Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Mijn eerste gedachte was: neeeee, niet van die belachelijk slecht zichtbare lampies! Maar dit ziet er best goed uit. Ben wel benieuwd of ze bij daglicht (lees: buiten, in de zon) ook goed te zien zijn. :)
Ik heb wel eens in een groepje gereden waarbij ik de knipperlichten van 2 motoren voor me maar een beetje in de gaten hield omdat ik die van degene voor mij echt niet zag in het zonnetje.

De originele lampen kon ik gewoon naar kijken maar tijdens afstellen van deze deed ik dat zo’n vier a vijf flitsen lang en heb toen m’n zonnebril opgezet. Tijdens het flitsen op het filmpje zie je de omgeving ook direct donkerder worden omdat het erg fel is.
 
Randloos.jpg


Kentekenplaat gemonteerd zonder reclamestrook................ net ietsjes stakker vind ik.
 
Vies gemaakt in de regen in de Ardennen, Luxemburg en de Eifel, 850 kilometer erbij gezet*O* Al zijn die niet op de teller erbij gekomen want ik reed op 30 kilometer van huis de reactiestang van mijn achterrem eraf waardoor de remklauw als een spinner rond de as draaide en de remleiding en sensorkabel van de Koso aan gort draaide, geen achterrem en geen snelheid op het display.
Vlak voor Luik ook nog eens een kapotte brandstofpomp, en vind in deze tijd nog maar eens een pomp voor een carburateurfiets... toch één gevonden en erop gezet waardoor we met een flinke vertraging bij het hotel aankwamen.
Daarna twee dagen in de regen gereden... -O-
Ik ben er wel weer effe klaar meeB|
 
Verse motor olie,
Verse cardan olie,
Nieuwe onderhoudsvrije accu,
Nieuwe bougies,
Nieuwe koppelingskabel + hendel.

Binnenkort nog voorvork olie en dan kunnen we weer een 6000km door.
 
Thermoswitch vervangen zodat de fan van de radiator aangaat bij 80-85 graden ipv 102. Meteen verse koelvloeistof erin gedaan.
 
80-85 is wel ERG vroeg lijkt mij, da's nog onder bedrijfstemperatuur

Heb nu al ff een setje front radiateurs op mijn SP en de temp tijdens het rijden is vrijwel constant tussen de 75-85 graden. Alleen als ie telkens wat langer stilstaat met een stoplichten-route dan loopt de temp vrij snel op, maar daar heb ik ook een schakelaar voor gemonteerd om dat te reguleren...
 
ik heb de blade net nog even uitgelaten :Y
het zal wel zo wat gebeurt wezen
en dan heb ik nog wel een paar spulletjes
die er nog op moeten maar dat komt met de winterstop wel:9~:9~
 
Haakje voor de veer kon eindelijk op de Blackbird standaard gelast worden, deze moest van achteren naar voren verkast worden om op de sp te kunnen. Past nu perfect en de hellingshoek is een stuk beter geworden met de langere versie *O*
DSC_0151.JPG
DSC_0149.JPG
DSC_0113.JPG
DSC_0150.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ketting had een beetje teveel speling, had ik die vandaag niet terug afgesteld, was ie er morgen af geknald :')
Ging deze keer wat makkelijker, maar wat een hel is dat met die loskomende dekseltjes op die goedkope achterbrug van de Honda.
 
Zelf niets, alleen via telefoon doorgegeven dat ik hun voorstel opvolg....nieuwe achterschijf (26 jaar) en remblokken laat plaatsen.

Ook een verse set banden...Pirelli Rosso's omdat de oude Michelins 10 jaar oud waren. Kijken hoe dat bevalt.
 
Oude Stickers eraf gepullekt die er al bijna 20jaar opzitten, en voorzien van frisse nieuwe stickers.

Ander ruitje gemonteerd,

Mini liftje gekocht.

Nog te doen:
Nog meer oude stickers vervangen voor nieuwe
Knipperlichten voorzijde passend maken voor op de achterzijde
Ram mountjes plaatsen voor oa de Navi en action cam
Rim striping aanbrengen

Niet veel bijzonders dus.
 
Niks aan mn motor zelf gedaan. Maar wel weer een week motorvakantie geboekt om weer in de Dolomieten te gaan rijden in 2019.
 
Kleppen aan het stellen van me ZX6R.
14 kleppen out of spec:(
Hoop dat me nieuwe shims morgen binnen komen, wil het natuurlijk wel af maken:)
5123r4.jpg

28m0eoj.jpg

f4fnp.jpg

2vw6149.jpg
 
Accu gecontroleerd (nog eentje die je af en toe moet bijvullen).
Morgenvroeg moet ie bij 4℃ wel mijn V4'tje starten.... :-)
 
O.a. de kelkjes van mijn vmax weer laten glanzen. Duurt even, maar dan heb je ook wat.

IMG_20181028_144415.jpg
 
via deze site het chinese setje handvatverwarming besteld en vandaag maar eens geinstalleerd. deze schijnt goed te werken.. dus morgen maar even testen..
 
Xgrip voor telefoon en meteen leuk ritje gemaakt. Laatste stuk de foon toch maar achter het raampje van de tank tas. Trilt toch wat te heftig naar mijn zin, stuur van zo'n ouwe XL500. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan