Advies gevraagd oplichting marktplaats bij kopen motorpak

Wellicht dat dit al genoemd is (heb niet het hele topic gelezen).

Toevallig het verkeerde rekening nummer lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Tegenwoordig moet je namelijk de IBAN hebben en de twee cijfers na NL zijn namelijk controlecijfers die gebaseerd zijn over de rest van het nummer. D.w.z. dat als je een typfout maakt, de kans zeer groot is dat de IBAN foutief is en dan laat de bank je geen geld overmaken. Kortom: hij claimt dus dat hij je per ongeluk een verkeerd (maar wel geldig!) IBAN heeft gegeven. Me 2 cents.

Het is natuurlijk ook een ontzettend lang topic met z'n drie pagina's :+

edit: nu 4

Ontopic: heb dit topic vol spanning gevolgd, heel benieuwd hoe het gaat aflopen. Ik hoop in ieder geval op een mooie portie karma voor de oplichter.
 
Laatst bewerkt:
Met de motor en intimiderend motorpak aan even langs rijden natuurlijk! Doet er een soort coke snuivende Schwarzenegger open dan gooi je het er snel op dat je collecteert voor het wereld natuurfonds of zoiets
_O-

maar efkes serieus: met die gegevens heb je m wel toch redelijk bij de ballen.
je hebt nu (grotendeels) z'n ware identiteit.
zoieso je geld terug zou mooi zijn, of i.i.g. het pak.

ben benieuwd hoe dit afloopt...

Gr.
Lonewulf
 
_O-

maar efkes serieus: met die gegevens heb je m wel toch redelijk bij de ballen.
je hebt nu (grotendeels) z'n ware identiteit.
zoieso je geld terug zou mooi zijn, of i.i.g. het pak.

ben benieuwd hoe dit afloopt...

Gr.
Lonewulf
Als het de oplichter zelf is. Kan ook een geldezel zijn: iemand die tegen betaling zo dom is om zn bankpas en rekening ter beschikking te stellen aan de werkelijke oplichter. Dat schijnt ook massaal te gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Als het de oplichter zelf is. Kan ook een geldezel zijn: iemand die tegen betaling zo dom is om zn bankpas en rekening ter beschikking te stellen aan de werkelijke oplichter. Dat schijnt ook massaal te gebeuren.


Ja helaas wel. Maar.. Ook die kan zijn handen niet wassen in onschuld. Helaas zijn dat vaak kale kippen.
 
Ja helaas wel. Maar.. Ook die kan zijn handen niet wassen in onschuld. Helaas zijn dat vaak kale kippen.
Ook kale kippen hebben bezittingen die je af kunt nemen. Dat moet je alleen niet via de officiele weg doen, want dan ben je nog meer kwijt.

Had motor-forum nou een berucht crimineel motorclubje geweest dan had dat geld waarschijnlijk heel rap teruggeweest na een bezoekje..

Maar als ik topicstarter was, had ik het telefoonnummer gebeld voor opheldering. En vervolgens net zo lang blijven bellen tot er een oplossing komt voor terugbetaling.

En afhankelijk van de stem aan de telefoon, wellicht ook nog even een bezoekje brengen onverwachts.
 
Laatst bewerkt:
Je zou eens te rade kunnen gaan bij de redactie van één van die
"oplichting programma's" op TV.
Misschien zien zij er een leuke casus in voor een opname en een uitzending.
Je hebt al het nodige voorwerk verricht.

(kun je het MF óók mooie promoten als een "club" waar niet mee te spotten valt) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan