oplichting

Deze van de belasting heb ik ook al meermaals gehad.
NATUURLIJK iedere keer betaald <niet dus> Gewoon direct verwijderen.


Ja, zo'n telefoontje heb ik eind 2021 ook gehad. Mijn gedachte is service(?) van de belastingdienst.
Vaak betaal ik de belasting kwarttarief direct. Zo ook vorig jaar. Dus was telefoontje eigenlijk niet eens nodig geweest.
Ik zie/ zag er niet direct fraude van. Heb ook niets EXTRA betaald.
Was ook service maar waarom de eerste beller niet op het scherm heeft gezien dat ik al reeds een aantal weken daarvoor 138 euro had overgemaakt weet niet. Zijn collega die ik aan de lijn had zei meteen: ik zie dat U reeds voldaan hebt….. :?
 
Of er zo een uit Rusland, Nigeria of uit een Amsterdamse achterstandswijk komt maakt nix uit.
Zo lang mogelijk aan het lijntje houden. Tussentijds kan ie niet anderen bedonderen.
 
"Ze" ?!.... hij Stanley uit Nigeria bedoel je, denk ik. :+
Was echt een vrouw, denk ik, op een gegeven moment stuurde ze een foto waar ze iets vast hield met mijn naam er op..

Ik was net geemigreerd, en zij zei ook dat ze ging emigreren, natuurlijk niet te ver als waar ik woon, en ze schreef allerlei zaken dat niet klopte, zoals openingstijden en dat soort zaken..

 
Hoewel ik dacht dat het mij nooit zou kunnen gebeuren ben ik ook opgelicht voor 65 euro.
Betrof een carbtune (naar mijn idee een specifiek stuk gereedschap waar niet veel mensen naar opzoek zijn dus niet echt een verkoop item waar je snel veel mensen mee oplicht/geld verdient). Ging via facebook en ten tijde van de berichtenwisselingen zat ik best wat bier te drinken. Toen de carbtune niet binnenkwam zag ik dat zijn fb account fake was. Hoop vage vrienden uit Ghana, Zimbabwe en Texel.
 
Hoewel ik dacht dat het mij nooit zou kunnen gebeuren ben ik ook opgelicht voor 65 euro.
Betrof een carbtune (naar mijn idee een specifiek stuk gereedschap waar niet veel mensen naar opzoek zijn dus niet echt een verkoop item waar je snel veel mensen mee oplicht/geld verdient). Ging via facebook en ten tijde van de berichtenwisselingen zat ik best wat bier te drinken. Toen de carbtune niet binnenkwam zag ik dat zijn fb account fake was. Hoop vage vrienden uit Ghana, Zimbabwe en Texel.
Mooie combi :+.
 
Bah maakt me boos oplichters.
Is helaas iets van internet…..op afstand communiceren, en dus niet aan de deur helaas.

Daarom heb ik ook een tyfus hekel aan mensen die aan mijn voordeur komen om iets te verkopen. Gelukkig nu een stuk minder dan vroeger dat wel. Aantal keren hiergehad met 1.5 meter rol, ‘apenpakken’ aan etc aan de deur. Ze kunnen hier niet één zin uitspreken en heb ik al de voordeur weer dicht……_O-


En Ja ik weet liefdadigheid, krantenjongen, glazenwasser etc te onderscheiden….. :+
 
Hoewel ik dacht dat het mij nooit zou kunnen gebeuren ben ik ook opgelicht voor 65 euro.
Betrof een carbtune (naar mijn idee een specifiek stuk gereedschap waar niet veel mensen naar opzoek zijn dus niet echt een verkoop item waar je snel veel mensen mee oplicht/geld verdient). Ging via facebook en ten tijde van de berichtenwisselingen zat ik best wat bier te drinken. Toen de carbtune niet binnenkwam zag ik dat zijn fb account fake was. Hoop vage vrienden uit Ghana, Zimbabwe en Texel.
Och het gebeurde mij op vergelijkbare wijze. Ging om 25 euro voor een startmotor van een Ktm.
En dan komt er niks met de post en dan ineens dringt het tot je door..... "tja hèhè, helder licht!... " wat voelde ik me dom. Ik dacht het zelfde als jou. Zo'n startmotor is zo specifiek iets, dat komt goed. Maar als zij de informatie hebben die jij ze geeft, praten ze je zo naar de bek. Achteraf snap je dat je het hun heel makkelijk gemaakt hebt met hun informatie geven. Maar op het moment zelf heb je dat niet in de gaten.
Maar ja, 25 euro armer maar wel een stuk wijzer. Ik kon er al vrij snel weer om lachen.
Ik heb alleen wel aangifte gedaan en 5 jaar later is hij dus veroordeeld voor een hele berg oplichten. Mijn aangifte was ook meegenomen in de zaak voor wat het waard is.
 
@g-flater ,
Ik had destijds ook aangifte gedaan en uiteindelijk het adres van de rekeninghouder achterhaald. Was ergens ver van mijn woonplaats in het hoge noorden.
Weet even niet meer hoe dat heet, maar je kunt dus via de politie/aangifte en de bank het bijbehorend adres van de rekeninghouder achterhalen. Zou (retourtje) 4 uur rijden zijn voor een wijze les. Heb het daarbij maar gelaten.
 
Weet even niet meer hoe dat heet, maar je kunt dus via de politie/aangifte en de bank het bijbehorend adres van de rekeninghouder achterhalen.
Nou dan had jij meer geluk dan ik...
Bagagerekje voor een motor...kosten €65,-.
Ik had naam, telefoonnummer en rekeningnummer.
Maar ze konden helaas niks voor me doen, omdat ik het geld zelf had overgemaakt...:?
Ja...dat heb je wel eens met oplichting!
 
Ik heb ooit op mij werk een nepmail gehad van booking.com. Op nadrukkelijk verzoek van de hotelmanager de factuur maar betaald (hij was als de dood voor betalingsherinneringen). Bleek dus inderdaad ook fishing te zijn.

Overigens wel weer terug gekregen.
 
Is helaas iets van internet…..op afstand communiceren, en dus niet aan de deur helaas.

Daarom heb ik ook een tyfus hekel aan mensen die aan mijn voordeur komen om iets te verkopen. Gelukkig nu een stuk minder dan vroeger dat wel. Aantal keren hiergehad met 1.5 meter rol, ‘apenpakken’ aan etc aan de deur. Ze kunnen hier niet één zin uitspreken en heb ik al de voordeur weer dicht……_O-


En Ja ik weet liefdadigheid, krantenjongen, glazenwasser etc te onderscheiden….. :+
Ze proberen met werkstudenten op een vriendelijke manier fondsen te werven maar het tegengestelde gevoel komt bij me op. Ik koop wel alles van schoolkinderen van kalenders tot lelijke wenskaarten en tegenwoordig leggen 9 jarigen je wel uit hoe je dat kan doen met je telefoon,...meneer uw qr scanner aanzetten,..:}
 
Nou dan had jij meer geluk dan ik...
Bagagerekje voor een motor...kosten €65,-.
Ik had naam, telefoonnummer en rekeningnummer.
Maar ze konden helaas niks voor me doen, omdat ik het geld zelf had overgemaakt...:?
Ja...dat heb je wel eens met oplichting!
Zonder precies jou details te kennen is het mogelijk in jouw geval een consumentenkoop die niet onder strafrecht valt.
 
Vorig jaar ook 1 aan de deur gehad, PostNL jasje aan. Meneer, u heeft al mail gehad, ik kom uw bankpas ophalen. leuk vrouwtje om te zien verder, maar daar trap ik niet in.
Heb wel direct aangifte gedaan, nadat ik haar liet weten dat niet te doen. Die pas geef ik natuurlijk niet mee. Toch zijn er mensen die daar intrappen natuurlijk.
Later kreeg ik een terugkoppeling dat ik niet de enige was die dit gemeld had bij de politie. Ze is, naar wat de politie me vertelde, 2 straten verderop opgepakt.
 
Vorig jaar ook 1 aan de deur gehad, PostNL jasje aan. Meneer, u heeft al mail gehad, ik kom uw bankpas ophalen. leuk vrouwtje om te zien verder, maar daar trap ik niet in.
Heb wel direct aangifte gedaan, nadat ik haar liet weten dat niet te doen. Die pas geef ik natuurlijk niet mee. Toch zijn er mensen die daar intrappen natuurlijk.
Later kreeg ik een terugkoppeling dat ik niet de enige was die dit gemeld had bij de politie. Ze is, naar wat de politie me vertelde, 2 straten verderop opgepakt.
‘Ik haal mijn pasje wel even door uw gleufje’ :+. Benieuwd hoe ze daarop reageert :Y.
 
Is helaas iets van internet…..op afstand communiceren, en dus niet aan de deur helaas.

Daarom heb ik ook een tyfus hekel aan mensen die aan mijn voordeur komen om iets te verkopen. Gelukkig nu een stuk minder dan vroeger dat wel. Aantal keren hiergehad met 1.5 meter rol, ‘apenpakken’ aan etc aan de deur. Ze kunnen hier niet één zin uitspreken en heb ik al de voordeur weer dicht……_O-


En Ja ik weet liefdadigheid, krantenjongen, glazenwasser etc te onderscheiden….. :+
niet nieuw en niet van internet..
Voor de APK. roest van auto's volstoppen met kranten, beetje bitak er overheen..prima auto hoor ( voor wrak van de weg)
Menier iek moet naar Marokko trug..ike niet meenemen echt hand geknop tapijt..U kopen voor 300 gulden
Kofferbak verkoop video spelers...doos met houtblokken
Goud op parkeerplaatsen..
Messenslijpers die 100 gilden vragen NA het slijpen
Man die water in wijn veranderd en over water kan lopen
Och oplichting is van alle tijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan