A
Anoniempje728
Guest
Ff een fatsoenlijk beugeltje gemaakt voor t knopje van de hvv,in plaats van t klittenband waar t ding mee "vast" zat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In een eerder stadium heb ik de bedrading van de GT250 wan een maatje van me werkend gemaakt. Die bedrading in de koplamp inelkaargestoken en getest, en wat denk je: Alles deed het Koplamp kon dus dicht
Natuurlijk gebeurt een en ander bij de brandende tuinhaard en onder het nuttigen van de wereldberoemd in Ypenburg zijnde Hamburgertje uit eigen Keuken
Bekijk bijlage 1460796Bekijk bijlage 1460797Bekijk bijlage 1460798Bekijk bijlage 1460799
Kijk dat is nog eens aanpakken!Hoes van de motor gehaald om door te luchten/drogen.
Nou nog nieuwe keerringen in ve voorvork en dan istie weer helemaal toppieRadiatorcover gemonteerd. Had ik voor 15e bij boonstra opgepikt. Is het nodig? Nee. Maar wel mooi. Had het ook nooit gekocht voor de advies verkoopprijs.Bekijk bijlage 1460829
Na de Ham-Kaas-Croissantjes, Koffie-Met-Stroopwafels en Tomaten-Creme-Soep kwam de laatste Hamburgertje-Uit-Eigen-Keuken bijna mijn oren uit...Dat zien er goeie hamburgertjes uit! Maar wel een beetje weinig voor 3 man niet?
Het is een upside-down, wat je daar ziet is regulier vuil, niet op de binnenste vorkpoten .Nou nog nieuwe keerringen in ve voorvork en dan istie weer helemaal toppie
Kijk dat is nog eens aanpakken!
Afzien zal je bedoelen. Moet nog een maand wachten voordat er weer km's mee gemaakt kunnen en gaan worden.
Schoon is echt mooier maar ik vind het zo zonde van de tijd. Bij lelijk weer heb ik onwijs veel projecten en bij mooi weer zit ik op die projecten...Hmm.. Ik weet opeens ook weer waarom ik nooit poets tussenoktober en april1 januari en 31 december..... het is allemaal de volgende dag toch weer smerig.
Druk bezig geweest met de koplamp van de KTM Adventure. 't Zijn topfietsen maar de verlichting is nooit veel soeps geweest, en dan hebben ze in de USA een nóg slechtere versie met H4 spul erin (H7/H3 combo mag daar niet of zo? ). Hoe dan ook, ik had er al xenon in maar dat was ook maar tot op zekere hoogte fijn. Blikveld was vrij klein en toch een stuk meer strooilicht dan ik blij van werd.
Er moesten dus xenon-projectors in komen, in de originele behuizing. Gewoon, omdat dat best moet kunnen en ik heb er twee, dus we kunnen wat proberen. Gelukkig zijn er gewoon kant en klare bi-xenon projector setjes te koop, en dan geen chinees spul maar gewoon goed werk. Dingen hebben een licht-donker afscheidingslijn waar je eng van wordt, en schijnen heerlijk breed. Echter, één xenon lamp had ik al, ik wilde er nu twee. En da's nogal een dingetje bij de KTM. Hij is niets, als niet compact gebouwd. Eén projector kun je zonder gedoe wel kwijt, die tweede...
Boven elkaar was het eerste idee, met de tweede projector gewoon in het "grootlichtvak". Had ik ook alvast uitgetekend met gelijk een updateje voor de dagrijverlichting, kreeg je dus zoiets:
Bekijk bijlage 1454860
Kan helemaal niet, want bij het grootlicht (boven) heb je maar 10cm ruimte tot de tellers en projectors zijn 15cm diep. Dat valt niet te fixen. @#(*&%. Oké herontwerpen dan, dan gaan we gewoon voor twee naast elkaar en het grootlicht gebruiken we dan een oude LED zaklamp voor (12x Cree XML... toch al rap 10.000 lumen mits goed aangesloten. Het kan tegenwoordig nog veel gekker, maar laten we normaal blijven doen). Kregen we ongeveer dit:
Bekijk bijlage 1454858
Dan kan dus echt nét in de originele koplampbehuizing, qua breedte, mits ik de projectors aan beiden zijden een stukje platter schuurde. Qua hoogte was er een betrekkelijk klein prototype-technisch probleempje, want die XML kop past niet bij de doorlopende dagrijlichtbalk bovenaan (zie foto ingesloten), is in laatste ontwerp aangepast. Qua diepte kan het nog een stukje meer niet, want ze lopen te ver naar achteren 'breed' door. Dat valt allemaal op te lossen door de behuizing open te maken en straks opnieuw af te dichten. Het punt waar ik nu aanbeland ben, is dat bovenstaande frame nog iets verder geüpdated is (nog geen render van), en die is vanochtend uit de 3D printer gerold. Zit in koplamp en past allemaal nét, zoals gepland. De dagrijledjes zijn nog niet binnen, maar de projectors wel en die zitten er al in. Ik heb de XML kop voor het grootlicht opnieuw bedraad. Die was ongunstig aangesloten, voor degenen die zoiets interessant vinden; de 12 leds stonden in 2 series van 6, en zouden dus gaan draaien op ongeveer 2V. Optimaal draaien ze op 3V, dus het moesten 3 series van 4 worden. Is getest en werkt als een goed stel tieten, maar dat kan zonder driver niet langer dan een paar seconden ivm thermal runaway.
Vervolgens liep ik tegen een best wel aanzienlijk probleem aan, namelijk dat de dubbele projectoren onder ook niet echt pastten in de lengte Althans, alleen als ik ze veel te laag afstelde. Ze kwamen of tegen het "glas" aan, of aan de achterkant klem te zitten. Oplossing: glas "uitdeuken". De boel verwarmen met een heatgun en de domweg de projector er tegenaan duwen totdat het wel past. Dat laatste ben ik net mee klaar, had de boel alleen een fractie te heet gestookt waardoor er bellen in waren gekomen. Dan ben je dus rustig 2 uur aan het schuren en polijsten voordat de boel wederom glad is. Naja hoe dan ook, nu past het spul aan de onderkant allemaal. Het laatste probleem dat ik heb, is dat de boel een beetje veel vermogen lijkt te trekken. Eén van de xenon sets start niet op als ik de toeren niet verhoog. Op een losse accu start ie prima, dus de KTM verdomt het gewoon om genoeg stroom te leveren. Vind ik vaag, aangezien standaard lampen 50W zijn en dubbele xenon 70W, zoveel meer is dat nou ook weer niet. We gaan de boel dus nog achter een relais zetten.
Voor de beeldvorming wat plaatjes ingesloten, maar dat is vóór opnieuw polijsten van het glas (de oude (losse) zat vol kleine krasjes door eerder gekloot), dus die bak strooilicht verdwijnt nog. Ik ben blij dat ik geen uurloon hoef te betalen voor de ontwikkeling, was niet te betalen geweest
Dat poetsen is een alibi om met deze motor bezig te zijn en alle mooie constructie details van dichtbij te zien.Hmm.. Ik weet opeens ook weer waarom ik nooit poets tussen oktober en april..... het is allemaal de volgende dag toch weer smerig.
Ik heb een luxe probleem; mijn 4 motoren hebben momenteel geen onderhoud nodig, kleppen zijn gesteld, olie is ververst, alles in prima conditie.Schoon is echt mooier maar ik vind het zo zonde van de tijd. Bij lelijk weer heb ik onwijs veel projecten en bij mooi weer zit ik op die projecten...
Poetsen is geen project
Dan is het toch helemaal niet erg dat je poetst. dan wordt het zelfs leuk.En dan moet je toch wat om de winter door te komen.