wachten op nr-plaat [België]

Hoelang heb jij gewacht op je Nr plaat ? (België)

  • < 1 week

    Stemmen: 11 55,0%
  • 2 weken

    Stemmen: 1 5,0%
  • 3 weken

    Stemmen: 1 5,0%
  • 1 maand

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1,5 maand

    Stemmen: 1 5,0%
  • 2 maand

    Stemmen: 2 10,0%
  • 3-6 maanden

    Stemmen: 1 5,0%
  • meer dan half jaar

    Stemmen: 3 15,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20

baleno

MF'er
31 jul 2010
49
0
2 augustus nr plaat Moto (belgië) aangevraagd, nog steeds niets in bus gehad..... nu lees ik op forum's dat ze nog maar aan de aanvragen van begin Juli aan het verwerken zijn...... zou zo graag willen rijden op mijn nieuwe scooter majesty 400.....

Nog iemand aan he t wachten of pas zijn nr plaat ontvangen (niet zelf afgehaald) in België ?
Of hoelang heb jij gewacht (niet afgehaald)in totaal + wanneer was dit ?
full
 
Vorige jaar een honda mtx 200r laten keuren als motor!Keuring heb ik een paar weken op moeten wachten!Na de keuring had ik de plaat + papieren binnen 1 week binnen!Was wel hier in NL maar toch!

Succes met w88!
 
Kan je niet gewoon naar de DIV gaan ?
Normaal duurt het zo'n 2-3 weken als je ze laat opsturen.

Wat heeft zn verzekering ermee te maken? :?

Die geven je in .be de formulieren waar je je plaat mee kan aanvragen.
En informeren je meestal even over afhalen/opsturen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb exact vandaag mijn nummerplaat ontvangen.
Via mijn verzekering (Ethias) laten aanvragen want zelf aan de DIV gaan staan was me beu (na 2u wachten ben ik weg gegaan).
3 weken geleden de verzekering ze laten aanvragen en vandaag in de bus.
Men verzekeringsmaatschappij meldde me wel dat het zelfs via hen 10 dagen kon duren.
Vanwege de vakantieperiode.
Ik heb trouwens nog steeds een oude plaat hoor.
 
Het beste is als je gewoon zelf de nummerplaat gaat ophalen, dan hoef je misschien maximaal een uurtje of 2 te wachten. Maar als je geluk hebt is de plaat al in een half uur klaar.
 
Woensdag naar garage geweest om de papieren van mijn nieuwe motorscooter SYM, nog dezelfde dag papieren naar de verzekering gefaxt en vanmorgen zat mijn nummerplaat al in de brievenbus. Blijkbaar is dit wel erg snel gegaan
 
Kan je niet gewoon naar de DIV gaan ?
Normaal duurt het zo'n 2-3 weken als je ze laat opsturen.Die geven je in .be de formulieren waar je je plaat mee kan aanvragen.
En informeren je meestal even over afhalen/opsturen.
Ah op die fiets. Blijft een vreemd land en vreemd volkje, dat blijkt maar weer :+
 
2 augustus nr plaat Moto (belgië) aangevraagd, nog steeds niets in bus gehad..... nu lees ik op forum's dat ze nog maar aan de aanvragen van begin Juli aan het verwerken zijn...... zou zo graag willen rijden op mijn nieuwe scooter majesty 400.....

Nog iemand aan he t wachten of pas zijn nr plaat ontvangen (niet zelf afgehaald) in België ?
Of hoelang heb jij gewacht (niet afgehaald)in totaal + wanneer was dit ?[afbeelding]
De dag na mijn rijbewijs naar Oostende gegaan en hem daar zelf opgehaald.
Maareuh... zijn die nieuwe platen nu al een feit?! En ik die dacht dat'k men ouwe plaat nog ging hebben voor m'n moto na 25KW -O-
 
'wachten op nr-plaat........zucht...........' > 'wachten op nr-plaat [België]'
 
Ben die gewoon zelf gaan halen bij het DIV.

Nadeel: 2 uur wachten tussen het marginaal volk waarvan je je bedenkt dat je die echt niet op de weg wil tegenkomen.

Voordeel: nummerplaat direct meenemen en te gebruiken!


Overigens: is die spatplaat nu toch nog doorgevoerd ??? (ik dacht dat dat niet doorging met de regering die ontslag had genomen)
 
Ben die gewoon zelf gaan halen bij het DIV.

Nadeel: 2 uur wachten tussen het marginaal volk waarvan je je bedenkt dat je die echt niet op de weg wil tegenkomen.

Voordeel: nummerplaat direct meenemen en te gebruiken!


Overigens: is die spatplaat nu toch nog doorgevoerd ??? (ik dacht dat dat niet doorging met de regering die ontslag had genomen)
Ik had gelezen dat ze kleiner werden ofzoiets. Ethienne zal hem weer mogen uitleven met kleurtjes kiezen, maarja hij is nu al zo druk bezig met dat aandelen proces, ochere onze Ethienne. :+
 
2 augustus nr plaat Moto (belgië) aangevraagd, nog steeds niets in bus gehad..... nu lees ik op forum's dat ze nog maar aan de aanvragen van begin Juli aan het verwerken zijn...... zou zo graag willen rijden op mijn nieuwe scooter majesty 400.....

Nog iemand aan he t wachten of pas zijn nr plaat ontvangen (niet zelf afgehaald) in België ?
Of hoelang heb jij gewacht (niet afgehaald)in totaal + wanneer was dit ?[afbeelding]

Heel merkwaardig.

Er zijn 3 manieren om in B een plaat aan te vragen.



1:
Je koopt een splinternieuwe motor bij de dealer. Deze geeft je een ingevuld inschrijvingsformulier. Daar ga je mee naar je verzekeringsagent, die maakt een contractje, laat je verzekering ingaan op de dag zelf, en kleeft een etiketje "em is verzekerd" op het inschrijfformulier. Je gaat daarmee naar een kantoor van de DIV en wandel je 5 minuten nadat het jouw beurt was met een plaat en voorlopig inschrijfbewijs in je handen naar buiten (de platen hebben ze in voorraad in hun kantoor). Ben je verzekerd/ingeschreven en kun je zo terug naar de dealer om hem aan je motor te schroeven.

2:
Een 2e handse bij particulier.
Je gaat naar je plaatselijk div kantoor een blanco inschrijfform halen. Kans is groot dat de particuliere verkoper dit al voor je heeft gedaan (moet trouwnes zo als je als particulier wil verkopen aan andere particulier). je vult het roze form in, en de rest gaat als 1 hierboven.

3: Je koopt, je regelt de administratie per post. ... het duurt eeuwen !!!!

Tjah ... Als je geen uurtje of 2 (ga dan ook niet op spitsmomenten) wil aanschuiven ..
 
Laatst bewerkt:
ik had men nummerplaat al maar khad een nieuw inschrijvingsbewijs nodig (nieuwe moto)
toch een goei 2 weken moeten wachten (is dezelfde dienst als u nr plaat)

in juli dit jaar aangevraagd.
 
ik had men nummerplaat al maar khad een nieuw inschrijvingsbewijs nodig (nieuwe moto)
toch een goei 2 weken moeten wachten (is dezelfde dienst als u nr plaat)

in juli dit jaar aangevraagd.

:?

Nieuwe moto = dealer = die zorgt voor inschrijfformulier (moet zo. zoniet, dan haal je die zelf op de DIV).
Daarmee naar verzekering: wisselen van motor of ander contractje. Stickertje op inschrijfform. Naar de DIV. Formpje afgeven, afgestempeld strookje (= voorlopig inschrijfbewijs) mee terug krijgen. Je hebt al een plaat, dus gaat dat in 2 minuten ipv 5. En je kan direct rijden. Paar weken later krijg je dan definitief inschrijfbewijs per post.
Wat is nu het probleem daarmee?
 
Laatst bewerkt:
Ook ineens bij DIV nummerplaat gaan halen. Vermits het achter de hoek was ik eerst en heb toen na 10 min mijn nummerplaat gekregen.
Ah dit was wel in 2006 :)
En blij dat ik nog niet die gore nummerplaten van nu moet hebben :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan