WAARSCHUWING; Listige oplichting in Alkmaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

tdmduc

MF'er
6 sep 2005
39
0
DEVENTER
Voor een ieder die zijn motor op internet te koop aanbiedt, opgepast voor deze "meneer"

Ter Plaatse – Uitzendingen


DUDE%20motor2.jpg

DUDE%20motor.jpg
 
Kijk foto's, daar kunnen we wat mee })
Grote kans dat deze meneer dan word gevonden
 
Laatst bewerkt:
Tocch ergens al een gewaarschuwd mens, er zijn foto's gemaakt, dat heb ik nog nooit meegemaakt bij een transactie via MP of aanverwante sites, maar wel een kutstreek
 
Wel een klassieke truuk. Trap hier nooit in, gewoon altijd rijbewijs of paspoort vragen.
 
Een Audi in de straat aanwijzen en zeggen dat de sleutel daarvan is.. je herkent de auto's uit je eigen straat toch wel? Ook heeft hij toevallig een Audi sleutel bij zich of wat?
 
ennuh even een vooroordeel, er zijn niet zoveel medelanders die motorrijden en al zeker niet op een R1200GS (wel een goeie get away bike na een liquidatie of bankoverval, misschien wordt ie daar wel voor misbruikt)
 
Wat men ook wel eens doet..

Bij u aan bellen, na een gemaakte afspraak, met een sportas bij zich. Als 'onderpand' zeg maar.

Diegene in kwestie maakt een proefrit, en vraagt of u even op de sportas wil passen. Dat doet u natuurlijk. Als na een uurtje de persoon nog steeds niet terug is, wordt u toch nieuwsgierig naar die sporttas, en kijkt er in.

Oude kranten...
 
Wat men ook wel eens doet..

Bij u aan bellen, na een gemaakte afspraak, met een sportas bij zich. Als 'onderpand' zeg maar.

Diegene in kwestie maakt een proefrit, en vraagt of u even op de sportas wil passen. Dat doet u natuurlijk. Als na een uurtje de persoon nog steeds niet terug is, wordt u toch nieuwsgierig naar die sporttas, en kijkt er in.

Oude kranten...
Met de strippagina er nog in? :9
 
Een Audi in de straat aanwijzen en zeggen dat de sleutel daarvan is.. je herkent de auto's uit je eigen straat toch wel? Ook heeft hij toevallig een Audi sleutel bij zich of wat?


Misschien de auto van een kompaan... Zou die audi best volgen als iemand die auto komt ophalen, je weet maar nooit.
 
Goh,alweer een "noordafrikaans persoon" ......

Zeg maar gerust kut marokkaan hoor,feiten kunnen nooit racistisch zijn..

Maar ik denk dat de meeste Nederlanders deze bevolkingsgroep ook een beetje zat is. Ik heb wel medelijden met de 5% van de marokkaanse bevolking die wel hun best doen om hier mee te draaien in de maatschappij en voor hun heb ik ook repect. Maar de overige 95% mag van mij in de afgrond vallen of bij Scheveningen de grens over...
 
Het complete bedrag als borg betalen is ook veilig :Y :+
Ik heb niet lang geleden m'n Alfa aan een paar Polen verkocht... 't Bleken achteraf hartstikke toffe knullen maar mooi wel dat ik het afgesproken bedrag hier had liggen toen ze em gingen uitschrijven bij het RDW (auto stond wel gewoon hier, kentekenplaten alleen mee). Proefrit in een auto zit je natuurlijk naast, achterop de motor doe je minder snel... Maar bij dit soort types zou ik vooraf betalen zeker in acht nemen :)
 
Laatst bewerkt:
6 weken na de oplichting is de motor op naam gesteld en tevens staat deze niet meer als gestolen te boek.

Datum aanvang tenaamstelling Klik hier voor informatie 22-07-2010


Betekend dat dat de motor terug gevonden is?
Vanwaar dan deze berichtgeving van "ter-plaatse" onjuist is?

Hoop dat ze het boefje snel vinden.
 
Als je je motor meegeeft aan zo'n figuur ben je ook wel een beetje simpel.
 
Zeg maar gerust kut marokkaan hoor,feiten kunnen nooit racistisch zijn..

Maar ik denk dat de meeste Nederlanders deze bevolkingsgroep ook een beetje zat is. Ik heb wel medelijden met de 5% van de marokkaanse bevolking die wel hun best doen om hier mee te draaien in de maatschappij en voor hun heb ik ook repect. Maar de overige 95% mag van mij in de afgrond vallen of bij Scheveningen de grens over...
Grappig dat jij het over feiten hebt en leugens verkondigt :W
 
Bah!

Vraag me wel af waarom je vooraf die fotos heb gemaakt? was dat uit voorzorg?
Je? Ik denk niet dat TS die persoon was?

Maar ik vind het eigenlijk geen raar idee. Je weet maar nooit en kwaad kan het niet. In dit geval komt het goed uit... Uiteraard is het weer op discriminatie te schuiven, maar was is dat dezer dagen niet. Gezond 'slecht' voorgevoel moet je niet altijd negeren.
 
6 weken na de oplichting is de motor op naam gesteld en tevens staat deze niet meer als gestolen te boek.

Datum aanvang tenaamstelling Klik hier voor informatie 22-07-2010


Betekend dat dat de motor terug gevonden is?
Vanwaar dan deze berichtgeving van "ter-plaatse" onjuist is?

Hoop dat ze het boefje snel vinden.

Ik klik, maar ik kom nergens. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan