WAARSCHUWING; Listige oplichting in Alkmaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind hem best wel eerlijk overkomen.
Dat gelul over die marrokkaantjes wordt ik heel erg moe van.
De eerst mocro die niet eerlijk is moet ik nog tegenkomen, en ze liegen nooit.

Scarface-Poster-C10292270.jpeg
 
De Mod mag ook wel is opletten dat het niet de rechtse kant opgaat of het een Marokaan is of niet het blijft een mens.
Er zijn ook genoeg foute Nederlanders maar daar hoor je niks over en nee ik ben geen Marokaan.
Maar bij het lezen van sommige reacties heerst er een beetje discriminazi hier.
Tuurlijk zijn er genoeg foute hollanders. Maar hoeveel procent van de hollanders is fout?
Hoeveel procent is dat bij de marrokaanse jeugd?

En ik vind het erg kortzichtig als iemand een groep bij naam noemt, hem of haar meteen voor nazi uit te maken.

Natuurlijk moet je niet iedereen over één kam scheren maar de feiten over problemen met marrokaanse jeugd spreken voor zich.

Maar daar mag je nooit iets over zeggen want dan ben je meteen een nazi.

Bullshit!!!!!!!!!!!!!

Het is wat het is en dat mag gezegd worden.

Bovendien.
Heb je wel eens gehoord hoe ze over nederlanders praten (vooral over nederlandse meisjes)? Of over turken?

Als er een paar racistisch zijn dan zijn zij het zelf wel!!!
Maar daar hoor je niemand over want dan zijn ze bang dat ze zelf ook voor racist uitgemaakt worden.

Als mijn opvattingen hierover mij een racist maken in iemands ogen dan is dat maar zo.

Jammer dan.
 
Tuurlijk zijn er genoeg foute hollanders. Maar hoeveel procent van de hollanders is fout?
Hoeveel procent is dat bij de marrokaanse jeugd?

En ik vind het erg kortzichtig als iemand een groep bij naam noemt, hem of haar meteen voor nazi uit te maken.

Natuurlijk moet je niet iedereen over één kam scheren maar de feiten over problemen met marrokaanse jeugd spreken voor zich.

Maar daar mag je nooit iets over zeggen want dan ben je meteen een nazi.

Bullshit!!!!!!!!!!!!!

Het is wat het is en dat mag gezegd worden.

Bovendien.
Heb je wel eens gehoord hoe ze over nederlanders praten (vooral over nederlandse meisjes)? Of over turken?

Als er een paar racistisch zijn dan zijn zij het zelf wel!!!
Maar daar hoor je niemand over want dan zijn ze bang dat ze zelf ook voor racist uitgemaakt worden.

Als mijn opvattingen hierover mij een racist maken in iemands ogen dan is dat maar zo.

Jammer dan.

Als je dit in een politieke arena zegt dan ontploffen spontaan 50% van de hoofden door politieke verontwaardigheid. Dan gaat het opeens helemaal niet meer over de problematiek, maar alleen over hoe zij minder racistisch zouden zijn dan jou en dientengevolge een beter mens. Oplossingen komen toch vanzelf als je maar correct genoeg bent?

-O-
 
Ik heb trouwens ook gelezen in één van de posts dat het over moslims gaat maar dat is helemaal niet het geval.
Dit heeft niets met moslims te maken.

Verder gebruikt men altijd termen als,

Links - centrum - rechts

Je kan ook zeggen,

Naief - realist - racist.

Ik zie mijzelf als realist. Ik heb niets tegen moslims, ik heb uberhaupt niets tegen mensen van buitenlandse komaf of enig geloof. Mijn eigen vriendin is van buitenlandse komaf.

Ik heb wel iets tegen tuig en extremisten in welke vorm dan ook.
Of het nou een extremistische moslim is of een extremistische christen (ja die zijn er ook) of een hindoe of sikh.

Elke vorm van extremisme is voor mij verwerpelijk en dat is tuig ook. Van welke bevolkingsgroep dan ook.

Maar je mag best realistisch zijn en de problemen onderkennen en bij naam noemen want als je dat nooit doet, hoe los je ze dan ooit op??
 
Als je dit in een politieke arena zegt dan ontploffen spontaan 50% van de hoofden door politieke verontwaardigheid. Dan gaat het opeens helemaal niet meer over de problematiek, maar alleen over hoe zij minder racistisch zouden zijn dan jou en dientengevolge een beter mens. Oplossingen komen toch vanzelf als je maar correct genoeg bent?

-O-
dat klopt.

Dat komt omdat er nog veel taboe's zijn en men vooral politiek correct wil zijn. Zelfs als dat betekend dat de waarheid niet meer gezegd mag worden.

Als je maar correct genoeg bent?

Dat ligt er aan wat je onder "correct" verstaat.

Als "correct" betekend dat je de waarheid niet mag zeggen dan lost er helemaal niets op.

Correct is voor mij eerlijk zijn en de waarheid spreken. Ook als dat betekend dat je misschien iemand voor het hoofd stoot.

Hoe kan de waarheid verzwijgen of zelfs glashard liegen ooit "correct" zijn?
 
In de 2e wereldoorlog had men ook goeie duitsers, en ook foute nederlanders. Jammer om dan anno nú een hele bevolkingsgroep als Marokanen over een kam te scheren :N

Ze scheren motorrijders toch ook over 1 kam :+

En er staat toch echt een procentuele verhouding hier in het topic aangegeven,dus we scheren ze niet allemaal over 1 kam.
 
Ik sluit me aan bij Midnight Cruiser. Je mag niets zeggen, want dan word je meteen bestempeld als racist.
Toevallig laatst een gesprek gehad met twee Israelische vrouwen en die zeiden het in mijn ogen erg mooi; "De tolerantie van de Nederlanders wordt hun ondergang."

@Syhoro, in het artikel staat dat de man van Marrokaanse kom af is.

------

Ik had het overigens denk ik al niet vertrouwd als iemand tijdens een proefrit met een tas weg ging. Die laat je toch achter? Rijdt alleen maar onhandig. Zeker als het zo'n sporttas is, ik kan daar niet fatsoenlijk mee rijden hoor.
 
de reden van de dubbele nationaliteit is simpelweg i.v.m. met vakantie en evt terugkeren naar eigen land, visum aanvragen etc..., heb zelf ook de dubbele nationaliteit. en scheelt een hoop werk als je er weer heen gaat (vakantie) :Y
ik krijg vaak genoeg te horen: he jij bent echt een goede Marokkaan, enigszins complimenteus, maar aan de andere kant -O-

Volgens mij is het niet simpelweg voor je vakantie ;)
Volgens mij staat jullie koning niet toe dat zijn onderdanen het Marokaanspaspoort weigeren (lees afstand doen van hun nationaliteit) en daarom staat de Nederlandse overheid een dubbelpaspoort toe...waar het in andere gevallen niet is toegestaan...Alleen voor vakantie is dus ietwat te simplistisch gesteld.

Dit soort uitzondering is de basis van alle ellende doordat mensen zonder deze voorrechten zich irriteren aan het de een wel en ander niet...bovendien bevorderd een dubbel paspoort het hij zij denken wat in Nederland toch wel sterk is...je blijft hier altijd Nederlander van buitenlandse komaf...Beetje vreemd.....

sorry voor de oftopic reactie..
 
Het complete bedrag als borg betalen is ook veilig :Y :+
Laat die pipo maar weg. En niet alleen voor 15.000,-, maar ook voor bv 2000,- kan je gerust alles in het voren vragen. Ze willen hem toch kopen? Schrik je ook gelijk test rijders af of mensen die 30% onder de prijs gaan zitten.
 
Moet dit topic niet naar 'off-topic'? Begint zo hier en daar ranzige kantjes te krijgen, heeft allemaal geen bal met motorrijden te maken.

:r
 
Bovendien.
Heb je wel eens gehoord hoe ze over nederlanders praten (vooral over nederlandse meisjes)? Of over turken?

Als er een paar racistisch zijn dan zijn zij het zelf wel!!!
Maar daar hoor je niemand over want dan zijn ze bang dat ze zelf ook voor racist uitgemaakt worden.

Dat is zo waar.. 'goh jongens er is dit jaar weer meer racisme gemeld' GEK HE, als je het 10x zo makkelijk maakt om dit te melden. Antillianen, Surinamers, Turken en Marokkanen, die moeten onderling allemaal niets van elkaar hebben. Maar hier in Nederland bestaat alleen racisme van wit naar iets minder wit.

Marokkanen maken dan zelf ook nog is het onderscheid tussen berbers en niet berbers, paar collega's van mij zijn geen berbers (zoals de meerderheid die hier heen komt) maar die vertellen me dat zodra duidelijk wordt dat ze geen berbers spreken, ook zij met de nek worden aangekeken voor de berbers.

Stuk mbt afstand doen van de nationaliteit ga ik zo eens even lezen, dat is oprecht nieuw voor me.
 
Dat is zo waar.. 'goh jongens er is dit jaar weer meer racisme gemeld' GEK HE, als je het 10x zo makkelijk maakt om dit te melden. Antillianen, Surinamers, Turken en Marokkanen, die moeten onderling allemaal niets van elkaar hebben. Maar hier in Nederland bestaat alleen racisme van wit naar iets minder wit.

Marokkanen maken dan zelf ook nog is het onderscheid tussen berbers en niet berbers, paar collega's van mij zijn geen berbers (zoals de meerderheid die hier heen komt) maar die vertellen me dat zodra duidelijk wordt dat ze geen berbers spreken, ook zij met de nek worden aangekeken voor de berbers.

Stuk mbt afstand doen van de nationaliteit ga ik zo eens even lezen, dat is oprecht nieuw voor me.

http://www.ind.nl/nl/algemeen/afstandnationaliteit/m.asp
 
Wat dat betreft is het enorm onpraktisch van die site dat ze het over een "goeie [sic] borgstelling" hebben, voor een motor van 15.000. Als iemand echt met 30 briefjes van 500 contant aankomt, heb je daar dan vertrouwen in ? Ik heb nog nooit een biljet van 500 in mijn handen gehad.

De politie kan natuurlijk niet zeggen dat je het paspoort als borg moet vragen, want officieel mag je je paspoort niet als borg gebruiken. Dat staat erin. Daar heb ik in het buitenland bij het huren van een motor eens discussie over gehad (heb nou die id-kaart aangevraagd voor zoiets).

Een borg voor mijn brik van 700 E kan ik wel bedenken. Maar voor 15.000 ? Ik zou denk ik maar ff een andere motor lenen, en er bij de proefrit achteraan rijden. Of met die audi, was je er gelijk achter dat de sleutels niet pasten

Wat dacht je van 15.000 euro aan contanten achter te houden? Koopt 'ie de fiets mag je het geld houden, is 'ie er niet tevreden over mag 'ie het terughebben.
 
Volgens mij is het niet simpelweg voor je vakantie ;)
Volgens mij staat jullie koning niet toe dat zijn onderdanen het Marokaanspaspoort weigeren (lees afstand doen van hun nationaliteit) en daarom staat de Nederlandse overheid een dubbelpaspoort toe
Neen, het is puur een kwestie van profiteurs die van beide nationaliteiten willen profiteren.

Ik heb eerder vanmorgen een link gepost, die beschrijft hoe eenvoudig je die nationaliteit kwijt kunt raken (ook als minderjarige)
 
Dat stuk is complete larie...


Het is informatie verstrekt door de IND....

Staat inderdaad haaks op jouw stukje...
Vreemd...

Nu is alleen de vraag hoe makkelijk de verklaring te verkrijgen is en met welke consequenties mocht je familie hebben in Marrokko en regelmatig terug keren.

Zal niet geheel voor niets zijn dat de IND deze informatie afgeeft. Ik wil er in ieder geval niet aan om het zo gemakkelijk als complete larie af te doen...Daarvoor heb ik te weinig feitelijk kennis in dit onderwerp....zoals de meeste hier vermoed ik...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan