Waar was ik beter mee af geweest??

Met Art.5 kunnen ze je RWB innemen en er staat geen boete bedrag voor omdat dat via de officer van justitie gaat, en expres ff opt achterwiel is normaal gelijk een inname vant RWB, dit geluk zal je weinig meemaken.
Een 30 km/h zone is vaak erg onduidelijk in de zin dat er ergens een bord staat, maar je op geen enkele andere manier zie dat je daar ook 30 moet rijden ( bloembakken/wegversmallingen etc ), miss dat de agent dit meenam in zijn besluit.
De aantekening stelt opzich niet veel voor, alleen als je op korte termijn weer voor een overtreding wordt aangehouden en ze je natrekken, dit betekend dat je dus cker niet gemats zal worden dan.
Als ik het goed heb wordt een dergelijke overtreding, mits bestraft niet 1 jaar maar 5 jaar genoteerd, dit zal dan voor de meer dan 30 km/h overschrijding gaan, maar zoals deze niet bestraft is gok ik dat er geen notitie is.
Hoe dan ook deze mzzl zal je naar mijn idee niet meer meemaken.
 
Volgens mij gelul, ben zelf ook een keer gematst voor rechts inhalen (twijvel tussen linksafslaan of rechtdoor :+ ) en door rood rijden (twijvel twijvel, toch maar gas :+ ) en gepakt voor 20 te hard.

2 weken later met 64 te hard gepakt en de standaard straf voor 64 te hard gekregen. Weekje fietsen + 540e boete Mocht mn motor trouwens houden :P

En nu rij ik alleen nog circuit...


Trek je conclusies ;)
 
Was dit wel een echt agent? Echt veel verstand van deze zaken had ie geloof ik ook niet :+

Boete voor 40km te hard in een 30km zone = ook officier van justitie. ;)
 
Laatst bewerkt:
Als er ergens een bord staat waar een 30km zone word aangeduid maar de weg is niet als zodanig ingericht (Bloembakken, drempels, versmallingen etc.) moeten de agenten de zone handhaven als een 50 km zone.
In Langedijk was daar vorig jaar commotie over. Bijna alles binnen de BBK is een 30 km zone. Navraag bij ons op he politiebureau leerde dat als de weg niet is ingericht als 30 km zone deze niet gehandhaaft kan worden. Met dank aan onze wijkagenten.
Kanttekening: Dit was begin 2007, het zou zomaar kunnen dat dit ondertussen aangepast is. Zal t volgende week weer eens vragen.
Geef dat engeltje op je schouder maar een kusje!
 
Idd ziet er naar uit alsof de agent zelf niet eens wist welke bekeuring ie uitschreef O-)

:^
ooit een keer met koekblik aangehouden voor donkere ramen (wat toen nog vaag geregeld was) dat mag niet zegt de agent, waarop ik over toegestane percentages licht doorlatendheid begon en de reactie was dat het echt niet mocht maar kreeg geen bekeuring :+
 
Tis weer vrijdag... :W

Voortaan gewoon geen wheelies meer doen als er iemand meekijkt he...
Wees blij dat je zo gematst bent man! Je was anders nu je rbw kwijt geweest.

Mzzlzz
t
 
Even los van het feit of het uberhaupt verstandig is, bla bla, is mijn vraag aan baksteen, is dit echt iets om serieus rekening mee te moeten houden, of is dit bangmakerij?

Voor artikel 5 staat ook geen standaard bedrag, dat word per geval door de officier van Justitie beslist, dus hij had lang kunnen zoeken in z'n boekje :P



Dat van die proeftijd bestaat niet op die manier.
Zonder bekeuring geen proeftijd.

Rijbewijs kan op grond van art 5 en die snelheid ingevorderd worden, motorvoertuigen in beslag nemen gebeurd vrijwel nooit meer aangezien tegenwoordig de financiele waarde vaak niet meer in verhouding staat tot het boetebedrag dat opgelegd zal gaan worden.

Erg slordige informatieverstrekker, die agent :X
 
Laatst bewerkt:
Voor artikel 5 staat ook geen standaard bedrag, dat word per geval door de officier van Justitie beslist, dus hij had lang kunnen zoeken in z'n boekje :P



Dat van die proeftijd bestaat niet op die manier.
Zonder bekeuring geen proeftijd.

Rijbewijs kan op grond van art 5 en die snelheid ingevorderd worden, motorvoertuigen in beslag nemen gebeurd vrijwel nooit meer aangezien tegenwoordig de financiele waarde vaak niet meer in verhouding staat tot het boetebedrag dat opgelegd zal gaan worden.

Erg slordige informatieverstrekker, die agent :X
En hoe zit het dan met het registreren in de computer? Wordt dat gedaan en zo ja, kijken politieagenten dat uberhaupt wel na?
 
Als de desbetreffende agent daadwerkelijk een aantekening maakt in het systeem dan komt dat wel naar boven op het moment dat collegae jouw naam of kenteken raadplegen in dat systeem, of als ze gegevens navragen via de meldkamer.

:Y

Er moet dus echter wel navraag gedaan worden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan