Wat is er bij jou gebeurd tijdens de lessen/examen

hahaha ik was aan het afrijden.
ik moest denk nog 5 minuten rijden en toen ging m`n kilometerteller kapot dus ja wat doe je dan.
ik maar gewoon langs de weg gestop na een beetje rommelen aan dat ding deed ie het weer en kon ik m`n weg weer vervolgen.
gelukkig heb ik wel m`n pasje gehaald maar meestal breken ze gelijk je examen af maar dat gebeurden gelukkig niet :W
 
Het is alweer ruim 7jaar geleden maar weet het nog goed.

Moest afrijden op 4 dec en idd klote weer....disussie was of er wel of niet examen afgelegd zouden worden.
Ik kreeg de keuze en had zoiets van ben er toch al dus laat maar gewoon door gaan mits er rekening gehouden wordt met de gladheid.
Ach goed bijzondere verrichtingen gedaan...remproef moest opnieuw (heel begrijpelijk)
Nou dat was oke toen gewoon de weg op alles ging goed tot dat we bijna bij het cbr in Utrecht waren.
Kom aanrijden stoplicht was groen...dacht gas geven zodat ik niet op de rem hoef te gaan.
Hup gas...shit rood licht -O-
Vol in de rem huppa motor begin te slippen
Heb mijn hoofd naar links en recht gegooid(niet dat ik ook maar iets zag) en gas erop
ik dacht beter door rood dan onderuit!

Hoor ik in mijn oortje ...nou nancy rij rustig naar het cbr want wij staan voor het stoplicht het is ROOD!

Ik sta bij het cbr helemaal te rillen van de schrik....kreeg de motor niet meer uit ect(slaat nergens op i know) |(

Hun de motor uit gezet ik mee naar binnen.
Zo ik wil je van harte feliciteren met je rijbewijs want je heb correct gehandeld.
Wist nie wat ik hoorde want ik wilde het hele papierje niet meer hebben. |(
Ik tegen mijn rij-instructeur geef de sleutels van je auto maar want ik stap niet mee op de motor.

Tuurlijk door de beste man gedwongen terug te rijden en moest mijn oortje van hem inleveren. :(
Eenmaal op de weg had ik het vertrouwen weer :]
Ik zat uitgebreid aan een koppie thee te wachten op mijn rij-instructuur!

:} :} Wat ben ik blij dat die man me toen gedwongen had om terug te rijden :} :}
 
Laatst bewerkt:
Mooie, die ik ooit gehoord heb: Vrouwtje op examen, winter. Tijdens het examen begint het eerst te regenen, 10 minuten later gaat de regen over in sneeuw DIE BLIJFT LIGGEN. Examinator zegt: laten we maar teruggaan. Vrouw moet afremmen bij 't linksaf slaan, omdat tegenliggers rechtdoor willen :( Ze gaat op d'r plaat, en voordat de instructeur en examinator uit de auto zijn, trekt ze scheldend en vloekend de motor overeind en rijdt verder. Geslaagd dus *O*

Geweldig verhaal :} :}
 
1. 2e rijles (jaaaren geleden haha)... brug open op de snelweg (A15) en instructeur rijd voor me zo tussen de file door. Ik er achter aan. Shit werd wel erg krap ( 2 spiegels aangetikt).. mmm laten we maar stoppen... wil voet aan de grond zetten... shit geen grond... en ik met mijn 1.57 op een cb500 langzaam naar links zakken......vervelende was wel dat ik onder de motor lag en geen kant op kon...

Koekblikker heeft geholpen motor overeind te zetten, geen schade te zien dus hup erop en verder rijden... eerste keer echt snelweg rijden en allebei de spiegels dus van de motor vliegen en de instructeur maar in mijn oor roepen dat ik sneller moet en van rijbaan moet wisselen enzo :)

2. Laatste rijles voor examen batterij leeg van de zender. Instructeur zegt dat ik maar achter hem moet aanrijden. Rijdt als een gek over bochtige dijkjes en rijdt me dus helemaal zoek ( en ik kende de weg daar niet)

3. examen. Heel erg slecht weer. Mijn (inmiddels dus ex)vriend en ik reden beiden af die dag. Hij verteld me een uur voor het examen dat hij een ander heeft en onze relatie wat hem betreft over is. ;( :( . Iik moest als eerste op. Bij de noodstop dus beide wielen blokkerend. Heb nog ongeveer 30 meter rechtuit gegleden op de motor en daarna over de kop. 3 weken later bij dezelfde examinator alsnog geslaagd (hij was erg verbaasd dat ik nog op een motor durfde) terwijl ik dus een beschadigd rechterschouder kapsel had en mijn rechterarm bijna niet kom bewegen ( pijnstillers hielpen wel ietsje!)
 
1. 2e rijles (jaaaren geleden haha)... brug open op de snelweg (A15) en instructeur rijd voor me zo tussen de file door. Ik er achter aan. Shit werd wel erg krap ( 2 spiegels aangetikt).. mmm laten we maar stoppen... wil voet aan de grond zetten... shit geen grond... en ik met mijn 1.57 op een cb500 langzaam naar links zakken......vervelende was wel dat ik onder de motor lag en geen kant op kon...

Koekblikker heeft geholpen motor overeind te zetten, geen schade te zien dus hup erop en verder rijden... eerste keer echt snelweg rijden en allebei de spiegels dus van de motor vliegen en de instructeur maar in mijn oor roepen dat ik sneller moet en van rijbaan moet wisselen enzo :)

2. Laatste rijles voor examen batterij leeg van de zender. Instructeur zegt dat ik maar achter hem moet aanrijden. Rijdt als een gek over bochtige dijkjes en rijdt me dus helemaal zoek ( en ik kende de weg daar niet)

3. examen. Heel erg slecht weer. Mijn (inmiddels dus ex)vriend en ik reden beiden af die dag. Hij verteld me een uur voor het examen dat hij een ander heeft en onze relatie wat hem betreft over is. ;( :( . Iik moest als eerste op. Bij de noodstop dus beide wielen blokkerend. Heb nog ongeveer 30 meter rechtuit gegleden op de motor en daarna over de kop. 3 weken later bij dezelfde examinator alsnog geslaagd (hij was erg verbaasd dat ik nog op een motor durfde) terwijl ik dus een beschadigd rechterschouder kapsel had en mijn rechterarm bijna niet kom bewegen ( pijnstillers hielpen wel ietsje!)

Respect. :}
Inderdaad zo snel mogelijk na het vallen weer opstaan.
Anders blijf je liggen en kom je niet meer overeind.
 
Tijdens een van mijn laatste rijles, midden in een mega plensbui terecht gekomen, nergens wat om te schuilen natuurlijk. dus ja dan maar doorrijden. regen werd dus niet minder, op een gegeven moment maar eens wat druppels van mijn vizier vegen maar die bleven dus lekker zitten. wat bleek nu, het regende dus zo hard dat het water aan de binnekant van mijn vizier zat. geen prettige ervaring btw
 
Laatst bewerkt:
Spiegel van mn motor zat los, dus ik friemelde er wat aan.
Het ding was zo niet te helpen dus ik liet em maar lekker hangen.
Daarna haalde de auto met examinator mij in. Hij had de spiegel opgemerkt en frutselde er wat aan, volgens brak het ding af B|
Toen kon ik het ding helemaal niet meer gebruiken.

Afijn, ik had 45 min gereden en de examinator instrueerde mij om terug naar het CBR te rijden. Ik dacht; yay, geslaagd *O*

Zegt ie: sorry, maar je moet het morgen weer over doen

... -O-

ik: alleen omdat mn spiegel stuk was?
hij: ja, we kunnen zo niet juist beoordelen blabla
ik: nou, wat nou als ik morgen niet kan, ik moet naar school.
hij: dan doe je het toch opnieuw over 2 maand?!

hmm, toch maar morgen gedaan en met 2 vingers in de neus gehaald natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb ooit lopen klagen bij m'n instructeur dat ik het belachelijk vond dat ze de verrichtingen 'bijzonder' noemden:

ik: ja hee, als het bijzonder is, zal het wel moeilijk zijn.
hij: neuh..
ik: welles! dan gáát het toch bij voorbaat verkeerd??!!
hij: neuh...
ik: noem het ajb 'gewone' verrichtingen.. dan snappen mijn hersenen dat 't niet moeilijk is.. plies?
hij: (grijns)

op het parkeerterrein waar we die rot-verrichtingen oefenden:

hij: okee, we gaan nu bijzondere verrichtingen doen
ik: maar maar maaar... (pruil)


en toen mocht ik om m'n knieen, in amazone zit, staand en op mijn knieen met één been naar achteren, de 8tjes draaien! nog nét geen handstand gedaan _O-

hij: zó... dát waren bijzondere verrichtingen! al het andere is dus gewoon gemakkelijk!
en wéér die grijns...

_O-
 
Gisteravond tijdens AVB oefeningen op een weg vlakbij Amsterdam rende het ene konijn na het andere konijn over. Hadden we bijna konijnenbout kunnen eten.
(Verder eigenlijk nog niet veel bijzonders.)
 
Eerste rijles, ik kom daar aan met een leuke korte broek aan, t-shirtje....of ik de komende lessen toch wat meer kleren aan wilde trekken :o ...en ja hij snapte best dat het warm was!

Eerste examen. Ik rij de sterren van de hemel, krijg complimenten dat ik een ''goed motorgevoel'' (wat dat ook mogen zijn) Ik juich vanbinnen, maar .....ben gezakt, omdat ik nog geen ander rijbewijs heb en eerst wat vaker op de weg moet zitten! '(

Tweede examen. 2 keer onderuit met de remproef, ik kan heel hard remmen. :Y
De weg op zit er een wesp in mijn helm, al luisterend naar de instructies kijkt ik scheel naar de wesp en hoop ik dat hij me niet steekt. Uiteindelijk heb ik hem ongemerkt eruit gekregen en ondertussen niks geraakt gelukkig. Negatieve reacties naderhand, maar.....Geslaagd!! *O*
 
De eerste les op de weg deftig onder mn voeten gekregen van de instructeur omdat 'k bij groen licht vlugger wou optrekken dan een johnny in een golf die alles gaf wat ie kon.
Eerste examen gebuisd voor overdreven snelheid |(
 
Tijdens mijn ongeveer 5e les: Op ringweg groningen met vaartje van ca. 70km/h vloog een wesp tegen mijn borst. Beetje verdoofd werd het beestje door de luchtstroom langs mijn kin de helm ingeblazen. B|

Seconden later begint het beestje weer te vliegen aan binnenzijde van mijn vizier. :(

(Ik kon natuurlijk ook niet zo snel het vizier van de geleende helm open krijgen . . .)

Ik denk dat ik nog ongeveer een kilometer heb gereden met beestje voor mijn ogen.

Wat was ik blij toen ik weer een mogelijkheid had om te stoppen en het beestje weer zijn vrijheid te geven *O*
 
even goed nadenken hoor..

andere lesser die voor je ogen onderuit glijd..
en met eerste avd examen op de weg naar het cbr:
oortje wat kapot ging, weer helemaal terug, dan weer weg willen rijden, zo in de versnelling trappen zonder koppeling en motor uit laten vallen (ook nog nooit gedaan)

met 2de examen geslaagd, terug naar de rijschool, daar van de motor afstappen en perongelijk het rechterachter knipper licht er af trappen.. :+

niet veel bijzonders dus:p
 
Tijdens mijn ongeveer 5e les: Op ringweg groningen met vaartje van ca. 70km/h vloog een wesp tegen mijn borst. Beetje verdoofd werd het beestje door de luchtstroom langs mijn kin de helm ingeblazen. B|

Seconden later begint het beestje weer te vliegen aan binnenzijde van mijn vizier. :(

(Ik kon natuurlijk ook niet zo snel het vizier van de geleende helm open krijgen . . .)

Ik denk dat ik nog ongeveer een kilometer heb gereden met beestje voor mijn ogen.

Wat was ik blij toen ik weer een mogelijkheid had om te stoppen en het beestje weer zijn vrijheid te geven *O*
Ik moet er niet aan denken dat zo'n beest op zo'n moment begint te steken. -O-

Een maat van me heeft een tijdje terug zijn helm eens grondig bekeken en schoon gemaakt, toen kwam hij bij het ventilatiegat bij de mond/neus ook een wesp tegen. Die was ondertussen overigens overleden.
 
Tweede les, twee uur geleden. Remproef op een lege weg. Ik rijd dus met 50km/u en mijn instructeur zegt 'stop'. Ik remmen, mijn rechtervoet zoekt naar achterrem, al zoekend kom ik met de voorrem tot stilstand. Nog steeds zoekend laat ik de motor afslaan in de 2, deze schiet naar voren, ik verlies evenwicht, motor gaat zijwaarts. Natuurlijk probeer ik deze rechtop te houden, tevergeefs, motor valt in de berm en ik spring er af.

:P
 
Laatst bewerkt:
Tweede les, twee uur geleden. Remproef op een lege weg. Ik rijd dus met 50km/u en mijn instructeur zegt 'stop'. Ik remmen, mijn rechtervoet zoekt naar achterrem, al zoekend kom ik met de voorrem tot stilstand. Nog steeds zoekend laat ik de motor afslaan in de 2, deze schiet naar voren, ik verlies evenwicht, motor gaat zijwaarts. Natuurlijk probeer ik deze rechtop te houden, tevergeefs, motor valt in de berm en ik spring er af.

:P

maar heb je de achterrem nou nog gevonden? :+
 
_O- Ik heb met mijn eerste les op een andere motor gereden, daar lang de achterrem op een plek waar ik wat makkelijker bij kwam dan deze, uiteindelijk heb ik de achterrem gelukkig kunnen vinden :P . Maar wat voelde ik me stom zeg, daarentegen, heb ik het voor de rest wel goed gedaan voor de tweede les. :+
 
Laatst bewerkt:
AVB les: met tweeen aan het lessen, andere lesser bakt niet veel van de achtjes dus de instructeur gaat haar uitleg geven. Ondertussen mag ik achtjes draaien. Uitleg duurt een beetje lang. Uitleg duurt nog langer. Achtjes, achtjes, achtjes, denk wel een kwartier lang. Op een gegeven moment maar gevraagd of ik ermee mocht stoppen want ik werd een beetje misselijk.

Een van mn laatste lessen voor AVD: instructeur en ik rijden Udenhout binnen en moeten daarom wat afremmen, en nog wat meer omdat er een trekker voor me rijdt. Zie ik in de achteruitkijkspiegel van de trekker een nogal geschrokken boertje. Fractie van een seconde later hoor ik gekletter, kijk in mn spiegel, en zie de Goldwing van de instructeur op z'n kant over de weg glijden. Hou er nog een momentje gas op om geen Goldwing in mn nek te krijgen en zet de lesmotor netjes weg. Bleek dat het voorwiel bij licht remmen op 30 kilometer per uur ineens weggegleden te zijn. We hebben geen oorzaak kunnen vinden en gelukkig hebben we de les kunnen vervolgen zonder zichtbare schade aan motor of instructeur.
 
Een keer samen met een andere jongen samen les gehad.
Ik voorop dan de andere lesser dan instructeur
Zegt de instructeur links af. Ik denk dat zegt hij laat. ik volop in de remmen terugschakelen en wil linksaf slaan, lesser achter mij vliegt bij mij achterop de motor gooit z'n stuur naar rechts gaat over een trottoir zo de bosjes in.
Had gelukkig zelf niets en de motor wel een paar deukjes en onder de modder.

Zegt de instructeur ik bedoelde niet deze weg maar de volgende linksaf.

(Deze lesser had al wel vaker te horen gekregen dat hij niet zo dicht op een ander moest rijden) :} :}
 
Nog een:

Had examen bijzondere verrichtingen.
Langzame slaom eerste keer mislukt, tweede keer kom ik veel te langzaam aanrijden, zo langzaam dat ik voor de pionnen omviel.

Zeg tegen de examinator deze mag ik toch wel opnieuw doen hé, was nog niet begonnen, nee zegt hij deze keur ik af.

Gelukkig ging de rest wel goed en in 1 keer geslaagd. Yippie :] :]
 
Ik was "beroemd" om het laten vallen van de motor als ik 'm lopend moest inparkeren......

Hoorde later van zijn vrouw dat hij bij thuiskomst na een les met mij regelmatig zuchtte: "ze heeft 'm wéér laten vallen" _O- _O- Wist ze meteen wie er les had gehad die dag.... :W O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan