Waar onderdelen kopen voor een CB350F

Pete2

MF'er
18 jul 2002
123
0
Vleuten
Hallo
Ik heb sinds kort een CB350F maar hij begint nu al kuren te krijgen. Volgens mij was een inhaal actie vandaag niet zo geslaagd uitgepakt want nu houdt ie in en root ie. Er zal dus wel het een en ander stuk zijn aan een cilinder |( Maar nu kan ik wel een pakkingset enzo via internet bestellen maar ik zou toch graag even met iemand erover willen praten. Kan je ook gewoon bij een motor revisiebedrijf zuigers en zuigerveren krijgen of moet je die ook speciaal ergens bestellen. Het liefst zoek ik een zaak in enschede en omgeving of utrecht en omgeving. Ik wil namelijk het hele beestje eens goed onder handen nemen en dan ook meteen de roest enzo even goed wegwerken!! Dus alle tips en tricks zijn welkom!!
 
Even zoeken op groups.yahoo.com naar SOHC Nederland. Veel vragen kun je daar stellen en er is altijd wel iemand die je kan helpen. Johan Spaan van Fourdeel (www.fourdeel.nl) kan je zeker helpen aan spul, heb daar zojuist een blokje gekocht. Ook Rene van Maanen (ff zoeken) heeft wel e.e.a..

groets

Tria
 
Ja ik heb dus een CB350F blok en die loopt opzich wel prima alleen lekt ie een beetje bij de oliepomp maar ik had nog een set rubbertjes liggen en die ertussen geknalt en nu zweet ie alleen maar.
Alleen heb ik er een CB400F blok bij en daar zijn de cilinders en zuigers brak van. Dat blok wil ik dus gaan reviseren en onder de 350 knallen want het rijdt zoveel fijner dat blok en die 6 versnellingen :9~
Maar ik zal eens gaan zoeken op het net bedankt alvast!!
 
Ik ben ook heftig op zoek naar een motorzaakje, voor een setje pakkingen aan de linkerkant achter het dekseltje waar de schakelpook naast zit.
Maar tiel is nog best een endje voor me... zit er misschien ook iets in de buurt van Amersfoort?
 
Nieuwe onderdelen als pakkingsets en dergelijke doe ik meestal online bij Roukama.
Tweedehands onderdelen (cilinders of zo...) haal je bij F. Cattier in Delden of BOR motoren in De Lutte (beide zijn slopers).
Voor zuigers en zuigerveren en dergelijke kun je natuurlijk terecht bij een revisiebedrijf, maar daar betaal je dan ook voor. Als je de cilinders ook laat boren/honen, is het wél helemaal perfect weer in orde. Maar iets als zuigerveren, het zou me niet verbazen als je die gewoon nog origineel van Honda kan bestellen? :? Voor mijn Kawa uit 1982 was dat in elk geval geen probleem.
 
Ik ben ook heftig op zoek naar een motorzaakje, voor een setje pakkingen aan de linkerkant achter het dekseltje waar de schakelpook naast zit.
Maar tiel is nog best een endje voor me... zit er misschien ook iets in de buurt van Amersfoort?
Wat voor pakkingen? :?

Daar zitten oa wat keerringen van oa schakelpook & uitgaande as. Ook zitten er wat rubberringetjes bij de oliepomp die kunnen lekken.

Ik zou dat kap er eens af gooien & goed schoonpoetsen. Daarna motor paar minuten stationair laten draaien en goed kijken.

Bij mij bleek uiteindelijk de grote keerring vd uitgaande as niet meer helemaal lekdicht te zijn. ;)



Op woensdag 06 augustus 2003 12:11 schreef Tarwetijger het volgende:
Maar iets als zuigerveren, het zou me niet verbazen als je die gewoon nog origineel van Honda kan bestellen? :? Voor mijn Kawa uit 1982 was dat in elk geval geen probleem.
Is inderdaad geen probleem, ook zuigers volgens mij. Kost alleen nogal wat knaken. :P
 
Is inderdaad geen probleem, ook zuigers volgens mij. Kost alleen nogal wat knaken. :P
Klopt, mijn (nieuwe) zuigerveren waren duurder dan mijn mooie tweedehands setje cilinders én zuigers bij elkaar... '(

Ik heb trouwens achteraf pas te horen gekregen dat het met nieuwe zuigerveren in gebruikte cilinders + zuigers handig is om de cilinders te laten honen (opruwen), anders moeten de zuigerveren op een erg gladde en harde cilinderwand inslijten.
 
Ik heb trouwens achteraf pas te horen gekregen dat het met nieuwe zuigerveren in gebruikte cilinders + zuigers handig is om de cilinders te laten honen (opruwen), anders moeten de zuigerveren op een erg gladde en harde cilinderwand inslijten.
Fijn he, dat je bij een motorzaak dit soort spul koopt & dat je er halve tips bij krijgt zeg maar.

Bij mij had ik 't zuiger/cilinderspul meegenomen & ook nieuwe zuigerveren erbij gekocht. Motorzaak had me dus wel van honen verteld & heb ik ook laten doen. Ze waren alleen vergeten om de cilinders & zuigers eens na te meten of 't wel allemaal precies bij elkaar paste....

Ach ja, ik heb er toch 3500km plezier van gehad. :X
 
Ja ik ben net langs een motorrevisie bedrijf geweest en die wilde voor 300 euro nieuwe zuigers, veren en laten honen. Dit vond ik iets aan de hoge kant aangezien je zuigers voor 7 pond per stuk kan bestellen bij david silver spares. Het honen alleen was niet zoveel geld dus nu op zoek naar zuigers en veren en dan maar laten honen :)
De Lutte is niet zo ver hier vandaan misschien dat ik er morgen even langs ga is altijd leuk om te kijken op een motor sloop. Misschien wel een turbo van een cx500 op een CB350F :) Ik heb het al eens op een honda brommer gebouwd nu alleen nog op een motor :)
 
Ja ik ben net langs een motorrevisie bedrijf geweest en die wilde voor 300 euro nieuwe zuigers, veren en laten honen. Dit vond ik iets aan de hoge kant aangezien je zuigers voor 7 pond per stuk kan bestellen bij david silver spares.
Die prijs valt me eerlijk gezegd nog mee.
De Lutte is niet zo ver hier vandaan misschien dat ik er morgen even langs ga is altijd leuk om te kijken op een motor sloop. Misschien wel een turbo van een cx500 op een CB350F :) Ik heb het al eens op een honda brommer gebouwd nu alleen nog op een motor :)
Ik weet niet of je er zo maar rond kunt/mag kijken, om "rond te neuzen" is Cattier eigenlijk leuker. Al vraag ik altijd maar even of ik even mag rond kijken daar, want niet alle slopers vinden het even leuk. Er werd ooit wel veel gejat geloof ik. Bij BOR ligt alles al uit elkaar in de schappen gesorteerd, bij Cattier is ook nog een schuur vol met half uit elkaar gehaalde motoren, dat is wel geinig.
 
Op woensdag 06 augustus 2003 12:11 schreef roestendoenze het volgende:Wat voor pakkingen? :?

Daar zitten oa wat keerringen van oa schakelpook & uitgaande as. Ook zitten er wat rubberringetjes bij de oliepomp die kunnen lekken.

Ik zou dat kap er eens af gooien & goed schoonpoetsen. Daarna motor paar minuten stationair laten draaien en goed kijken.

Bij mij bleek uiteindelijk de grote keerring vd uitgaande as niet meer helemaal lekdicht te zijn. ;)


Volgens mij zijn het de O-ringen. Ik heb net in nijkerk een setje besteld. Dat die O-ringen lek zijn is toch bijna 'vaste prik' ?
 
Hmm
ik heb net blok stationair laten lopen met linker kapje eraf, en de keerring got all greasy. Nu is mijn vraag: hoe krijg je dat ding er uit?!
 
Hmm niet als je bedenkt dat ik de CB350F en een CB400F (in onderdelen) voor 450 euro heb gekocht ;)
Maar je hebt wel gezoend, hoop ik voor je? :P ;)
Tja ik heb er ook naar geinformeerd, maar vond het ook te duur (wel meer dan jij; Boren + honen: 35 euro per cilinder ( x 4 dus) en overmaat zuigers met veren iets van 100 euro per stuk!). Ik heb het dus ook anders opgelost, dan gebruikt ie maar een pietsie olie!
 
Hmm niet als je bedenkt dat ik de CB350F en een CB400F (in onderdelen) voor 450 euro heb gekocht ;)
Tsja, hoe minder je betaald, hoe meer kosten er waarschijnlijk aan zijn. ;)

Dan had je voor 850euro dees moeten pakken:

http://motor.2ehands.nl/list.html?user=RobbiedeBOK&ses=uq4Xa4r26sSzAmL

(mooi ding is dat trouwens :9 )
2972442.jpg
 
Dan istie niet vd uitgaande as neem ik aan. Of je bent wel errug lomp bezig geweest. :P

Nee, nee, niet uitgaande as. En naar het woord 'lomp' refereer ik liever als 'in de fijne motoriek minder bedeeld' :X

Maar ik heb mijn nieuwe keerringetje! Én ik heb een mooi weggetje ontdekt om een keertje te touren.

:]
 
Tsja, hoe minder je betaald, hoe meer kosten er waarschijnlijk aan zijn. ;)

Dan had je voor 850euro dees moeten pakken:

http://motor.2ehands.nl/list.html?user=RobbiedeBOK&ses=uq4Xa4r26sSzAmL

(mooi ding is dat trouwens :9 )
(Afbeelding)

Na ja als eentje gewoon goed rijdt en het CB400F blok eigenlijk meer voor de lol is vind ik het een beetje een duur grapje ;)

Img_1307klein.jpg


Dit is het trouwens de reflectoren zijn eraf en de tank is nu mat zwart, gaat nog wel metallic worden maar eerst andere dingen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan