Waarom geen diesel

Het zat ergens achter in mijn geheugen en ik heb het even opgezocht.
Kwasaki bouwt een Off-road diesel voor het amerikaanse leger

Wel klote voor de militairen dan een goed off-road pakkie evt. in leger groen er blijkbaar niet meer van af kon. :?
 
Kheb er een aantal jaren geleden ook al iets over gelezen...
Was ergens in het oostblok, iets van 600cc 1cilinder diesel...

Top was 78kmh en verbruik was 1:50 :} :} :} :}


(beetje jammer van die top anders was het vast een succesnummer geworden :+ , is overigens maar 1 van gebouwd)
 
In de Bigtwin (niet echt het populairste blad hier) stonden laatst drie motoren uit noorwegen ofzo. Allemaal zo goedkoop mogelijk gebouwd. Frames zelf gelast uit verwarmingpijp enzo, maar wel goedgekeurd en op kenteken.
De dieselmotorblokken kwamen uit oude volkswagenbussen.

De fietsen hadden per stuk nog geen 2000 gulden gekost, en ze noemden het harley-killers omdat ze op elk treffen meer bekijks hadden dan al die harley's van 50.000 gulden en meer.

[me]De Highlander vraagt zich af of je zo'n ding hier ook op kenteken zou kunnen krijgen[/me]
 
Goedkoper per liter... minder vermogens verlies, makkelijk om te bouwen, je zit alleen met een bom onder je zadel :P
denk dat de huidige dieseltechniek krachtiger is dan gas, zeker goedkoper per Kilometer(!!) en waar laat je die tank??

ps gas zuigt!!! trek maar eens een koploos van een auto die maar 20 k km heeft gereden. (voor de mensen die nieuwsgierig worden: kleppen en klepzetels scheuren bijna allemaal in vanwege de hitte)
 
kleppen en klepzetels worden bij een ombouw voor gas vervangen door exemplaren die daar wel aardig tegenkunnen... hadden ze maar een vak moeten leren :P

Ik heb in zo'n HDI Peugeot 406 gereden en idd, op het geratel stationair zou je zweren dat het een benzine motor is...

(heb er ook een keertje benzine in gegooid ;( :P maar ik dwaal af)

voornadeel.gif
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 03 oktober 2002 21:07 schreef slijtboutje het volgende:Er worden diesels gebouwd.Het Engelse leger gebruikt ze. Merk ben ik even kwijt.

Vooral voor de sjoppermarkt zou het een goed idee zijn diesels te bouwen: vette klappen, gewicht doet er niet veel toe en er kan weinig aan kapot (vaak zijn sjopperisten minder technisch lijkt wel.
Veel chroom eraan en......poetsen maar.

Pardon????? :j Zijn het niet juist de chopperrijders die zelf hun motor helemaal verbouwen? En dan heb ik het niet over een lampje! Of wellicht zelf helemaal zelf bouwen???? Racers zijn over het algemeen standaard (en moet je ook zo houden), choppers zelden. Er zijn genoeg chopperaars die al het onderhoud zelf doen en er echt niet voor terugschrikken om een motorblokje te reviseren. Dus dat was koeiepoep van je!

Volgens mij heb jij een erg verkeerd beeld van chopperrijders :(

En er zijn inderdaad dieselfietsen!
 
kleppen en klepzetels worden bij een ombouw voor gas vervangen door exemplaren die daar wel aardig tegenkunnen... hadden ze maar een vak moeten leren :P

Ik rij voor de zaak ook op gas, auto moet 140.000 km mee voordat hij eruit gaat, en da's echt geen probleem hoor. Zeker met de huidige G3 installaties merk je niet eens verschil meer tussen gas of benzine. Met mijn vorige auto (lpg, maar nog geen G3) merkte je echt verschil tussen benzine en gas, op benzine trok hij gewoon veel beter. Nu met de G3 lijkt het haast wel andersom. LPG installaties zijn erg goed geworden!

Overigens zou ik zo'n leger diesel-fiets best zien zitten :)
 
Een diesel heeft een veel hogere compressie en koppel. Ik denk dat dat niet echt comfortabel rijdt bij de grotere blokken. Gas los = slippend achterwiel, zodat er weer zo'n anti-slip koppeling nodig is. Ach en wie hoor je nu klagen over het verbruik?
 
er is nog steeds een diesel-bike, ENFIELD BULLET, 500cc
en vroeger in de jaren '80 was een franse bouwer met een TD motor uit Peugeot 205
 
Ik weet dat er een bedrijf mee bezig is.
EVA in de buurt van Leiden.

Zijn ook een paar handige jongens geweest die bij Smart 3 dieselmotoren los hebben weten te peuteren.
Nooit echt van de grond gekomen maar zou toch wat zijn...
Grote 30 litertank er op en dan zonder te tanken naar zuid-frankrijk rijden.
 
Ik weet dat er een bedrijf mee bezig is.
EVA in de buurt van Leiden.

Zijn ook een paar handige jongens geweest die bij Smart 3 dieselmotoren los hebben weten te peuteren.
Nooit echt van de grond gekomen maar zou toch wat zijn...
Grote 30 litertank er op en dan zonder te tanken naar zuid-frankrijk rijden.

die hebben toch een 600cc turbo met 60pk ofzo?
aardig koppel denk want zo'n ding weegt toch 500 kilo ofzo.
Zal best nog aardig rijden, denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan