Wat is dat toch met die trage linksrijders?

Waarom??

  • Je zeurt

    Stemmen: 58 32,8%
  • Ik rijd ook busje / blokje

    Stemmen: 6 3,4%
  • Ga gewoon door de berm

    Stemmen: 19 10,7%
  • Busjes horen rechts te rijden

    Stemmen: 94 53,1%

  • Totaal aantal stemmers
    177
Wat een zeurtopic. :z
(Ik heb toch altijd vrije doorgang sinds ik met een witte bmw met verstralers en fluo oranje helm rijd. :P )
 
Ik zeg niet dat het geen hinderen is, je kunt er alleen niks tegen doen, dit is zo en dat blijft zo of je er nu een topic over begint of niet.

Ik reis heel wat af over de wereld voor mijn werk, je zou voor de gein eens moeten kijken hoe er in Indonesie wordt gereden en hoe er wordt omgegaan met dit soort zaken, je kan je er druk over maken of je kunt gewoon accepteren dat dit nu eenmaal de gang van zaken is op de weg,


Is er minder stress en ik denk ook een hoop minder ongelukken die alleen maar zijn onstaan uit frustratie=minder dodelijke ongevallen.
Ik ben inmiddels al.. ik denk 10 keer in Indonesie geweest *D Opvallende daar is dat men ondanks (of juist dankzij??) de verkeerschaos elkaar juist ~wel/~ de ruimte gunt :?
 
jemig,
heb een stuk of 5 pagina's gelezen maar wat een onzin.
er zijn in het verkeer nogal wat malloten deal with it, je rijd op een motor dus zeuren dat iemand bij een stoplicht links gaat staan vind ik een beetje vreemd...

zelf heb ik er niet zoveel moeite mee ik blaas er wel voorbij als de raketbestuurder bedenkt dat dat vervelende koplampje helemaal niet weg gaat terwijl hij zijn motoren op 100% heeft staan.

het advies van rechts in halen .... hoe achterlijk ben je iets met defensief rijden, je bent zelf degene die in de kist eindigt immers als iemand zo dood in zijn auto zit dat hij al 4 km lang niet doorheeft dat de rechter rijbaan vrij is zal hij ook geen knipper licht aan doen.
probeer eens a te knipperen en
b te toeteren.

boven dat alles is jezelf opwinden natuurlijk het domste dat je kunt doen daarnaast vind ik het ook hoogst irritant, knal dan lekker een stukje binnendoor.
Ik wind me niet op, ik ga er rechts of links langs (kom eens in de spits in de Randstad rijden, kijken hoe lang het duurt voor je ook rechts gaat inhalen :P) ... ik vraag me alleen af hoe het komt dat we blijkbaar totaal maling aan elkaar hebben :? 't Is meer een sociaal vraagstuk eigenlijk... :X
 
een vriendin van mij heeft 2 weken geleden haar koekblik totall loss gereden omdat een of andere snurker het ineens in zijn kop had gehaald om met 70 km/h vanaf de invoegstrook naar de linkerbaan van de snelweg te sturen.

en idd het was een busje


het gaat hier imo niet om "jezelf onnodig druk" lopen maken zoals sommigen hier opperen. Als je niet het vermogen hebt om een voertuig te besturen, dan heb je op de weg gewoon niets te zoeken al betaal je 2x zoveel wegenbelasting als een ander....
Dat bedoel ik dus... he he :)
Hopelijk is het met de vriendin wel goed gekomen :X
 
Dat bedoel ik dus... he he :)
Hopelijk is het met de vriendin wel goed gekomen :X
:^ :?

Dat is trouwens weer wat anders dan langzaam linksrijden. Tegenwoordig gaan we er te makkelijk van uit dat weggenoten wel uitwijken als we willen invoegen, maar het is toch echt aan de invoeger om een invoegplekje te vinden! Degene die gewoon rechts rijdt op de snelweg mag dat lekker blijven doen, ook al is er geen linksrijdende inhaler te bekennen.

Kleine moeite natuurlijk om wel even naar links te gaan in zo'n geval, maar het hoeft dus niet. Veel bestuurders lijken dat tegenwoordig niet te (willen?) weten...
 
Als ik op de motor zie hoeveel mensen op een 5 baans snelweg allemaal links blijven rijden (en 1 a 2, of zelfs 3 rechter banen vrij laten), denk ik dat 25 tot 50% van alle files in Nederland opgelost kunnen worden door mensen ervan bewust te maken om ALTIJD naar rechts te gaan, zodra ze kunnen.

Desnoods via boetes, desnoods via herexamens voor hun rijbewijs.

Opzouten die linksrijders
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat zie je vaker met cirkels... :Y

Op de één of andere manier komt de term 'definiërende eigenschap' ineens bij me op. :/ :/

Zoals "De stelling van Heine-Borel" bij de meeste verkeersdeelnemers aan alcohol zal doen denken...zo zal er nooit een oplossing voor het onderwerp van dit Topic zijn... :W
 
Ik geloof echt dat veel mensen het niet eens expres doen, want doorgaans winnen ze er ook niks mee.
Van het weekend ook weer zo'n gastje (Aygoooo). Gaat links staan, naast een personenbusje. Stoplicht groen, personenbusje rijdt weg, Aygo kruiiuiuiiipptttttt weg... :z Personenbusje is weg, de auto's achter het personenbusje beginnen nu ook maar de Aygo rechts in te halen... uiteindelijk is de hele rij er langs, en wat doet de Aygo... die gaat naar rechts, want die moest de rechterstrook hebben.
Het was toch echt voor IEDEREEN beter geweest als die Aygo gewoon rechts had gestaan |(
 
Ik geloof echt dat veel mensen het niet eens expres doen, want doorgaans winnen ze er ook niks mee.
Van het weekend ook weer zo'n gastje (Aygoooo). Gaat links staan, naast een personenbusje. Stoplicht groen, personenbusje rijdt weg, Aygo kruiiuiuiiipptttttt weg... :z Personenbusje is weg, de auto's achter het personenbusje beginnen nu ook maar de Aygo rechts in te halen... uiteindelijk is de hele rij er langs, en wat doet de Aygo... die gaat naar rechts, want die moest de rechterstrook hebben.
Het was toch echt voor IEDEREEN beter geweest als die Aygo gewoon rechts had gestaan |(

Het is ook niet expres, het is meer niet verder denken dan de neus lang is.
Die type's trekken ook altijd in hetzelfde tempo op omdat dat zogenaamd goed is voor het milieu.
Dat ze daarmee anderen aanzetten tot extra gas moeten geven om een situatie op te lossen staan ze niet bij stil.
 
Als ik op de motor zie hoeveel mensen op een 5 baans snelweg allemaal links blijven rijden (en 1 a 2, of zelfs 3 rechter banen vrij laten), denk ik dat 25 tot 50% van alle files in Nederland opgelost kunnen worden door mensen ervan bewust te maken om ALTIJD naar rechts te gaan, zodra ze kunnen.

Desnoods via boetes, desnoods via herexamens voor hun rijbewijs.

Opzouten die linksrijders


Helemaal mee eens. Al dat geslalom om de autos heen omdat ze links plakken.
En het levert nog gevaarlijke situaties op ook. Ik kijk dan wel over mn schouder en kijk in mijn spiegel, maar als ik naar rechts terug wel en een andere bestuurder net naar links... Kan je botsen natuurlijk. Dit kan sterk vermindert worden als die lui niet onnodig links blijven rijden.

Opfris cursusje (na 2 keer de boete te hebben ontvangen) en boetes lijken me een goede oplossing.

En dat links achter je blijven rijden, zodat je niet in kunt halen is zwaar irritant... Je haalt in of je gaat naar rechts
 
Laatst bewerkt:
Ik ga altijd weer naar links als ik ingehaald heb, snap het probleem niet zo eigenlijk!!!
 
:^ :?

Dat is trouwens weer wat anders dan langzaam linksrijden. Tegenwoordig gaan we er te makkelijk van uit dat weggenoten wel uitwijken als we willen invoegen, maar het is toch echt aan de invoeger om een invoegplekje te vinden! Degene die gewoon rechts rijdt op de snelweg mag dat lekker blijven doen, ook al is er geen linksrijdende inhaler te bekennen.

Kleine moeite natuurlijk om wel even naar links te gaan in zo'n geval, maar het hoeft dus niet. Veel bestuurders lijken dat tegenwoordig niet te (willen?) weten...

Als ik het niet verkeerd heb is het zo geleerd dat de invoeger samen met bestuurder op de in te voegen rijstrook ervoor zorgen dat de invoeger erbij kan.

inclusief naar links gaan, ga niet harder rijden of langzamer dat maakt het verwarrend voor de invoeger.

overigens de diegene die naar links gaat mag het achteropkomend verkeer niet hinderen (remmen of gas minderen is ook al hinderen)

oe kan rijmen :+
 
Als ik het niet verkeerd heb is het zo geleerd dat de invoeger samen met bestuurder op de in te voegen rijstrook ervoor zorgen dat de invoeger erbij kan.

inclusief naar links gaan, ga niet harder rijden of langzamer dat maakt het verwarrend voor de invoeger.

overigens de diegene die naar links gaat mag het achteropkomend verkeer niet hinderen (remmen of gas minderen is ook al hinderen)

oe kan rijmen :+
Kijk, het is dus geen onwil, maar onwetendheid. Geeft niks, maar dit geeft wel aan dat er op dit gebied best wat voorlichting kan komen.
Artikel 3 zegt: Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden. :)

Dus eigenlijk mag je niet eens naar links om ruimte te maken...
 
Dat klopt.

Al zijn er ook mensen die juist hun plaats op de weg innemen waar ander verkeer in wil voegen.
En wat te denken van weven met een constante snelheid?
Er zijn nog aardig wat mensen die ( onbewust ) gas minderen zodra de spiegels worden bekeken.
 
Laatst bewerkt:
:^ Zo kan je uitvoegers herkennen (en dus besluiten je voorganger ~niet/i] in te halen, omdat hij toch zo gaat uitvoegen...)
 
ze kunnen toch ook achter je invoegen, hoef je helemaal niet naar links te gaan???

Even goed lezen Paul, dat was niet waar ik op doelde. :)

Wat jij bedoeld is dat mensen op voorhand naar links gaan om ruimte maken voor een invoeger.
Dat is weliswaar erg sociaal alleen schaart het zich onder verkeerde hoffelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Als ik op de motor zie hoeveel mensen op een 5 baans snelweg allemaal links blijven rijden (en 1 a 2, of zelfs 3 rechter banen vrij laten), denk ik dat 25 tot 50% van alle files in Nederland opgelost kunnen worden door mensen ervan bewust te maken om ALTIJD naar rechts te gaan, zodra ze kunnen.

Desnoods via boetes, desnoods via herexamens voor hun rijbewijs.

Opzouten die linksrijders

Dit geldt dus ook voor jou en ieder ander die denkt dat zij het altijd bij rechte eind hebben, we zullen ons eens wat minder druk moeten maken over anderen en meer naar onszelf kijken.

Toen ik nog voor een baas werkte, dacht ik er net zo over, inmiddels werk ik al enige tijd voor mezelf en ben in de loop van die jaren heel wat gematigder geworden over hoe anderen zich gedragen in het verkeer, en heb mij aangepast, ik doe wat de rest ook doet en/of zou moeten gewoon aansluiten achter in de rij, links of rechts, daar waar je denkt dat het het snelste opschiet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan