Wanneer halen jullie de motor uit de stalling?

Bikcor

Die hard MF'er
9 dec 2015
283
95
Beste forumleden,

Ik ben zo stom geweest om in oktober al mijn brommertje weg te zetten in de stalling. Kan daarom nu niet wachten op het mooie weer zodat ik er lekker van kan gaan genieten. Ik haal hem zelf pas vam stal als de thermometer 10 graden of meer boven nul aangeeft. Ben benieuwd wanneer jullie weer (zijn) gaan rijden en op welke mktor dan?
 
Ik haal mijn motor pas uit de stalling als het 34 graden is. Alleen dan is het lekker rijden in zwembroek en teenslippers. 8-)
 
De mijne heeft van half december tot gisteren in z'n winterhok gestaan. Het was vandaag echt prima weer dus heb daar meteen maar gebruik van gemaakt :)
 
bijna elke dag.
Ik haal mijn motor pas uit de stalling als het 34 graden is. Alleen dan is het lekker rijden in zwembroek en teenslippers. 8-)

vind je dat niet onveilig of heb je protectie in je slippers ?
 
Laatst bewerkt:
Welke stalling? Mijne heeft 2 week stilgestaan toen alle wegen hier een ijsbaan waren. Tegen kou kun je je kleden. Zo gauw het glad is hou ik het ook voor gezien
 
Beste forumleden,

Ik ben zo stom geweest om in oktober al mijn brommertje weg te zetten in de stalling. Kan daarom nu niet wachten op het mooie weer zodat ik er lekker van kan gaan genieten. Ik haal hem zelf pas vam stal als de thermometer 10 graden of meer boven nul aangeeft. Ben benieuwd wanneer jullie weer (zijn) gaan rijden en op welke mktor dan?

Oktober????? Da's zonde.
Ik ben zelf een winter-doorrijder. (Geen bikkel, hoor. Maar gruwelijk weinig parkeerplaatsen bij mijn werk en een gruwelijke hekel aan treinen) maar dit jaar was dat absoluut geen straf.
 
'Wanneer hal3n jullie de motor uit de stalling?' > 'Wanneer halen jullie de motor uit de stalling?'
 
Voor mij wordt het halverwege maart denk ik. Zolang er de kans bestaat dat er pekel gestrooid wordt. Ben ik niet van plan te motorrijden. De nachten zijn nog steeds ijskoud. Mijn vorige motorfiets is door de pekel naar de tyfes gegaan. Komende weken maar eens de nieuwe accessoires van de beurs monteren.
 
Laatst bewerkt:
Niet op stal gestaan sinds de aanschaf 4 weken geleden. 3 dagen ivm gladheid niet gereden maar voor de rest wordt er gewoon mee gereden.
 
Morgen, want dan moet ik weer naar mijn werk ;)

Als je je motor mooi wilt houden is het trouwens nog geen goed weer om te rijden ... veel teveel pekelzooi op de weg.
 
Die van mij is 30 nov de stalling in (moeten) gegaan, en komt er weer uit op:

dinsdag 1 mrt 2016
Tot een paar jaar geleden reed ik wanneer ik wilde en altijd wegen-belastingvrij.
Ineens vonden die boeven van de belastingdienst het nodig om de MRB in te gaan voeren voor oude(re) voertuigen. Een kleine groep mocht in de overgangsregeling en betaalt nu nog 1 kwartaal belasting per jaar. Dat geldt ook voor mij, maar betekent wel dat ik in dec, jan en feb niet mag rijden. (tenzij ik de volle tax wil gaan betalen)

Ja, en dat is als met het mooie weer dit weekend niet zo fijn!
 
Hij staat sinds half december in de stalling. Heb de winter niet meeverzekerd. Vanaf komende dinsdag mag hij weer naar buiten. Jammer dat er komende week alleen maar regen op het programma staat. Misschien toch nog maar even m'n geduld op de proef stellen...
 
Zodra de thermometer +10 aangeeft en er even een maartse bui over het asfalt heen heeft geregend om het zout weg te spoelen, dan zal ik de R6 voorzichtig weer even de benen laten strekken.

Ik heb verder geen thermokleding, dus ik vind het nog een tikkeltje te fris om te gaan rijden... nog even geduld dus. ;(
 
Laatst bewerkt:
Voor mij wordt het halverwege maart denk ik. Zolang er de kans bestaat dat er pekel gestrooid wordt. Ben ik niet van plan te motorrijden. De nachten zijn nog steeds ijskoud. Mijn vorige motorfiets is door de pekel naar de tyfes gegaan.

Nou, dan heb je mooi pech! Tegenwoordig wordt ook midden in de zomer met pekel gestrooid als het wegdek te heet wordt. Dat is om het asfalt te beschermen. (zeggen ze)

Dat heb ik vorig jaar zelf gezien op enkele wegen op de Veluwe. Eerst dacht ik nog dat een vrachtauto meel of een andere poeder verloren was. Volgende dag stond in de krant dat ze met pekel hadden gestrooid............. :( stelletje kl.....#&%*@!&& :(

In Jordanië, waar het in de zomer nog 20'C warmer is dan hier heb ik nog nooit zout gezien.
 
Zodra ik weer de volledige dexteriteit heb in mijn polsgewrichten.
Staat eigenlijk al van 29/01 pas in de garage, en zou er hopelijk over 2 weken weer uit mogen komen :(
 
Beste forumleden,

Ik ben zo stom geweest om in oktober al mijn brommertje weg te zetten in de stalling. Kan daarom nu niet wachten op het mooie weer zodat ik er lekker van kan gaan genieten. Ik haal hem zelf pas vam stal als de thermometer 10 graden of meer boven nul aangeeft. Ben benieuwd wanneer jullie weer (zijn) gaan rijden en op welke mktor dan?


als ik beide meisjes in de stalling zet hoe brengen zij mij dan naar het werk B| bij een beetje pekel gewoon :] en bij sneeuw *O*
 
Laatst bewerkt:
Asfalt vrij van zout en regen, temperatuur tussen de 15 en 30 graden en windkracht <2.

Dus bijna nooit in Nederland...
 
Terug
Bovenaan Onderaan