wat eerst? auto of motor...

yamaha1999

Rookie
9 aug 2016
19
0
hoihoi,
Ik word dit jaar 18 en zit te twijfelen, eerst een auto of eerst een motor. Zelf wil ik de Yamaha R6 uit 1999-2000. Tuurlijk in de winter is een auto fijner maar toch, op een motor voel je je zo veel vrijer en daar hou ik van. Ik heb nu aardig wat geld bij elkaar gespaard en mijn moeder betaald of mijn autorijbewijs of mijn motorrijbewijs. En het motorrijbewijs is wel duurder volgens mij en men zegt dat je door motorrijden veel beter gaat auto rijden.

Wat is het beste?
 
Auto

Kan je altijd wel van iemand lenen. Je kan bobben mits nodig. Kan je ook een keer je ouders naar het vliegveld brengen (noem maar wat).
Jij mag op dit moment toch geen R6 rijden, dus die droom moet je toch nog uitstellen.

Een motor is geweldig, maar ik denk voor het gros toch echt een bijkomstigheid naast de auto...
 
Laatst bewerkt:
Auto, is over het geheel genomen praktischer.
Ook moet je eerst nog echte rijervaring opdoen in het verkeer. Dat gaat wat veiliger in een auto.
Als je daarna je motorrijbewijs gaat halen hoef je je "alleen maar" te concentreren op de motorbeheersing.
 
Auto. Je mag inderdaad nog niet op een R6 rijden. Als je nu je motorrijbewijs haalt mag je rondrijden op iets dat met een beetje tegenwind de 130 niet eens haalt. Daar is weinig lol aan en daarnaast is een auto zoveel praktischer.
 
Nou als je genoeg geld hebt, dan laat je je moeder je auto rijbewijs betalen. En dan betaal je zelf je motor rijbewijs. Heb je beide rijbewijzen.
Dan kan je vervolgens een paar jaar sparen voor een motor. En wat proefrijden tussen door.
 
Als je deze vraag al moet stellen zou ik voor auto gaan. Motorrijden moet je mee beginnen als je het echt wilt. Zelf ben ik op mijn 20ste van een schakelbrommer overgestapt op een motor zonder eerst mijn autorijbewijs te halen. Ik ben nu bijna twee jaar verder en heb nog geen dag spijt gehad van mijn keuze.
 
Hoewel de overheid het de jeugd wel erg moeilijk maakt, bestaat dit vraagstuk natuurlijk niet voor de echte motorrijder in spe.
 
als je dan toch zoveel bij mekaar gespaard heb
ga dan voor alle twee tegelijk
anders zou ik voor de auto gaan
die tweewieler kan altijd nog :Y
 
Beetje rare vraag. Denk dat je voor jezelf moet nagaan waar je tijd en geld voor hebt en wat jij nodig hebt.

Ik heb bijv op mijn 18e mijn autorijbewijs gehaald.
Op mijn 21e motorrijbewijs gehaald en een motor gekocht.
Pas 6 jaar later een auto bijgekocht (nodig voor werk).
 
Ik heb op mijn 18de motorrijbewijs gehaald.
autorijbewijs toen ik 34 was.... ;)

Nooit spijt gehad dat ik motor eerst deed.. :N
 
r6 mag jij pas rijden 4 jaar en 2 keer examen halen na het behalen van je rijbewijs. kan en wil je 4 jaar en 2 extra examens wachten op je droommotor (en je in de tussentijd behelpen met eventueel 2 keer een iets zwaardere brommer) haal dan je motor en leer rijden.
wil je vrijheid en gemak dan auto.
 
Ik heb ook eerst mijn motorrijbewijs gehaald en de koekblikbewijs heb ik nog steeds niet.
Als je eerst je motorrijbewijs wilt halen zullen er altijd veel mensen zijn die je willen ontmoedigen.

Je vraagt, wat is het beste? Uiteindelijk bepaal je dat helemaal zelf en moet je in deze doen wat jij wilt en niet wat anderen je vertellen.

Mijn advies is, houdt bij je keuze wel rekening met het feit dat het nog een aantal jaren gaat duren voordat je een R6 mag rijden. Verdiep jezelf wat beter in wat voor motorfietsen je zal mogen rijden op je huidige leeftijd. Wellicht zal je dan alsnog eerst je autorijbewijs willen halen.
 
Op de dag dat ik 18 werd in 1982 had ik mn eerst MOTOR rijles. 6 weken later had ik mn rijbewijs A. Had toen ook al mn 1e motor een honda CB 750 KZ.
 
Ik heb eerst autorijbewijs gehaald, ouders betaalden die. Daarna meteen motorrijbewijs gehaald en ook een motor gekocht. Nooit echt een auto nodig gehad, sinds 1.5 jaar een auto erbij omdat dit toch wat fijner is in de winter en ben nogal zuinig op de huidige motor.

Denk dat het aan de persoonlijke situatie ligt wat het meest praktisch is.
 
Als motorfanaat zijnde hoef je deze vraag uiteraard niet te stellen ;)

Jaar geleden heb ik mijn A1 rijbewijs gehaald en onlangs mijn A2 rijbewijs. Ik heb geen autorijbewijs, ook nog niet nodig gehad. Ik vervoer nooit grote spullen en 1 persoon achterop is meer dan genoeg voor mij.
 
Ik heb op mijn 18de motorrijbewijs gehaald.
autorijbewijs toen ik 34 was.... ;)

Nooit spijt gehad dat ik motor eerst deed.. :N
Hier nog één. Ik heb nooit behoefte aan een auto gehad hoewel ik er wel een heb.
Het ligt ook aan het werk wat je wil gaan doen. Heb je een vaste werkplek dan kan je prima motor rijden. Maar als je in een service beroep gaat heb je een autorijbewijs gewoon nodig.
 
Auto eerst.
Zeker nu je 3 motorrijbewijzen nodig hebt.

Of betaalt je moeder die ook allemaal?
Dan je moeder alle motorrijbewijzen laten betalen en van je gespaarde geld zelf je autorijbewijs halen
 
Auto! De eerste kilometers alleen op de openbare weg kun je beter opdoen in een koekblik.
A1 rijbewijs vind ik persoonlijk ook iets dat beter afgeschaft kan worden, lekker 35kw rijden vanaf 21, dan na 2 jaar of vanaf 24 vol vermogen.
11kw haal je met pijn en moeite vrachtwagens mee in..
 
Is ook idioot ook...al die verschillende rijbewijzen. Dan was het 25kw verhaal van vroegah zo slecht nog niet.

Anyhow, eerst auto halen..
 
hoihoi,
Ik word dit jaar 18 en zit te twijfelen, eerst een auto of eerst een motor. Zelf wil ik de Yamaha R6 uit 1999-2000. Tuurlijk in de winter is een auto fijner maar toch, op een motor voel je je zo veel vrijer en daar hou ik van. Ik heb nu aardig wat geld bij elkaar gespaard en mijn moeder betaald of mijn autorijbewijs of mijn motorrijbewijs. En het motorrijbewijs is wel duurder volgens mij en men zegt dat je door motorrijden veel beter gaat auto rijden.

Wat is het beste?

Auto :Y en later geen motorrijbewijs als je alleen deze motor wil.
Die gaan n.l. meestal veelal kapot :')

R6 overleden

:+
 
Laatst bewerkt:
Gewoon doen wat je leuk lijkt. Maar zou zelf in jouw situatie eerst een autorijbewijs halen en als je 20 bent je (A2) motorrijbewijs. 35kW voor een motor is voldoende, 11kW is dat niet echt..

Of een motorrijbewijs duurder is ligt helemaal aan jezelf, het motorrijbewijs kostte mij ongeveer 1000 euro en het autorijbewijs ook (eerst motor en 2 jaar later auto).

En als je nog een beetje vrijheidsgevoel wil, een cabrio is ook nog een leuke optie (zoals bijv. een MX-5 ;) :P).
 
Terug
Bovenaan Onderaan