WAARSCHUWING; Listige oplichting in Alkmaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is informatie verstrekt door de IND....
Ik weet het niet beter, ik vertel simpelweg hoe het zit.

Als het namelijk over Marokkaanse wetten gaat, dan baseer ik me op die Marokkaanse wet, niet op een nederlands overheidsclubje dat een incorrect advies geeft, lees maar mee:
Uit de Code de la nationalité marocaine:


Chapitre IV : De la perte de la nationalité et de la déchéance
(modifié par la loi n° 62-06 promulguée par le dahir n° 1-07-80 du 23 mars 2007 - 3 rabii I 1428 ; B.O. n° 5514 du 5 avril 2007).

Section première : Perte
Article 19 : (modifié par la loi n° 62-06 promulguée par le dahir n° 1-07-80 du 23 mars 2007 - 3 rabii I 1428 ; B.O. n° 5514 du 5 avril 2007). Cas de perte

Perd la nationalité marocaine :

1° le Marocain majeur qui a acquis volontairement à l'étranger une nationalité étrangère et est autorisé par décret à renoncer à la nationalité marocaine ;

2° le Marocain, même mineur, qui, ayant une nationalité étrangère d'origine, est autorisé par décret à renoncer à la nationalité marocaine ;

3° - la femme marocaine qui épousant un étranger, acquiert, du fait de son mariage, la nationalité du mari et a été autorisée par décret préalablement à la conclusion du mariage, à renoncer à la nationalité marocaine ;

4° le Marocain qui déclare répudier la nationalité marocaine dans le cas visé à l'article 18 du présent code ;

5° - le Marocain qui, remplissant une mission ou occupant un emploi dans un service public d'un Etat étranger ou dans une armée étrangère, le conserve plus de six mois après l'injonction qui lui aura été faite par le gouvernement marocain de le résigner, lorsque ladite mission ou emploi est contraire à l'intérêt national.

L'enfant issu d'un mariage mixte et considéré marocain du fait de sa naissance d'une mère marocaine peut exprimer sa volonté de conserver uniquement la nationalité de l'un de ses parents par déclaration présentée au ministre de la justice entre sa dix-huitième et sa vingtième année.

La mère marocaine d'un enfant issu d'un mariage mixte, considéré marocain du fait de sa naissance d'une mère marocaine peut, avant la majorité de l'enfant, exprimer, par déclaration présentée au ministre de la justice, sa volonté pour que celui-ci conserve la nationalité de l'un de ses parents.

L'intéressé peut demander de renoncer à la déclaration de sa mère aux fins de conserver la nationalité de l'un de ses parents et ce, par déclaration présentée au ministre de la justice entre sa dix-huitième et sa vingtième année.

La conservation de la nationalité prend effet à compter de la date de la déclaration présentée valablement par l'intéressé ou par sa mère.
 
Laatst bewerkt:
Als het nu een Pool was geweest, was dan het hele topic over Polen gegaan.?
Met alle vooroordelen er bij?

Voor mij is de hoofdzaak dat je met je klauwen van andermans zooi afblijft en normaal handelt via welke transactie dan ook
 
Echt heel bijzonder dat 80% van de reacties op dit topic niet meer over motoren gaat (hetgeen waarvoor we allemaal interesse hebben en dus gelijkenis vertonen),
maar over verschillen, namelijk hoe men denkt over bepaalde bevolkingsgroepen. Het is toch duidelijk dat iedereen een andere mening heeft.
Als men nou eens leert respecteren dat iedereen ergens een andere mening over kan hebben, dan kunnen we elkaar in onze waarde laten en praten over dingen waar we wel hetzelfde over denken, namelijk dat kutlui die motoren stelen gewoon kut zijn!
 
Neen, het is puur een kwestie van profiteurs die van beide nationaliteiten willen profiteren.

Ik heb eerder vanmorgen een link gepost, die beschrijft hoe eenvoudig je die nationaliteit kwijt kunt raken (ook als minderjarige)
Woehoe ik ben een dikke profiteur *O*

Vertel mij nu eens de voordelen en nadelen, van de dubbele nationaliteit?
 
Waarom gaan jullie niet even motorrijden met dit mooi weer in plaats van hier te zeiken over zaken wat toch een eindloze discussie is...................................

Ik ga de asfalt op met me fiets als ik jullie zie zwaai ik wel ff........... :W
 
Gefeliciteerd! u heeft bij deze de meest trieste post ooit geplaatst *O*

ik ben zelf ook Marokkaans, en als ik nou via motor forum een deal met jou had gesloten, wat zal jij schrikken als er een Marokkaan op je stoep staat om netjes zijn aankoop te doen. |(

Ik vind het toch altijd weer knap hoe zo'n topic verandert, en het opeens over Marokkanen gaat.
Gefeliciteerd u heeft bij deze de titel meest trieste post overgenomen *O* *O*

Vind het altijd maar weer diep triest hoe snel Marokkanen zich gelijk zwaar aangesproken/ gedrisciminerd voelen.

Gaat nergens alleen maar over marokkanen maar jij ziet dat wel weer zo.
Zou eerder ipv zo te reageren gewoon de discussie met die man aan gaan.

On-topic: TS bedankt voor deze waarschuwing :)
 
Gefeliciteerd u heeft bij deze de titel meest trieste post overgenomen *O* *O*

Vind het altijd maar weer diep triest hoe snel Marokkanen zich gelijk zwaar aangesproken/ gedrisciminerd voelen.

Gaat nergens alleen maar over marokkanen maar jij ziet dat wel weer zo.
Zou eerder ipv zo te reageren gewoon de discussie met die man aan gaan.

On-topic: TS bedankt voor deze waarschuwing :)
Dude welk topic heb jij lopen lezen :?
 
Waarom gaan jullie niet even motorrijden met dit mooi weer in plaats van hier te zeiken over zaken wat toch een eindloze discussie is...................................

Ik ga de asfalt op met me fiets als ik jullie zie zwaai ik wel ff........... :W


kijk uit voor auto`s met witte kentekenplaten waar PL op staat :+
 
Echt heel bijzonder dat 80% van de reacties op dit topic niet meer over motoren gaat (hetgeen waarvoor we allemaal interesse hebben en dus gelijkenis vertonen),
maar over verschillen, namelijk hoe men denkt over bepaalde bevolkingsgroepen. Het is toch duidelijk dat iedereen een andere mening heeft.
Als men nou eens leert respecteren dat iedereen ergens een andere mening over kan hebben, dan kunnen we elkaar in onze waarde laten en praten over dingen waar we wel hetzelfde over denken, namelijk dat kutlui die motoren stelen gewoon kut zijn!
Amen. :}

Vind dit soort topics te zielig voor woorden eigenlijk, wou niet reageren maar vond jou post er wel uitsteken en mooi samengevat. ;)

Een betere wereld begint bij jezelf. :W
 
Ik weet het niet beter, ik vertel simpelweg hoe het zit.

Als het namelijk over Marokkaanse wetten gaat, dan baseer ik me op die Marokkaanse wet, niet op een nederlands overheidsclubje dat een incorrect advies geeft, lees maar mee:

Ik heb je stuk gelezen...enige wat ik zeg is dat er ongetwijfeld een groot verschil zit tussen de theoretische mogelijkheid en de praktische uitvoerbaarheid.
De reden dat ik er niet verder op in ga is omdat ik simpelweg niet weet hoe het precies in elkaar zit. Ik durf zelfs de stelling aan dat ook jij niet weet hoe het precies in elkaar zit anders zou je, je niet alleen op het stukje baseren.

Ik maak me sterk dat veel niet alleen een dubbel paspoort hebben om te profiteren. En er zullen er ook ongetwijfeld zijn die niet zitten te wachten op een dubbel paspoort maar die tegen de praktrische onmogelijkheden oplopen om een nationaliteit op te zeggen.
 
Is het niet een ideetje om als je je motor (of auto) verkoopt en er komt een potentiele klant voor om hem te vragen of hij er bezwaar van maakt om een foto van hem te knippen? Mensen met verkeerde bedoelingen zullen waarschijnlijk afhaken.

De Kale
 
Jij hebt ook overal verstand van he :z
Ik zou het wel willen. Vrouwen, 't leven en de zin van 't bier zijn nog steeds complete raadsels voor me :9
Zolang Marokko zijn eigen wetten niet in acht neemt (waarom zouden ze, het is immers geen democratie) heeft het beroepen op die wet ook niet zo veel zin. Zie je eigen stukje en ook Home - Sanoma
Dat zegt allemaal niet dat het onmogelijk of erg lastig is, het geeft slechts de (zware) consequenties aan van 't opgeven van je nationaliteit. Die nationaliteit kan je zeer wel opgeven, sterker nog, het gebeurt in een aantal gevallen automatisch.

Het Marokkaanse paspoort (houden) is dus gewoon een keuze. Naar gelang van je standpunt zijn vrijwel alle Marokkanen dus verstandig danwel profiteurs :)
Waarom gaan jullie niet even motorrijden met dit mooi weer in plaats van hier te zeiken over zaken wat toch een eindloze discussie is...................................
Eindeloos is hij niet, als je geen problemen met genocide hebt, of als er een forse verbetering optreedt bij 't gedrag :X

Dat motorrijden heb ik overigens uitgebreid gedaan ;)
 
Ik vrees dat dit topic zijn doel totaal voorbij schiet. Ik vind het wel mooi geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan