Wat is een café-racer ?

graag ik ben benieuwd

Heb er wel 3 van vorig jaar, mag dat ook?

full
 
ja die ken ik genieten die site. net als deze www.roadrocketclub.nl

Mooi citaat van die site:
In 1969 brak er een nieuw tijdperk aan waardoor alle café-racers op slag gereduceerd werden tot het niveau van de autoped. Enkele maanden eerder kwamen BSA en Triumph met hun drie-cilinders op de markt die gebouwd waren voor een kruissnelheid van 100 mijl, maar de grote klap viel toen Honda zijn CB750 viercilinder presenteerde. Een nieuwe norm was gesteld en "crack the ton was a piece of cake" geworden. Een paar jaar later kwam Kawasaki met de overtreffende trap in de vorm van de Z1. Daar kon geen Engelse twin meer tegen op.

:)
 
Op dinsdag 02 december 2003 15:28 schreef Jochem (CB750K7) het volgende:Mooi citaat van die site:
alleen jammer dat ze vergeten zijn te melden dat Guzzi een paar jaar later met de Le Mans kwam en dat het toen direct weer gedaan was met die CB's :)
 
je bent er gek op om dit soort dingen te vinden he ;)

:)

Op dinsdag 02 december 2003 15:30 schreef dr.Bral het volgende:alleen jammer dat ze vergeten zijn te melden dat Guzzi een paar jaar later met de Le Mans kwam en dat het toen direct weer gedaan was met die CB's :)


Was dat óók de stamvader van de huidige superbikes dan? :)
Ik dacht dat dat een loodzware cardanfiets met 70pk was...uit 76? Da's bijna 10 jaar later hoor ;)
 
Op dinsdag 02 december 2003 15:43 schreef dr.Bral het volgende:8-)

Nou ja...als je tien jaar na dato opnieuw de stamvader van de superbikes kan maken (mét cardan) dan verdien je wel een pluim, volgens mij :Z

Maar goed, we dwalen af....Guzzi café racerts zijn natuurlijk wél :9~

guzzi1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan