ha mede motorliefhebbers,
ik ben 19, heb net mijn klein-rijbwijs en een mooie zwarte suzuki gs500e gekocht. Toen ik er een proefritje mee maakte toen hij nog niet 25kw was stopte ik bij de 150 k/u vanwege rukwindjes wat eng begon te worden. Maar nu (nu is ie 25 kw) wil ie soms niet harder als 110 k/uGem. 120. wind mee 130/140. Wind tegen 105/110. Neem ik iemand achterop gaat ie maar 100 . Nu geniet ik enorm van het rijden maar ik baal er toch wel van. Auto's halen mij in op de snelweg ipv andersom
blablalba; is dit normaal? Zijn wij klein-rijbewijsers 2 jaar gedoemd tot dit, of kan ik hier iets aan doen. Normaal gaat zelfs een 25 kw-er toch harder? Is de motor bv niet goed afgestelt of zo en moet ik er mee terug? (ps. bw '93 met 65.000 op de teller.)
spenk
Ik weet niet hoe de snelheid bij deze motor gemeten wordt, maar vaak gebeurt dat op de uitgaande as van de versnellingsbak. Bij montage van een ander voortandwiel gaat de teller meer aangeven en dat zou ook bij jouw motor het geval kunnen zijn geweest. Dat 'ie dus nog steeds dezelfde topsnelheid had en dat 'ie alleen maar meer aangaf vanwege het andere voortandwiel.ik heb toen voor een kleiner tandwiel gemonteerd. hierdoor krijg je meer trekkracht. in theorie zou de motor minder hard lopen, echter door de extra kracht trok de motor harder en liep die ongeveer 170 zonder wind. wind van voren 160. met wind in de rug heb ik wel eens de 180 aangetikt. geen slechte resultaten vind ik zo!
Bij een GS meet ie aan het voorwiel.
Maar dan is er echt iets mis, want zelfs mijn NX haalt, met wat afraggen, doorhengsten en geduld nog wel de 130-140.
En die is een stuk hoger en heeft maar 19KW.
Gezien de snelheden die je noemt heb je of niet meer dan 10-15KW, of rijd je met platte banden rond (2,4 achter en 2.2 voor zou wel redelijk moeten zijn, misschien iets harder) of loopt je rem (voor en/of achter) enorm aan, maar dan moet ie ook zwaar duwen.
Ik haal 210 met 25KW.
PS. En ik ben HELEMAAL zat van die 25KW gezeik, I need power!
Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha
Bij een GS meet ie aan het voorwiel.
Maar dan is er echt iets mis, want zelfs mijn NX haalt, met wat afraggen, doorhengsten en geduld nog wel de 130-140.
En die is een stuk hoger en heeft maar 19KW.
Gezien de snelheden die je noemt heb je of niet meer dan 10-15KW, of rijd je met platte banden rond (2,4 achter en 2.2 voor zou wel redelijk moeten zijn, misschien iets harder) of loopt je rem (voor en/of achter) enorm aan, maar dan moet ie ook zwaar duwen.
Een gs meet de snelheden niet bij het voorwiel maar in het motorblok waarschijnlijk op de uitgaande as dus, dus als je er een kleinere tandwiel op zet klop de snelheid meter inderdaad niet meer helemaal, maar ik dacht dat de snelheid inderdaad wel iets hoger lag.
Ik weet vrij zeker dat ie gewoon aan het voorwiel meet hoor
moet je ff in het GS500 topic kijken. mijn GS liep "vroeger" ook maar 135 max. ik heb toen de gasnaalden hoger gezet en daarna liep hij 170 tot 180 op de teller!
edit:
een GS meet de snelheid wel aan het voorwiel! een ander tandwiel heeft dus geen effect op de waardes die je op je kmteller ziet!
ps. heovaak moet ik de bandenspanning controleren en wat moet deze zijn?
bvd, spenk
He bouke help dat van die gasnaalden echt je gasschuif blijft toch gewoon op de zelfde hoogte open gaan, je naalden is toch alleen om je stationeer beter af te stellen en het gas er eerder of later op te zetten of geeft i ook beer brandstof dan.