Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat? Na schade ben je hopelijk goed verzekerd en wordt alles op kosten van de verzekering hersteld. Maar wat gebeurt er met de oude onderdelen? Van wie zijn die? Ik neem aan van de eigenaar van de motor. Je zou zeggen dat een dealer / reperateur dan toch in overleg moet treden wat er mee moet gebeuren...
Kijk, bij ernstig beschadigde onderdelen (ik noem een kuip die in de kreukels ligt) ben je denk ik blij dat de reperateur jou daar niet mee opzadelt en die lekker weggooit. Maar wat nou bij een tank met een deukje? De verzekering is zo vriendelijk een volledig nieuwe te vergoeden en er komt dus een nieuwe op. Maar die oude? De reperateur zou die kunnen uitdeuken en voor een mooi tweedehands prijsje kunnen verkopen...
Bij mijn koekblik heb ik dat wel eens gehad met de bullbar. Had een deukje, maar die heb ik toen opgehaald bij het schadeherstelbedrijf en via Marktplaats nog 100 euro voor gevangen
En hoeveel winst draait een dealer op reserve-onderdelen? Als dat aanzienlijk is zou je dus ook nog kunnen onderhandelen bij een fikse schade...
Kijk, bij ernstig beschadigde onderdelen (ik noem een kuip die in de kreukels ligt) ben je denk ik blij dat de reperateur jou daar niet mee opzadelt en die lekker weggooit. Maar wat nou bij een tank met een deukje? De verzekering is zo vriendelijk een volledig nieuwe te vergoeden en er komt dus een nieuwe op. Maar die oude? De reperateur zou die kunnen uitdeuken en voor een mooi tweedehands prijsje kunnen verkopen...
Bij mijn koekblik heb ik dat wel eens gehad met de bullbar. Had een deukje, maar die heb ik toen opgehaald bij het schadeherstelbedrijf en via Marktplaats nog 100 euro voor gevangen
En hoeveel winst draait een dealer op reserve-onderdelen? Als dat aanzienlijk is zou je dus ook nog kunnen onderhandelen bij een fikse schade...
Laatst bewerkt: