Wat check jij voordat je weg rijdt

alles:banden,oliepeil,ketting,knippers,verlichting,vering en iig peut in de tank en verder alles wat je nodig hebt om lekker te knorren.btw gisteravond bodemonderzoek gedaan!M'n gixer onderuit getrokken,behalve deuk in m'm ego enkel een barstje van 5cm in het ruitje,Gras is al bijna twee kontjes hoog!!!
 
alles:banden,oliepeil,ketting,knippers,verlichting,vering en iig peut in de tank en verder alles wat je nodig hebt om lekker te knorren

Wat check je een boel heej

Doe je dat 2 keer per dag? of iets minder vaak? :+
 
Voor het wegrijden check ik ff de remmen.

En of dat kl*te schrijfremslot er niet meer op zit.

Nu al 2 keer gebeurt dat ik hem vergeten was.
Gelukkig heeft dit geen schade opgeleverd.

Maar wat wil je als om half 6 naar je werk moet!
 
1) schijfremslot
2) olie
3) koelwater
4) benzine tank
5) bandenspanning
6) verlichting
7) stand benzinekraan :z

na het starten ff controleren of er geen lekkage's zijn en of de carb geen benzine naar buiten spuit :z
 
Je voorrem.
Wil wel eens gebeuren dat er een grappenmaker je voorrem saboteert. Beetje lullig om tijdens het rijden er achter te komen dat alle remdruk van je voorrem is afgehaald.

Is me (gelukkig) niet overkomen maar geleerd tijdens lessen.

Sorry maar ik kan niet geloven dat iemand zomaar je remmen door snijd, ik heb het nog nooit gehoord ook niet met lessen! vreemd verhaal
 
Ik controleer niet elke dag maar wel met enige regelmaat, meestal grondig bij een wasbeurt, de banden, verlichting, oliepeil, remvloeistof, remblokken & ketting. Als de wasbeurt wat lang op zich laat wachten dan controleer ik het wat minder grondig.
 
voor dat schijfremslot probleem hebbek ene vrij goeie oplossing die tot nu toe elke keer gewerkt heeft bij mij. Je zet je schijfremslot juist voor of achter je remblok. tvalt te zien hoe je zal vertrekken als je met je voorwiel tegen een muur staat, zal je eerst je motor wat achteruit trekken dus zet je het schijfremslot best voor de remblok. dan beweegt je wiel maar misschien max 5 cm en kan je geen/weinig schade aanbrengen.

en omgekeerd als je vooruit gaat vertrekken ga je hem automatisch iet naar voor duwen als je bijvoorbeeld je pikkel indoet. (ok ok niet iedereen duwt zen moto dan iet naar voor maar meeste tochwel)

dikwijls gewerkt bij mij :) HAIL TO MY BRAINE :p
 
100.000 x of ik alles bij me heb en of alee zakken dicht zitten, verder knippers, banden, benzinepijl etc.
 
Of me zijpoot ingeklapt is. Gaat ook wel vanzelf als ik een bochie naar links pak, maar maakt weer zo'n herrie dan :P
 
uhm...

Of het licht het doet(incl. knipperlicht en rem)

verder eigenlijk nix.

Meeste check ik bij ut poetsen zoals bandenspanning en achterveer (luchtdruk)enz.
 
ik check altijd of de brandgang vrij is van kliko's en andere blokkades

verder gsm/geld, soms minidiscspeler voor de 1zame droompauzes aan de rivieren of waar dan ook.......

en ik moet sowieso hoes en sloten verwijderen en de poortdeur van het slot halen

moet toch maar eens wat meer gaan checken als ik jullie zo zie..........
en ook maar eens en gedetailleerde wegenkaart in mijn opbergvak doen, want soms verdwaal ik gewoon........ (haha, dan zoek je het pontje van Brakel ofzo en uiteindelijk steek je de rivier (welke???) over bij Gorinchem ;(
 
ANWB-,KNMVpas en pinpas bij me en of mijn gsm opgeladen is :)
Verder. Bandjes (of ze er nog aan zitten ;) ), juice in de tank, olie, lampies, remmen etc.. Zo'n beetje het complete BRAVOK ritueel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan