Wat is dat toch met die trage linksrijders?

Waarom??

  • Je zeurt

    Stemmen: 58 32,8%
  • Ik rijd ook busje / blokje

    Stemmen: 6 3,4%
  • Ga gewoon door de berm

    Stemmen: 19 10,7%
  • Busjes horen rechts te rijden

    Stemmen: 94 53,1%

  • Totaal aantal stemmers
    177
Je noemt hier 1 artikel waarbij er nog meerdere de verkeersregels samen stellen.

Jij mag van mij je 'ophangen" aan dat artikel en naar rechts gaan ter hoogte van iemand die in wil voegen , kijken of dat artikel nog zo van toepassing is. niet echt doen hoor, vind het vreselijk als ik hoor dat een mede motorrijder een ongeluk heeft gehad.

Doe nog eens een motorrijlesje en vraag het.

Beter nog doe het eens voor wanneer de politie achter je rijd, ben je gelijk genezen :]

Ik dacht er namelijk precies hetzelfde over als jij ik moet rechts rijden en diegene die in wil voegen zoekt maar een plekkie, daar heb ik menig discussie over gehad en aan de hand van dat artikel de dooddoener op de discussie gegooid toen eens aan een auto en motorinstructeur gevraagd , want misschien hadden al die mensen wel gelijk, en jah hoor zij hebben gelijk , wanneer jij niemand hinderd dien jij naar links te gaan om ruimte te maken voor de invoeger.

ff geen wetboek bij de hand maar check het eens bij mensen bij wie het hun beroep is dit soort dingen te weten. *O*
Och, sinds een motoragent mij in een prive-gesprekje zei dat door de file rijden door motorrijders gedoogd wordt, neem ik ze niet bij voorbaat al serieus.
Instructeurs vertellen je wat men bij het CBR wil zien. Zo zeggen ze ook altijd dat inhalen vlot dient te gebeuren, en dat je daarbij best even de maximumsnelheid mag overtreden. Maar denk maar niet dat de flitspaal of flitsboa genadig zal zijn!

Naar rechts gaan terwijl iemand wil invoegen is natuurlijk heel iets anders naar links gaan om ruimte te maken... dat zou gewoon gevaarlijk zijn en dus mogelijk een artikel 5. Andere situatie! "Gaatje dichtrijden" (een soort Pavlov-reactie die sommige bestuurders hebben bij het zien van een knipperlichtje) is natuurlijk ook verboden (hinder veroorzaken). Gewoon blijven rijden waar je rijdt, met de snelheid die je rijdt, dat is normaal. En natuurlijk moet je bij drukte even het gas loslaten. Kan ook niet anders, want anders zou je te weinig afstand hebben tot de zojuist ingevoegde persoon. Begrijp me niet verkeerd, ik wil juist niet mensen dwars zitten!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan