Wat check jij voordat je weg rijdt

niets kontroleren....zo ken ik er nog een mijrijmaatje ging zich nog eens uitleven op zijn rs250 op zolder een tijdje geleden,miss dat jullie (mf rijders op zolder) 'm wel kennen,klein op een zwarte challenge fiets. die vertrekt ook altijd zonder remmen en co te testen (zelfs op circuit) tot ie deze keer heel wat stuk reed(acherremklauw-bevestigingsplaat zat scheef en niet op zijn plaats gemonteerd)gevolg ==>ik zie hem maar een rondje doorkomen.dacht van oei ligt hij nu al op zijn plaat maar even late loop ik terug de paddock in en zit ie daar met de stukken(+-250-300€ kost) kunne verhelpen door gewoon es ff rustig te bollen en de rem te gebruiken hij heeft 't wel afgeleerd nu :+
 
Ik check altijd ff uit het keukenraam of er geen blauwe mannetjes bij het bruggetje staan te controleren op linksafslaand verkeer waar dat niet mag. Daar moet ik dus elke morgen linksaf (mag niet, moet eigenlijk rechtsaf, dan u-turn en vervolgens recht oversteken :? ).
 
Controleer altijd of de handrem er niet meer op staat, mun flessie AA en check altijd of het gas nog steeds rechts zit het wil nog wel eens gebeuren dat een grappunmaker je gas ineens links heb gemonteerd. :r
 
of jij op de weg zit........
Vond het al raar dat je nog niet gereageerd had op een topic van mij :+
Nog even over dat ik je zou snijden als we elkaar tegen komen,was natuurlijk een geintje, zou ik nooit doen O-)
Hoop niet dat je nu steeds bagger schijt als je het lettertje aprilia op een moto ziet :P
 
Vond het al raar dat je nog niet gereageerd had op een topic van mij :+
Nog even over dat ik je zou snijden als we elkaar tegen komen,was natuurlijk een geintje, zou ik nooit doen O-)
Hoop niet dat je nu steeds bagger schijt als je het lettertje aprilia op een moto ziet :P

14 juli zit ik op zandvoort kom je ook ??? zullen we zien wie er hier bagger schijt...
 
of de hond in zen hok zit opgesloten, want die komt mij achterna als ik vertrek...

om men schijfslot nie te vergeten heb ik het volgende verzonnen:
ik heb bij de aankoop ervan zoon leuk lederen tasje gekregen en daar stop ik men 'contact' sleutels in. sleutels in tasje = slot op rem :)
 
of de hond in zen hok zit opgesloten, want die komt mij achterna als ik vertrek...
/weer offtopic/
Doet me denken en de tijdt dat ik moto reed op sunny Aruba.
S'ochtend bij het uitrijden van het zand weggetje kreeg ik tig honden achter m,n offroadje aan varierend van tekkle tot pitbull :-(
Was wel meteen wakker door al dat geblaf,arf
Blijkt dat het gehoor van de honden heel gevoelig zijn voor de lage frequentie aan geluid die uit je uitlaat ploft waardoor ze zwaar geïrriteerd raken,woef,woef...
 
Sorry maar ik kan niet geloven dat iemand zomaar je remmen door snijd, ik heb het nog nooit gehoord ook niet met lessen! vreemd verhaal

Gaat niet om het doorsnijden van je remleiding. ff kijken of ik het verhaal nog een beetje kan herinneren....
Het kan gebeuren (volgens mijn instructeur) dat je je motor geparkeerd hebt tussen een rij andere motoren op een grasveld (tijdens een meeting oid). Jij hebt hem op de middenbok staan, maar die motor naast je staat op z'n zijstandaard. Het is wat drassig en die motor naast je zakt weg in het gras en komt met z'n stuur tegen je voorremblok aan. Je remcylinder 'verschuift' een beetje en hierdoor veranderd de druk in je remsysteem. Dit kan je heel simpel controleren door ff je rem in te knijpen om te kijken of er genoeg druk op staat.
Zoniet, pompend je remhendel inknijpen totdat ie weer genoeg tegendruk geeft en je remcylinder dus weer goed staat.

Zoiets was het geloof ik, er zijn vast forummers die de het technische verhaal erachter beter kunnen uitleggen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan