, want nu moet ik mijn pols ver draaien doordat hij gebogen is. Is dadelijk samen met de knippers alles mooi netjes. :)
 
dat is dot4... ik las ergens anders dat je dot5.1 moet gebruiken?! :?

totaal geen verstand van, maar toch maar een flesje 5.1 besteld, hopelijk is het wel goed spul anders moet ik het maar weer op het net plaatsen -O-

Ik wil dat RBF spul wel eens proberen. Gooi nu altijd Castrol der in, maar na een paar keer stoer doen, voel je toch dat het al weer minder wordt.

Kan me ook nog herinneren, dat nadat mijn brommer steeds uit viel aan't eind van de veenslang en ik stond op de crashkar met ingeknepen rem, dat ik hem bijna tegen het handvat kon knijpen. En na het afkoelen stond ie dan weer hoger.

Da's niet goed. Voor het vertrouwen ook niet...
 
maar dan toch maar even heel specifiek de vraag: dot4 of dot 5.1?

Ik zag dat voor lage temperaturen met name dot 5.1 wordt aangeraden, maar mij is nou niet geheel duidelijk of zowel dot 4 als dot 5.1 gebruikt kan worden?
 
koppelingshendels vervangen is idd klein klusje, en ik heb ook de imitatie..

Die SP op E-bay :-( das echt niet normaal zo goedkoop..... als ik het had gezien, had hem wel willen kopen, puur voor de onderdelen al...
 
maar dan toch maar even heel specifiek de vraag: dot4 of dot 5.1?

Ik zag dat voor lage temperaturen met name dot 5.1 wordt aangeraden, maar mij is nou niet geheel duidelijk of zowel dot 4 als dot 5.1 gebruikt kan worden?

DOT 4 is wat er meestal ingaat.
Gewoon die Motul RBF erin mikken, is erg goed spul. :)
 
full


Die dingen remmen, dat wil je niet weten. Schijnen ook andere blokken op te moeten?
Ik heb gewoon de Nissin blokken laten zitten....

Dit is Lucas trouwens en er is er volgens mij al eentje krom of zo...

Dus heb nu ook die andere van Braking.
 
[afbeelding]

Die dingen remmen, dat wil je niet weten. Schijnen ook andere blokken op te moeten?
Ik heb gewoon de Nissin blokken laten zitten....

Dit is Lucas trouwens en er is er volgens mij al eentje krom of zo...

Dus heb nu ook die andere van Braking.

waves o0!

Die dingen kosten voor voor en achter ook vermogens. Zelfs op ebay ;(

Mensen, ooiiiiittt, als ik ooooiiit nog eens fatsoenlijk geld verdien, zal ik ook mooie speciale dingen kopen :+
 
koppelingshendels vervangen is idd klein klusje, en ik heb ook de imitatie..

Die SP op E-bay :-( das echt niet normaal zo goedkoop..... als ik het had gezien, had hem wel willen kopen, puur voor de onderdelen al...

Ik heb gewoon honda nieuw gekocht op ebay. Voor beide kanten kompleet met bevestigpunt onbeschadigd was ik 30,- kwijt.

Ik heb ooit eens voor de vorige cbr 1 hendel gekocht in de winkel die VEEL duurder was.

Maar zo te horen moet ik die hendels wel kunnen vervangen. :P
 
[afbeelding]

Die dingen remmen, dat wil je niet weten. Schijnen ook andere blokken op te moeten?
Ik heb gewoon de Nissin blokken laten zitten....

Dit is Lucas trouwens en er is er volgens mij al eentje krom of zo...

Dus heb nu ook die andere van Braking.
ik had ze samen met carbon lorraine op de gsxr zitten. perfect, met de originele blokken kan het nog wel eens warm worden
 
Ik heb die Pazzo's (kort) .. op allebei de motoren..
Vind ze echt heerlijk werken .. 8-)
ik vind de koppeling van de sp al best zwaar gaan, met die korte heb je toch helemaal een dikke onderarm?
 
ik had ze samen met carbon lorraine op de gsxr zitten. perfect, met de originele blokken kan het nog wel eens warm worden

Ja, daar lijkt het wel op. Maar dat snap ik niet helemaal. Want die warmte komt van frictie en da's nou net de bedoeling. Als ik meer warmte heb ontwikkeld, heb ik meer of harder geremd denk ik dan... :?

Anyways, dacht dat het vooral voor de poser factor zou zijn, maar het is echt wel een upgrade die dingen.
 
ik vind de koppeling van de sp al best zwaar gaan, met die korte heb je toch helemaal een dikke onderarm?

Ja, die is niet heel erg licht.

Maar de cable clutch van de 600RR, die gaat zeker nog de helft zwaarder. Had ik ook niet verwacht. [ivm de hier eerder aktuele kabel conversie].
 
Ja, daar lijkt het wel op. Maar dat snap ik niet helemaal. Want die warmte komt van frictie en da's nou net de bedoeling. Als ik meer warmte heb ontwikkeld, heb ik meer of harder geremd denk ik dan... :?

Anyways, dacht dat het vooral voor de poser factor zou zijn, maar het is echt wel een upgrade die dingen.
ik heb met de originele blokken krommen schijven geremd op folembray , het jaar erop met de braking schijven en carbon lorraine's nergens last van ( mag ook wel voor dat bedrag) ik weet dat er ook een aanbieding is van velgen met die braking schijven bij www.racing-bikes.nl
 
Zo straks een Sp1 op het stukje A12 wat de A50 verbind tussen Apeldoorn en Arnhem gespot. Kon niet goed zien of er een MF stikker op zat. Toevallig iemand van hier? :]
 
Ik heb ook van die Braking waveschijven.

Heb Honda blokken origineel, EBC en Carbon Lorraine gehad.
Heb nu ook nieuwe besteld maar weet zo het merk&type niet uit het hoofd... :/

Wat me is opgevallen: aanlopen van de schijven, moeilijk vrij rond te draaien.
Ik heb de klauwen/zuigers helemaal losgehad en gereinigd, de cups ingevet met speciaal vet, nieuwe rubbertjes. Voorwiel loopt nu perfect en vrij ! :)
('nu' is de stand van zaken tijdens een circuitdag een aantal maand geleden) ;)

Qua remvloeistof: spoel ik elk jaar helemaal door.
Er zit nu RBF600 in, goed spul, hoog kookpunt.

Had ik eerder ook maar begin dit jaar had ik voor het gemak gekozen voor een siliconen remvloeistof....
Ik had dan 1 type (minder agressieve) vloeistof in koppeling en rem achter & voor...... hoofreden was dat het slangetje wat ik achter als reservoir gebruik steeds door begon te zweten na 2 maand... :/
Nou anyway, die silliconen meuk is niet mee te remmen, steeds na 2~3 ronden rempunten missen, soms zelfs tot uitrijden in de grindbak of een uitloopstrook...not funny... :X
Die vloeistof had dus een veel te laag kookpunt en je trok dan de hendel zo door naar je handvat.... koud leek het strak en hard.
Nu weer RBF600 en alles toppie 8-)
 
Ik heb de klauwen/zuigers helemaal losgehad en gereinigd, de cups ingevet met speciaal vet, nieuwe rubbertjes. Voorwiel loopt nu perfect en vrij ! :)
('nu' is de stand van zaken tijdens een circuitdag een aantal maand geleden) ;)

Wil ik ook kennen/kunnen...

Ik vind dat mijn remvloeistof overgens snel vertroebelt.

De vloeistof is 8000 km geleden vervangen en is nu weer geel/bruin schuimig. Ik vind ook dat hij iets minder goed remt dan in het begin.
 
Wil ik ook kennen/kunnen...

Ik vind dat mijn remvloeistof overgens snel vertroebelt.

De vloeistof is 8000 km geleden vervangen en is nu weer geel/bruin schuimig. Ik vind ook dat hij iets minder goed remt dan in het begin.

Heb je staalomvlochten remleidingen of nog die origineel zwarte rubberdingen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan