Wat is er bij jou gebeurd tijdens de lessen/examen

Ik kreeg ruzie met m'n rij instructeur :(

Wat een irritant mannentje was dat zeg(en sexistisch :X )

Moest nog 3 lessen voor me examen dus ben toch maar blijven rijden. Maar door de opmerkingen die die maakte wilde me "inmiddels" vriend hem een *mep* gaan geven.
 
Welke rijschool :+

Toen zat ie bij van Buuren. Eerlijk gezegd weet ik niet welke school hij les geeft nu. kom hem vaak tegen op het CBR. Weet alleen dat ie Ben heet.
Maar mocht je interesse hebben voor een kennis of zo dan kan ik wel achter zijn tel.nr. komen
*D
 
Toen zat ie bij van Buuren. Eerlijk gezegd weet ik niet welke school hij les geeft nu. kom hem vaak tegen op het CBR. Weet alleen dat ie Ben heet.
Maar mocht je interesse hebben voor een kennis of zo dan kan ik wel achter zijn tel.nr. komen
*D

Een betere kan je niet hebben

Ben v.d. Lek, :}


Autorijschool Hans vd Maaten
Elviraland 5/B
2591GE 's-Gravenhage
Tel: 070 3478105

}) }) Noem mijn naam naar niet O-)
 
Mooi verhaal ook. :]
Doe je wel "voorzichtig" in September. O-)

Groet


Maar natuurlijk O-) Ik vertrouw op mijn reflexen ;) en ik ga ook maar een voortgezette rijopleiding doen :+ . Maar dat was dus op die lesmotor. Op mijn RS heb ik nog niet dergelijke gevalletjes meegemaakt. Ik rijd namelijk heel braaf O-)

Ciao :P
 
En toen werd je wakker....?? :+

Als je ring E'ven kent, heb je een fantastische bocht als je vanaf de A2 de ring (of A58, week ff nie) op gaat. Das niet zo moeilijk om daar plat te gaan. Overigens maakte ik geen kneedowns, mocht je dat denken, maar de twee instructeurs waar ik achteraan reed. Ik was vooral peentjes aan het zweten om ze bij te houden met m'n cb500'je. Want Kobus kwam die bocht natuurlijk lang niet zo snel door, zag zijn instructeurs verworden tot stipjes en was toen niet zo bekend in de regio...
 
Ik wilde in '95 nog ff snel mijn A halen omdat je anders theorie weer moest doen. had ik weinig trek in. (achteraf gezien beter wel kunnen doen ghe ghe)
Rijschool gezocht, les genomen. 5 dagen voor mijn examen ( had nog 3 lessen te gaan) krijg ik een andere instructeur. 8 uur 's morgens (ik was nog wakker uit nachtdienst) komt ie aan op een brommertje met zo'n helmpje ala willempie op.
Komt mokkend binnen en meld dat we niet gaan rijden omdat het te glad is.
PARDON zeg ik. we gaan WEL rijden. ik ben niet voor de kat z'n *ut wakker gebleven (leuke eerste kennismaking en dito indruk)
HIJ: nee we gaan niet want ik heb ook 2 nieuwe die mee moeten.
Ego als ik dacht zei ik: dan laat je die maar hier, WIJ gaan rijden.
Na veel 5en en 6en gingen we dan toch met z'n allen.
Het was goed te doen, de weg was vrij van ijs. alleen aangekomen op de Schilp in Rijswijk (toen nog het CBR) was het parkeerterrein 1 ijsplaat.
Omdat ik op een 250 zat (net een brommer) reed ik het terrein op, zette mijn voeten aan de grond, gaf veel gas en trok hem schuin lekker over de parkeerplaats. Instructeur helemaal over de zeik (logisch achteraf)
Kreeg natuurlijk een preek waar ik geen zin in had dus verliet ik zonder de rest schuin glijdend het terrein en smeerde hem. Rijschool gebeld, alles ok, ik ben ff alleen weg.
2 uur lopen knallen en toen motor teruggebracht. 2 dagen later opgegaan voor het examen. Na 10 minuten terug op het CBR. examinator trilde helemaal van woede.
U rijdt levensgevaarlijk!! (had ie volgens de richtlijnen ook gelijk in, spookrijden, knieën wijd in de bocht, volgas het kruispunt over)
Dus zwaar gezakt. heb er toen een boodschap aan genomen en nog maar een jaartje of 7 gewacht. Instructeur excuus aangeboden voor mijn (wan)gedrag en nu,10 jaar later lachen we er nog wel eens om. Ook de examinator kom ik regelmatig tegen in de gang en dan zie ik denken, ken ik jou niet ergens van?
1 dezer dagen ga ik hem toch eens vragen of hij het nog weet. })
Trouwens, Instructeur is zelf fervent motorrijder en geeft nog steeds les.
Een aanrader voor iedereen in de haagse regio.
:o :o :o :o :o :o :o :X :} :P
 
Een betere kan je niet hebben

Ben v.d. Lek, :}


Autorijschool Hans vd Maaten
Elviraland 5/B
2591GE 's-Gravenhage
Tel: 070 3478105

}) }) Noem mijn naam naar niet O-)

Wrom niet Jaqeline? gok ik dat (naam)goed of zit ik er naast.
Leg uit! *D
 
Dank u , zal na mijn vakantie even contact met de rijschool opnemen :)

Mijn naam mag je gewoon noemen hoor. :]
Tis omdat ik ergens anders les geef, ik daar automatisch ook de motorcursus
heb gevolgd, anders had ik hem genomen als instructeur.
Maar ja, ik blijf toch een beetje gek en doe mijn "naam" dus idd. "eer" aan.
ach, als ik het maar veilig vind. O-)
 
Mijn naam mag je gewoon noemen hoor. :]
Tis omdat ik ergens anders les geef, ik daar automatisch ook de motorcursus
heb gevolgd, anders had ik hem genomen als instructeur.
Maar ja, ik blijf toch een beetje gek en doe mijn "naam" dus idd. "eer" aan.
ach, als ik het maar veilig vind. O-)


Zal ik doen , al weet ik je naam niet ;) Wat kost een les momenteel eigenlijk?
 
Zal ik doen , al weet ik je naam niet ;) Wat kost een les momenteel eigenlijk?

Tussen de 30 en 35 euro.
Weet niet of hij mijn naam weet.( Tycho trouwens ) Maar als je met het verhaal komt van de gek die in '95 ging ijsglijden en daarna pleite was weet ie het nog wel })
 
Haha, lekker leesvoer allemaal. Dit topic was me nooit opgevallen.
Echt spannende dingen heb ik niet meegemaakt met lessen of examen, alleen voor het vetrekk naar het cbr voor mijn VD examen had ik een lekke band, ff snel een prop dr in (gelukkig reden we vanuit een motorzaak) flink doorrijden naar het CBR, het was koud glad en een beetje sneeuw, komen we daar aan, blijkt dat het examen niet door gaat vanwege gladheid... Instructeur had zn telefoon vergeten... -O-
Bij mn BV examen had mn instructeur de motorpapieren vergeten, en aangezien hij zeer weinig examens had in "mijn" regio en de examinatoren hem niet zo goed kenden, moest een collega van hem zo'n 50 km rijden om die papieren te komen brengen., echt veel tijd had ie alleen niet. Dr werd overigens niet om gevraagd.
 
Tijdens mn 2e les:
motor naar een parkeerterrein sturen om oefeningen te doen. Leraar gebaart dat we bij hem moeten komen voor een uitleg.....we zetten de motor bij m neer (met draaiende motor) en hij zegt dat we de dodemansknop even moeten gebruiken (want t was donker, en hij wilde wel wat ligt).....ik met mn stomme kop zoeken naar dat knoppie, denk m gevonden te hebben en druk gewoon de startknop in :N begint ie toch te ratelen!!! vond mn leraar niet zo fijn (gek hè?? ;) )
 
Op donderdag 14 juli 2005 19:01 schreef Wegmisbruiker het volgende:Wrom niet Jaqeline? gok ik dat (naam)goed of zit ik er naast.
Leg uit!
Jaqueline, zonder C
Je zal me wel weer een bijdehand pestventje vinden maareh, ik had er geen C in staan. Wel de U vergeten idd |(
Dit had ik ook per e mail persoonlijk kunnen doen maar omdat je me niet kent ben ik altijd bang dat vrouwen dan denken, wat moet hij nou weer in mijn inbox.
Trouwens voor je beroep niets dan respect. :}
zie er dus de humor van in als ik een antwoord of plaatje van je op de hak neem.
Leuke auto, E320. sterren laten zich goed sturen als je begrijpt wat ik bedoel.
Zelf jaren in het merk gereden.
Achterwielaandrijving.... :}

Greetz
 
Ik reed op de A8 Zaandam richting Amsterdam, het is een 4 baansweg en ik reed op de 2e baan.
Ik hoorde in mijn oortje dat ik afslag Oostzaan moest pakken maar de 1e baan(meest rechtse baan)zat vol met vrachtwagens die al bumperklevend achter elkaar reden. Ik dacht een gaatje te zien en gaf richting aan, maar dat vond ik toch niets tussen al die vrachtwagens.
Dus ik besloot volgas te geven :] en reed met 140km waar je 100km mag langs de stoet om zo uit te voegen.

Terug bij het cbr zei mijn examinator dat ik daar veel te hard reed en ik zag de bui al hangen.
Toen moest hij lachen en zei dat hij het een mooie actie vond.
 
Ik reed op de A8 Zaandam richting Amsterdam, het is een 4 baansweg en ik reed op de 2e baan.
Ik hoorde in mijn oortje dat ik afslag Oostzaan moest pakken maar de 1e baan(meest rechtse baan)zat vol met vrachtwagens die al bumperklevend achter elkaar reden. Ik dacht een gaatje te zien en gaf richting aan, maar dat vond ik toch niets tussen al die vrachtwagens.
Dus ik besloot volgas te geven :] en reed met 140km waar je 100km mag langs de stoet om zo uit te voegen.

Terug bij het cbr zei mijn examinator dat ik daar veel te hard reed en ik zag de bui al hangen.
Toen moest hij lachen en zei dat hij het een mooie actie vond.
Waarmee meteen is bewezen dat koos spee een gore regeltjes mierenne*ker is en de helft van de getoonde beelden in wegmisbruikers zo het ronde archief in kan.
Dit (tijdelijk ff 140)was nodig voor het waarborgen van je eigen veiligheid.
Hou dit gedrag ook vol maar pas daarna wel je snelheid weer aan.
Heel veel veilig en schadevrije kilometers toegewenst. *O*
 
Ik weet er nog wel een. Tijdens het lessen. Rijden we ergens bij Rijswijk een weg op richting snelweg is een flauwe bocht vervolgens een recht stuk en dan gelijk een haakse bocht die over gaat in een oprit naar de snelweg. Ik reed achteraan en had al wat lesjes gehad en het ging best lekker die dag. Dus ik gas via die flauwe bocht het rechte stuk op trek de motor lekker door. Zie ik ineens die haakse bocht :X Dat is even schrikken. Vol in mijn ankers en rij zo de midden berm in :N :N Daar sta je dan aan 1 kant de snelweg aan de anderen kant de invoeg strook. 1 gelukje rij instructeur reed met een anderen lesser helemaal voor.. Die had wat extra aandacht nodig ik niet natuurlijk :9 :+ Het was zaterdag ochtend dus geen kip op de weg. Motortje de oprit op geduwd in zijn 1 en weg gereden alsof er niks aan de hand was. Niemand heeft het ooit geweten *O* *O*

Een anderen tijdens het examen: klaar met slalom wil op de parkeerplaats keren iets te enthousiast ingestuurd ga dus half op mijn bek. Gewoon weer vlug door rijden kijk naar mijn instructeur staat met tranende ogen te kijken kijk naar de examinator staat met zijn rug naar me toe }) }) 8-) en toch nog geslaagd die dag *O* *O* na het afrijden vraagt de examinator: “wat denk je”……..dan zelf koel bloedig antwoorden: “ik ben geslaagd anders weet ik het ook niet meer :o :Y
Mag ook wel na 3 keer afrijden. Wat een geld heeft dat gekost toen de tijd niet te geloven dan heeft mijn vrouw het straks een stuk makkelijker in Australië die doet gewoon een introductie cursus van 1 middag (stelt niks voor) daarna een theorie examen dan mag je met een L plaatje naar huis en je zoek het maar uit. Kom maar af rijden wanneer je denkt het voertuig te kunnen beheersen *O* *O* *O*
 
Lest er tegenwoordig niemand meer :?

Ik niet meer :P

Ik heb een paar keer stiekem toch wat gestoplichtsprint met wat gasten die dachten een lesmotor(25kw) eruit te trekken.
Op zich ging dat nog best aardig. :P
( het waren niet al te snelle auto's maar toch)
 
tis al lang geleden. zo'n jaar of 16
dat ik een keer tijdens het lessen m'n achterkant een beetje voelde zwabberen
wat bleek . m'n achterband liep langzaam leeg
motor langs de kant en achterop bij instructeur naar de rijschool gereden

en een keer dat een kant van m'n vizier los liet best lastig als je een kant op kijkt
helemaal op de snelweg
krijg ineens een ruk aan je helm van de rijwind omdat je vizier naar links klapt en wind vangt
 
Hoi Hoi ik ben tijdens het lessen heel erg bezig geweest met het motorrijden en was best zenuwachtig voor de examens.Ik heb alles van me af geschreven in een soorts verslag als jullie nieuwschierig zijn lees het dan op de site van mijn voormalige rijschool.wens jullie veel leesplezier en nuttige tips.klik op mijn leservaringen en je kan het verhaal lezen.website: www.accuraat.nu groetjes kiwimuts
 
Oke, nu ik. Topic net pas tegengekomen. Tijdens intake voor anwb rijopleiding begon het te regenen aan 1 kant van het terrein. en daar kwam ik pas achter tijdens het remmen. Gevolg: ik schuivend over de klinkers, ondertussen kijkend naar de motor die in het donker over de klinkers schuift en vonken produceert. Mijn gedachte toen: Oh, zo ziet da er dus uit.

Later, toe ik bij MHE leste, aan 't eind van een les Eindhoven binnenrijden over de Kenndylaan, eerste afslag (richting Hondsruglaan). Bocht inzetten, en in m'n oortje instructeur Harold horen zeggen: En nu DOORKIJKEN en GASSS geven. Was wel ff apart, met een lesmotor zo plat.

Aan een les beginnen, was er net een nieuwe koppelingshendel op de motor gezet(blank alu ipv zwart). Bijzondere verrichtingen ging 't mis, m'n handschoen beschadigd, en 't ding brak af :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan