VTR SP Cultbike topic 18

Status
Niet open voor verdere reacties.
hee mannen en vrouwen,

wat gebruiken jullie voor paddockstand om de voorkant te liften?
Ik heb er momenteel 1 die gaat onder het balhoofd, alleen ben ik er niet echt over te spreken.
Sowieso wordt mn topkuip aardig te grazen genomen en als hij eenmaal staat, staat het niet stevig. Die 2 delen van die paddockstand maken een bepaalde hoek die niet afdoende is waardoor hij niet helemaal goed op de grond rust. Ook zijn de 3 adapters te groot om onderin de kroonplaat te passen :S

Als jullie tips hebben hoor ik het graag!

thnx
 
hee mannen en vrouwen,

wat gebruiken jullie voor paddockstand om de voorkant te liften?
Ik heb er momenteel 1 die gaat onder het balhoofd, alleen ben ik er niet echt over te spreken.
Sowieso wordt mn topkuip aardig te grazen genomen en als hij eenmaal staat, staat het niet stevig. Die 2 delen van die paddockstand maken een bepaalde hoek die niet afdoende is waardoor hij niet helemaal goed op de grond rust. Ook zijn de 3 adapters te groot om onderin de kroonplaat te passen :S

Als jullie tips hebben hoor ik het graag!

thnx

Mijn VTR staat prima op dat goedkope ding van DATONA. Ook onder het balhoofd. 37 euro of zo. Past goed en staat super stevig (wel in combinatie dat je achter een een paddock stand hebt.
 
Ik ben op eBay aan het kijken naar een set circuitkappen...
Nu kom ik goedkope sets tegen in Hong Kong, maar dan zit je op €180 verzendkosten :s

Iemand van jullie hier ervaring mee? Is er geen manier om dit op te lossen?
 
My 15 minutes of fame @ Zolder...

In het kort gezegd, in de eerste sessie in de 4e ronde zware highsider gehad in de Jacky
Ickx (net voor het rechte eind) en goed geblesseerd geraakt :/

Het weer was super, de meters op de SP waren ook great, hij gaat lekker op het gas en stuurt zo de bocht in, maar de combinatie van op het gas met een (nog) iets te koude band heeft mij de das omgedaan!

The story:

We gingen als laatste van de niveau 2 groep de baan op en voor ons was de traagste groep. Het tempo lag dus laag en we gingen die groep pas in ronde 4 voorbij, maar omdat ik net op het rechte eind gewisseld had naar achteren, kwam ik bij de chicane voor de Sacrementsheuvel niet gelijk voorbij deze groep maar mijn marshal en cursisten wel. Hier viel al gelijk een gat dus helaas. Uiteindelijk kwam ik dus bij de Jacky Ickx, stuurde iets te vroeg in, kwam dus uit op de curbs bij het uitkomen, hield mijn gas in, kwam op het asfalt, zette hem recht en gaf gas maar hij brak toch uit en daar ging ik. @#$%^&*()_)(*&^%$#@ riep ik en alle andere voor de hand liggende woorden toen ik rolde. Ik stond op en hoorde andere motoren en dacht wegwezen hier, ik wilde weg lopen maar het gekke was ik viel meteen weer, net alsof mijn signalen in mijn hoofd niet aankwamen in mijn benen. Dus lag ik weer op de curbs! Ik stond weer op en ging aan de kant staan. Enkele seconden later, toen er niets meer aan kwam, pakte ik mijn motor op, die lag op een kwart van de baan van links af en parkeerde hem tegen de bandenstapel. Ik ben toen over de bandenstapel in safety gaan staan. Helm af, handschoenen uit en maar bijkomen. Mijn duim maar opsteken tegen mijn mede cursisten als ze langskwamen.

Uiteindelijk kwam de ziekenpostauto langs waar ik in stapte en mijn motor werd naar de overkant geduwd zodat ik hem straks op kon halen. Er werd mijn gevraagd hoe en wat, linker been deed wat pijn, linker duim beetje blauw en dat was het wel. Ze namen gelijk de transponder mee waarop ik riep van hey, wellicht ga ik vanmiddag nog rijden hoor. Ik dacht, gewoon maken en dan toch weer opstappen. Achteraf hadden ze ook fysiek mij na moeten kijken vind ik, gewoon een half uur verder met mijn pak uit. Ook als ze naar mijn pak hadden gekeken en helm had dat veel gezegd over mijn raakvlakken, maar goed dat heb ik er maar weer zelf van geleerd en ik had ook zelf kunnen gaan natuurlijk!

Ik gelijk een beetje mank mijn motor opgehaald natuurlijk, opgestapt en teruggereden. Daar eenmaal in de pits vangesteld dat de schakelpoot wel erg lastig werd om te herstellen, de koppelingshendel, de uitlaat en clipon had nog wel gelukt denk ik. Goed dat de ophangbeugels van de uitlaten van alu waren zeg, die zijn mooi meegebogen. Tegelijkertijd kwam er iemand aan die zei; 'dat is dan 50euro voor de box'. Je kan begrijpen dat ik mij even erg ongemakkelijk voelde, net gecrashed, vastgesteld dat ik niet meer kon rijden én dan toch nog 50euro afrekenen. Ik had geen geld bij mij dus zei dat ik het nog wel met de organisatie zou gaan overleggen.
Ik mijn pak uitgedaan, MSH ingelicht dat het niet meer ging lukken en hij zei dat hij de 50euro wel ging regelen. Dat was dan nog in ieder geval een opluchting. Ik had besloten om gelijk in te pakken en gelijk maar aan herstel van de SP te gaan werken.

Ik heb de uitlaat en de schakelpoot in orde gekregen, maar al doende kreeg mijn knie en enkel een behoorlijke zwelling. Dus dat zat niet goed!
Hij was 2x zo dik als mijn rechter knie. Gisteren naar de huisarts geweest en ik moet rusten, koelen en vrijdag alle banden laten controleren als de zwelling weg is getrokken.

Als ik mijn helm en pak bekijk, dan klopt het helemaal met mijn gevoelstoestand van die ochtend op Zolder en daarna. Mijn pijnlijk rechter schouder, die was op het pak flink geraakt, mijn helm, dus mijn stijve nek en lichtheid in het hoofd verklaard dat ook. Rechts op mijn onderrug, ook daar zaten schaafplekken op het pak en mijn rechter arm die stijf is, ook die zit onder het zwarte asfalt spul. Mijn knie is denk ik gewoon gekomen doordat ik daarmee de klap heb opgevangen, die is dubbel gegaan en zo is alles verrekt m.i.

Ik heb wel voor mijzelf dat een BT003 met bandenwarmers beter zou zijn voor mijn situatie voorlopig.

Maar goed, de SP is bijna weer ready, ik ben hopelijk over 2 weken weer redelijk hersteld, maar voorlopig is Assen afgezegd en ik neem op dit moment even verder geen beslissingen! Voorlopig ben ik even uit de running en ik zie nog wel hoe het verder gaat lopen.

Het gekke is dat het mij helemaal niet meer interesseerde om de SBK te kijken maandagavond toen ik thuis zat..... ik was er even done mee :?

Greetz
Gerben
 
Ik ben op eBay aan het kijken naar een set circuitkappen...
Nu kom ik goedkope sets tegen in Hong Kong, maar dan zit je op €180 verzendkosten :s

Iemand van jullie hier ervaring mee? Is er geen manier om dit op te lossen?
Er naar toe vliegen en mee terug nemen?? :)
De verzendkosten zijn idd net zo duur als de kappen zelf. Maar dan heb je nog steeds voor erg weinig een prima nieuwe set. Voor dat geld heb je hier een topkuip :)
 
Sterkte Gerben, na zo een nieuwe ervaring is het altijd even weer pas op de plaats maken. Dat is gewoon denk ik.
 
My 15 minutes of fame @ Zolder...

In het kort gezegd, in de eerste sessie in de 4e ronde zware highsider gehad in de Jacky
Ickx (net voor het rechte eind) en goed geblesseerd geraakt :/

Het weer was super, de meters op de SP waren ook great, hij gaat lekker op het gas en stuurt zo de bocht in, maar de combinatie van op het gas met een (nog) iets te koude band heeft mij de das omgedaan!

The story:

We gingen als laatste van de niveau 2 groep de baan op en voor ons was de traagste groep. Het tempo lag dus laag en we gingen die groep pas in ronde 4 voorbij, maar omdat ik net op het rechte eind gewisseld had naar achteren, kwam ik bij de chicane voor de Sacrementsheuvel niet gelijk voorbij deze groep maar mijn marshal en cursisten wel. Hier viel al gelijk een gat dus helaas. Uiteindelijk kwam ik dus bij de Jacky Ickx, stuurde iets te vroeg in, kwam dus uit op de curbs bij het uitkomen, hield mijn gas in, kwam op het asfalt, zette hem recht en gaf gas maar hij brak toch uit en daar ging ik. @#$%^&*()_)(*&^%$#@ riep ik en alle andere voor de hand liggende woorden toen ik rolde. Ik stond op en hoorde andere motoren en dacht wegwezen hier, ik wilde weg lopen maar het gekke was ik viel meteen weer, net alsof mijn signalen in mijn hoofd niet aankwamen in mijn benen. Dus lag ik weer op de curbs! Ik stond weer op en ging aan de kant staan. Enkele seconden later, toen er niets meer aan kwam, pakte ik mijn motor op, die lag op een kwart van de baan van links af en parkeerde hem tegen de bandenstapel. Ik ben toen over de bandenstapel in safety gaan staan. Helm af, handschoenen uit en maar bijkomen. Mijn duim maar opsteken tegen mijn mede cursisten als ze langskwamen.

Uiteindelijk kwam de ziekenpostauto langs waar ik in stapte en mijn motor werd naar de overkant geduwd zodat ik hem straks op kon halen. Er werd mijn gevraagd hoe en wat, linker been deed wat pijn, linker duim beetje blauw en dat was het wel. Ze namen gelijk de transponder mee waarop ik riep van hey, wellicht ga ik vanmiddag nog rijden hoor. Ik dacht, gewoon maken en dan toch weer opstappen. Achteraf hadden ze ook fysiek mij na moeten kijken vind ik, gewoon een half uur verder met mijn pak uit. Ook als ze naar mijn pak hadden gekeken en helm had dat veel gezegd over mijn raakvlakken, maar goed dat heb ik er maar weer zelf van geleerd en ik had ook zelf kunnen gaan natuurlijk!

Ik gelijk een beetje mank mijn motor opgehaald natuurlijk, opgestapt en teruggereden. Daar eenmaal in de pits vangesteld dat de schakelpoot wel erg lastig werd om te herstellen, de koppelingshendel, de uitlaat en clipon had nog wel gelukt denk ik. Goed dat de ophangbeugels van de uitlaten van alu waren zeg, die zijn mooi meegebogen. Tegelijkertijd kwam er iemand aan die zei; 'dat is dan 50euro voor de box'. Je kan begrijpen dat ik mij even erg ongemakkelijk voelde, net gecrashed, vastgesteld dat ik niet meer kon rijden én dan toch nog 50euro afrekenen. Ik had geen geld bij mij dus zei dat ik het nog wel met de organisatie zou gaan overleggen.
Ik mijn pak uitgedaan, MSH ingelicht dat het niet meer ging lukken en hij zei dat hij de 50euro wel ging regelen. Dat was dan nog in ieder geval een opluchting. Ik had besloten om gelijk in te pakken en gelijk maar aan herstel van de SP te gaan werken.

Ik heb de uitlaat en de schakelpoot in orde gekregen, maar al doende kreeg mijn knie en enkel een behoorlijke zwelling. Dus dat zat niet goed!
Hij was 2x zo dik als mijn rechter knie. Gisteren naar de huisarts geweest en ik moet rusten, koelen en vrijdag alle banden laten controleren als de zwelling weg is getrokken.

Als ik mijn helm en pak bekijk, dan klopt het helemaal met mijn gevoelstoestand van die ochtend op Zolder en daarna. Mijn pijnlijk rechter schouder, die was op het pak flink geraakt, mijn helm, dus mijn stijve nek en lichtheid in het hoofd verklaard dat ook. Rechts op mijn onderrug, ook daar zaten schaafplekken op het pak en mijn rechter arm die stijf is, ook die zit onder het zwarte asfalt spul. Mijn knie is denk ik gewoon gekomen doordat ik daarmee de klap heb opgevangen, die is dubbel gegaan en zo is alles verrekt m.i.

Ik heb wel voor mijzelf dat een BT003 met bandenwarmers beter zou zijn voor mijn situatie voorlopig.

Maar goed, de SP is bijna weer ready, ik ben hopelijk over 2 weken weer redelijk hersteld, maar voorlopig is Assen afgezegd en ik neem op dit moment even verder geen beslissingen! Voorlopig ben ik even uit de running en ik zie nog wel hoe het verder gaat lopen.

Het gekke is dat het mij helemaal niet meer interesseerde om de SBK te kijken maandagavond toen ik thuis zat..... ik was er even done mee :?

Greetz
Gerben


Jammer Gerben dat het zo af loopt. Ik zal maar niet zeggen I TOLD YOU SO.

Als je met slicks wil rijden moet je hard kunnen rijden anders hou je de warmte er niet in en hebben ze nog minder grip dan BT 22

Sterkte met je herstel en geef niet op. Gooi er een paar MPP banden op en begin bij het begin.
 
Komt altijd aan zo'n klap. Je hele lichaam is door elkaar geschud, duurt even voordat alles weer op z'n plek zit ...
Eigenlijk zou je binnenkort nog 'ns moeten rijden, maar het seizoen is bijna klaar .. '(
 
MMhhh, das balen man. Hopelijk ben je snel weer hersteld. En wat hakman al zei, z.s.m. die bike weer op.

Succes met het herstel van je motor en de blessures

:W
 
My 15 minutes of fame @ Zolder...

Greetz
Gerben

Getverderrie man, dat is balen -O-
Wil je een "frisse" start maken (nieuwe brommer), meteen op je plaat. -O- -O- -O-

Tsja, daar moet je dan weer "ff" overheen groeien... Ik voel met je mee :Y

Spoedig herstel van jezelf en materiaal toegewenst Gerben.

:W
 
Ik ben op eBay aan het kijken naar een set circuitkappen...
Nu kom ik goedkope sets tegen in Hong Kong, maar dan zit je op €180 verzendkosten :s

Iemand van jullie hier ervaring mee? Is er geen manier om dit op te lossen?

interessant zit hier ook aan te denk, maar ik zit meer met andere kosten in mn maag die er misschien aan zitten.

Weet iemand of dit dan ook nog bij de douane moet worden aangegeven? anders wordt het een stuk duurder als er nog BTW over moet komen
 
interessant zit hier ook aan te denk, maar ik zit meer met andere kosten in mn maag die er misschien aan zitten.

Weet iemand of dit dan ook nog bij de douane moet worden aangegeven? anders wordt het een stuk duurder als er nog BTW over moet komen

Ik begreep uit de advertentie dat er 'gift' op komt te staan...

Als iets een 'cadeau' is hoeft er geen BTW over betaald te worden ;)
 
iemand nog intresse in een set High mounts mig uitlaten voor op de SP 1 ???,incl beugels etc zonder killers. vraagprijs 350 euro.
 
Laatst bewerkt:
Zo das even heftig. Niet echt een ideale eerste ervaring met de sp helaas. Hopelijk ben je snel weer fit.
Wel een beetje tevreden over de sp op het circuit?
Hope so en ja, die 15min waren super, stuurt als een mes en het voelde vertrouwd en goed :Y

@ All
Bedankt voor de reacties en ja, ik wilde eigenlijk die dag nog rijden, om me er gelijk weer overheen te zetten. Maar mijn herstel gooit roet in het rijden voor de 27ste.
Ik wil wel goed fit zijn als ik weer zou gaan.

Zit te denken aan BT003's of zo, die had H@nsie ook al eerder gebruikt namelijk.

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan