Wat is er bij jou gebeurd tijdens de lessen/examen

Op zich niet heel veel bijzondere dingen meegemaakt (op de al eerder 'na het examen plankent terug naar de rijschool'-verhalen na...

Werd wel tijdens mijn lessen afgesneden door mijn mede-lesser, nadat die van de instructeur de opmerking had gekregen dat bij een 2 baans stoplicht ipv de lege linker baan, de rechter baan kiezen om achter een 'lelijke eend' uit te komen niet zo handig was. Dus bij het groene licht had hij besloten om plankgas voor me langs te gaan (gelijk van de rechter op de linker baan dus).. Gelukkig had ik geen haast, anders was het niet goed gegaan...

Overigens gisteren met een proefrit op een zzr (eerste keer zonder instructeur op de motor) zonder benzine komen te staan op een weg waar je niet echt langs de kant kan stoppen... Maar ja, zoveel keus heb je niet, dus maar snel even op reserve gegooid :)
 
keertje bij de remproef tijdens de bijzondere verrichtingen per ongeluk me achterrem iets te hard ingetrapt, streep van een aantal meter op t asfalt, was de instructeur niet zo blij mee :+
 
Bij mijn eindexamen vroor het een graad of 8 met een ijzige wind. Toen we bij het CBR wegreden ging er voor me een lesmotorrijder op z'n bek. Ze hadden in de auto achter me op de kachel een paar extra handschoenen liggen en elk kwartier moest ik stoppen om handschoenen te wisselen.
Maar gelukkig wel geslaagd en mooi om aan terug te denken. 8-)
 
Ik kwam tijdens de les, 3 uur voor mijn examen deel 2, een scherpe bocht tegen, met een groot gat in de berm meteen in de binnenbocht, een auto die de bocht om kwam en niet de berm in kom (was te laag), Dikke laag grind van een cm of 4 in de buitenbocht, en een rijlesinstucteur met auto die me zat te pushen om wat sneller te rijden.... en toen leerde ik dat remmen en sturen op grind niet gaat.... Met een smak het gras in :+

3 uur later met een stijve rug (kon wel goed zitten op de motor, maar liep mank) me examen wel gehaald :-)

Ik kon normaal lopen met tranen in de ogen.. dit dus gedaan om de examinator mijn ongelukje niet te melden :+
 
Mooie, die ik ooit gehoord heb: Vrouwtje op examen, winter. Tijdens het examen begint het eerst te regenen, 10 minuten later gaat de regen over in sneeuw DIE BLIJFT LIGGEN. Examinator zegt: laten we maar teruggaan. Vrouw moet afremmen bij 't linksaf slaan, omdat tegenliggers rechtdoor willen :( Ze gaat op d'r plaat, en voordat de instructeur en examinator uit de auto zijn, trekt ze scheldend en vloekend de motor overeind en rijdt verder. Geslaagd dus *O*
 
2 jaar geleden afgereden op 5 januari. Ik rij na een uurtje lessen het CBR parkeerplaats op in Leiden en zet de motor in het parkeervak (kont naar de weg zeg maar). Zegt de instructeur dat het niet zo handig is en dat het beter is om hem even door te steken naar het parkeervak aan de andere kant zodat de voorkant naar de weg staat en je zo makkelijk kan wegrijden. D'r lagen alleen van die halve betonnen paaltje tussen de parkeervakken in, dus moest eerst naar achteren, dan draaien naar rechts, tussen die betonnen dingen door en weer naar links.

Laat ik op die parkeerplaats, net als het gros van de auto-examens naar buiten komen, de motor uit m'n handen flikkeren |(

Wel het examen gehaald overigens O-)
 
Ik mocht mijn eerste rijles een burn-out maken :+

IMGP3028.jpg


IMGP3031.jpg


Filmpje 1 :)
Filmpje 2 :)

:P :W
 
bij de eerste les liet mij instructeur even zien hoe rap een motor wel was door met zijn Transalp een sierra XR4 zoek te rijden, en wij 2 bleven er met onze honda VT 500 ascott's ook aardig bij _O-

bij mijn examen attendeerde ik de examinator op een kapot dimlicht aan zijn(?*) auto toen we op het terrein voor bijzondere verrichtingen aankwamen: een vette knipoog van mijn instructeur die meereed, een goedkeurende blik van de examinator en zijn chauffeur * (of misschien was de auto wel van déze persoon?) en ik had het gevoel dat ik "binnen" was.

of het nou zo was, of dat het dit gevoel was, ik slaagde idd, waarop mijn instructeur, die bij menig opmerking over de intercom naar mij, een nee-schuddende helm als antwoord, en daarna een goed onderbouwde repliek had gehad, zei: "zo nou màg je eigenwijs zijn, nou kan je motorrijden" ;)
 
Tijdens de rijles (we hadden les met twee tegelijkertijd) reed ik voorop over de autosnelweg. Aangezien we kort bij de grens van Belgie reden, moesten we natuurlijk de afslag aanhouden zodat we in Nederland bleven...Aangezien er afgesproken was dat als men de instructeur niet hoort, dat men gewoon de weg moet blijven volgen....en dat deed ik ook...totdat op het allerlaatste moment voor de snelweg zich splitse 20 meter voor de vangrail de instructeur schreeuwde: Naar rechts!!!. Tja, anders hadden we nog eerst nog een tijdje in Belgie moeten rijden eer we weer terug waren in Nederland.
De instructeur heeft wel zijn excuses aangeboden voor de miscommunicatie...
 
tijdens mijn bijzondere vaardigheden (bv) moest ik de noodstop oefenen.
mijn vaste lesmotor (cb500 hok :r ) was stuk dus ik kreeg een hageltje nieuwe mee. deze wel vol met valbeugels en ellende. maar ook met ankers ipv remmen oftewel als je al keek naar de rem stond je al stil. B|


ik kom dus aanrijden naar de pionnen en ben nog het oude hok gewent mbt remkracht en moets bij die ouwe goed hard knijpen om een goede stop te kunnen maken.
dus ik knijp iets te hard met die nieuwe cb waarvan de remmen echt wel willen en trek al slippend m'n achterwiel omhoog. :Y 8-) ik los snel de remmen en baal als een stekker. :(
zegt de examinator dat het er wel leuk uitzag, en dat ik eigenlijk op m'n plaat had moeten gaan :? , maar dat het toch wel een mooi stukje voertuigbeheersing was. *O*
of ik het nu ook maar ff opnieuw wou doen maar dan met 2 wielen aan de grond. :Y

later ook nog het stukje wandelen met de motor.
maar dit ding zat vol met valbeugels dus al tijdens het lopen m'n benen blauw.
en dan moet je ook nog dat ding op de bok zetten.
ik stond links naast dat ding en had tijdens de les ervoor al ontdekt dat als je die motor op de bok zet je benen niet vriendelijk kennis maken met de beugels.
ik dacht dan maar met m'n linker been dat ding op de bok zetten. :P
stond die examinator ook wel ff van te kijken. :o maarja hij stond dus dat was goed. vervolgens dat ding weer van de bok moeten halen en natuurlijk gebruikte dat hok :( mijn scheenbenen als rem. :N

overigens wel geslaagt verders.. *O*




:] :}
 
:X Paar jaar terug

Ik heb mn instructrice ( zat achterop bij me ) zo meegenomen met motor en al de zandberg in/op .. bij een weg in aanleg _O- _O-
heb er nog nie eerder 1 zo horen krijse door de microfoontje :X _O- _O-
 
Tijdens het lessen 8je oefenen was ik zo geconcentreerd bezig dat ik vergat om na het 8je rechtdoor te rijden, maar gewoon vrolijk aan een nieuwe 8 begon. Bleek mijn instructeur, achter mij langs, het parcourtje opgelopen te zijn. Dus ik met stuur naar links vol in de remmen... kon m nog nét overeind houden.
De les voor mijn examen: drempel, gelijk krappe bocht naar rechts, en dan gelijk weer krappe bocht naar links. Ik haalde de bocht naar rechts al niet en eindigde met mijn voorwiel tegen de stoeprand. Als je de situatie vlak voor je examen zo slecht in schat dan beloofd dat wat... ben de eerste keer ook niet geslaagd, hoewel dat met andere zaken te maken had. Dat mijn examinator mij op een gegeven moment inhaalde toen ik wel erg lang achter een tractor bleef hangen hielp ook niet haha
Twee keer gehad dat mijn achterwiel wegglipte (rotonde / bocht met zand op de weg), maar na bliksemsnelle correctie gelukkig weer verder kunnen rijden.
Na het handje van de examinator voor de bijzondere verrichtingen motor niet meer gestart krijgen... Je loopt t een en ander na, maar t kreng start nog niet. En dan ineens valt je oog op de dodemansknop... duh...


Trouwens FiPo op t forum voor mij. Gegroet allen!
 
nou het was wat zeg

ik heb wel een droge dag phfffff gelukkig

maar ben wel op me plaat gegaan met 5 kilometer per uur

ik schaam me kapot moest ook de motor recht tillen hij hielp me niet snik snik me been eronder

auw wie de motor laat vallen tilt hem zelf op

ik moest gelijk sla om en remmen test doen dit viel vies tegen

weg rijden ken ik wel maar ja het is me eerste les

rijinstructeur vond het aardig gaan alleen moet ik opletten met het terug schakelen met de rem

test en ook de achterem te gebruiken daarna gingen we een half uurtje de weg op echt toppie

dit ging perfect alleen me knipperlicht vegat ik steeds stom stom stom

kortom het ging aardig voor de eerste les

kijk er al naar uit naar me volgende les

gr stefan
 
Ik kwam net van de snelweg af, richting de rijschool. Het was 1 van mijn laatste lessen en was dus al een beetje (over)moedig.
We staan voor een stoplicht te wachten, terwijl ik me voorneem om even flink rap op te trekken.
Nu denken jullie natuurlijk, dat ging fout en hij ging op zun snufferd :+. Nope. Lekker vlot op getrokken en opeens, boem achterwiel blokkeerd en sta pardoes stil (gangetje of 40).

Was de ketting dus losgeschoten en daardoor het achterwiel geblokkeerd. Op het moment boeide me het niet zoveel...maar later had ik wel zoiets...als dat op de snelweg met ong. 120 gebeurt was...

Verder niks geks *O*
 
Derde rijles *O* : Regen -O-
Les in Amsterdam met die vele Fu**ing trambanen :X . Rij precies met m'n achterband over de tramrail en voel hem weg glippen. Wilde dus zo gauw mogelijk weg van dat ding :Y . Gaf wat meer gas, nog meer slippen :9~ , wilde nog liever weg, nog meer gas, nog meer slippen. Ondertussen een snelheid van nul komma niks, voorwiel van de trambaan achterwiel er nog slippend op. Vond het toen tijd worden om m'n lesmotor neer te leggen en af te stappen :o .

KK heeft nog steeds een gruwelijke hekel aan tramrailsen

Examen *O* :
Examinator (en ik ook :+ ) heeft rood haar. Mijn instructeur scheld 'm even uit voor "rooie", midden in een grote zaal (Amsterdam) die helemaal vol zit. Vervolgens word ik nog even uitgescholden :? en gaan alle grappen over en weer zo hard heen en weer dat niet alleen mijn haar nog rood is. Examinator en vooral instructeur zijn goed op dreef. Voor ik buiten op de motor stap gaat het nog even zo door met voorbij gangers erbij (iedereen weet mijn naam ondertussen :? ). dacht bij mezelf "jullie kunnen me wat...". Nadat ik paar keer links- en rechtsaf ben geslagen hoor ik de stem van de examinator niet meer maar alleen nog die van mijn rij-instructeur. Zij maken het gezellig in de auto en ik wordt naar wat leuke dijkjes gestuurd (weet ondertussen allang niet meer hoe hard ik mag *D :X ).
Ik kon goed bochten rijden dus ik was geslaagd O-)

bochtjes worden bij gewerkt :] want zijn lang niet goed genoeg

En verder:
Een hysterische instructeur om niets :N . Heb gauw een ander gezocht :W .
Een geweldige *O* nieuwe instructeur die wanhopig werd van mijn 8 en langzame slalom en niet mij door de examens coachte maar mijn examinator :X :P .
 
Op de terugweg van het examen AVB reden we over de snelweg terug, mijn mede lesser was helaas gezakt ;(

Voordat we de snelweg op gingen reden we op een 50 km weg.. ik reed voorop en mijn mede lesser in het midden, instructeur achterop.
Ik maakte een bocht heel rustig en voelde hem wat glijden en liet gas los.. ik reed dus gewoon weer verder maar ik zie in me spiegel m`n mede lesser onderuit gaan |(
Wel balen dacht ik voor haar, ze is gezakt en ze gaat ook nog is onderuit '( (het regende die dag)
Afgelopen maandag was het :)

maar het word nog erger!
Eenmaal op de snelweg aangekomen hoorde ik dat mijn ontvangst heel erg slecht begon te worden.. en toen hield het op ineens, ik hoorde dus geen instructeur meer schreeuwen door het oortje }) en hij maar zwaaien naar me en ik gebaren maken dat het oortje het neti deed :+ gelukkig snapte die het!

maar toen we bijna bij de afrit waren reed de instructeur voorop achter een vrachtwagen en me mede lesser reed in het midden, ik achterop.

Toen zag ik ineens dat zo`n net wat over zo`n container vrachtwagen ligt wapperen, en ja hoor, er komt in 1 keer een stuk piepschuim uit(leek op dat moment op een plank hout)

die kwam dus op ons af :o dan schrik je wel even, ik zat dus klaar om hem op te vangen en te bukken :P maar hij kwam op m`n mede lesser terecht, hij raakte haar schouder..

Voor mij geen super slechte dag geweest.. maar voor mijn mede lesser echt wel een K.U.T dag -O-
 
wat een verhalen :)

ik ben eerst bij 1 rijschool begonnen en na wat onenigheid naar een andere rijschool overgestapt na een les of 5, ik bij mijn nieuwe instructeur lekker AVB oefenen, Ralph de noodstop ken je die? ja die had ik weleens gedaan. Nou laat maar zien!
Ik kom aanrijden en bij de pilonnen begin ik te remmen met een zwabberend kontje en een dikke pluim rook onder mijn achterband uit en STOOOOP!!! van de instucteur...
:? ik snapte er geen hol van, instructeur: jij hebt hiervoor vast gelest op een fiets met ABS? ik: :Y


en met mijn examen, normale uitleg dat we een rondje gingen rijden dat ik moest laten zien dat ik zelfstandig bla bla bla bla... dat ik moest rijden als een motor rijder en vlot door het verkeer gaan, alsof de examinator niet achter mij reed. o ja, als je ons niet kan horen tik je bovenop je helm.
We gaan rijden en al snel hoor ik alleen gekraak dus tik op mijn helm en stop, instructeur kwaad dat ik mijn stekkertje niet goed in de ontvanger had gedaan, wat dus wel zo was, en verder... zodra de afstand groter werd dan 100meter was het weer alleen maar gekraak :( na een paar keer stoppen besloten ze dat ze aangaven waar heen te gaan met hun richtingaanwijzers :? en... ik moest rijden alsof ze niet achter me reden?? ik had er al geen vertrouwen meer in maar toch geslaagd *O*
 
Ik ben zelf aan gereden door de eigenaar van de rijschool..zal de rijschool maar niet vermelden.

Het was geloof ik de 2e of 3e les (alweer paar jaartjes geleden,maar toch) en meestal kregen we les van de zoon van de eigenaar alleen die bewuste dag was hij er even niet.
Ik was voor de rest de enigste lessende motorijder en we gingen dus met z'n twee rijden, ik op de fiets ,hij in een golf.
Als je weg rijd bij de verkeersschool heb je gelijk stoplichten en zo als je weet moet je bij oranje stoppen als je kan stoppen.

Ach fijn, we rijden dus weg van de school en de stoplichten springen op oranje, aan gezien ik nog geen vaart had stopte ik gewoon voor de de streep..krijg ik in eens een stoot van achteren en FLOEP schiet de motor zo onder me kont vandaan en ik ga liggen.
Heeft die eikel (aardige vent overigs) niet gezien dat ik stopte want hij was bezig zijn achteruitkijk spiegel goed te stellen..
Schade...
IK: geschrokken uiteraard en mn horloge naar de kl*te (vergoed natuurlijk)
Hij:bumbertje van zijn golf in gedeukt, spatbord van de fiets afgebroken en een paar krasjes erbij.

Ach hij was toch de eigenaar...geen schade formulieren hoeven in te vullen ... })


Gr Ruud
 
Twee keer in een les de instructeur kwijt geraakt op de snelweg (afslag gemist) en door de KLPD aan de kant gezet...
En een van de laatste lessen met windkracht zeven en veel regen gereden terwijl alle cbr examens waren afgelast, was minder prettig maar wel een ervaring !
 
Niet ik, maar een mede lesser: ze reed op een Suzuki Volty, en we moesten ergens stoppen voor oefeningen. Zo gezegd, zo gedaan, en daar stonden we.... met een grote plas olie onder de Suzuki.

Tijdens de rit was de olie-aftapplug onder het blok uit getrild :X
 
Gisteren tijdens het lessen stond er een oude man voor me in een nissan micra, hij was zo aan het dagdromen, dat hij het verkeerslicht niet op groen zag gaan. Dus ik toeteren voor mijn leven :P eindelijk merkt ie het, en rijdt weg. En ik dr achteraan.(door oranje)
Ik hoor door mijn itercom dat ik moet wachten op de instructeur, dus ik zet em even aan de kant. En toen de instructeur kwam hield ie me flink voor de gek. Hij zei dat een agent mijn kenteken had genoteerd en dat ik een flinke boete aan me broek had hangen.
2 uur lang met een kutgevoel gereden. Dan zegt ie aan het einde dat ik de volgende keer wel de lul ben. Gelukkig stond er geen politie. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan