Wat is er bij jou gebeurd tijdens de lessen/examen

Ik heb op 2 juni jongsleden examen voertuigbeheersing gehad. Het examenterrein hebben ze niet lang geleden opnieuw geasfalteerd, dus mijn toenmalige rij-instructeur zei nog tegen me dat ik niet te hard moest remmen.
Die dag had het ook nog geregend, dus het asfalt was ook nog nat.
Goed, ik had al 4 oefeningen goed doorstaan, en de 5e was de noodstop.
Ik kom dus aanrijden met 50 km/u, bij de pilonnen knijp ik vol mijn voorrem in :o
Knalde best hard op de grond :+
Had wel heel erg pijn in mijn rechterpols, gelukkig bleek daar achteraf niets mee te zijn.

Was wel een domme aktie eigenlijk, maja.. tijdens de aanloop dacht ik er gewoon niet bij na over het asfalt etc., ik stond op de automatische piloot :X

14 juni heb ik het alsnog gehaald bij mijn 2e poging (al heb ik de noodstop niet goed gedaan omdat ik het lef niet meer had O-) )
 
Niet echt hele bijzondere dingen. Ik heb 2 keer met iemand anders erbij gelest, die gozer deed een cursus van 1 week. De eerste keer reed hij zichzelf bijna onder een vrachtwagen. Vrachtwagen sorteerde voor naar links en hij dacht nou daar ga ik nog even omheen |( de les erna reed hij bijna blind een kruising over waarbij rechtdoor groen heeft en linksaf ook. De bedoeling is dat je dan wacht tot het rechtdoorgaande verkeer voorbij is voor je verder rijdt. Hij werd dus ook daar bijna van zijn sokken gereden. Verder viel hij ook nog bij het achtje. Hij heeft het examen die vrijdag dan ook niet gehaald.

Bij mij ging uiteraard alles vlekkeloos :+
 
Op zich geen bijzondere dingen.

Een keer reed ik als maar rechtdoor..vond het al stil onderweg..en zo'n eind rechtdooe ?!?!?...kwam op een t-splitsing uit en had nog steeds geen nieuwe opdracht gekregen. Kijk eens achterom staat
de instructeur 400 meter verderop (reeds gekeerd te wachten) ...batterij leeg van de headset!! |( |(
 
Bijzondere verrichtingen doen in de bakkende hitte (zomer 2003). Vervolgens eventjes stoppen naast de instructeur. Valt de cb450 stop. Bleek het blok zo vast als een huis te zitten :P


Ik moest ook in die hitte afrijden. Zet de examinator de pilonetjes voor de slalom en de halve draai vol in de zon. En ze gingen beiden niet naar mijn zin. Tussen de proeven door, ik mijn jas open, motor uit, koelte toewapperen, zucht steun, warm heet. De examinator zei na de speciale verrichtingen dat het door de warmte naar boven afgerond werd. Normaal gesproken zou hij het afgekeurd hebben

Begon trouwens al met het olielampje: "wat doe je als dat lampje brandt?" "Dan staat ie klaar om te kunnen starten }) " "Ja...dat klopt. En tijdens de rit?" Ik zeg "doorrijden naar het eerste tankstation en olie bijvullen". Examinator vond dat ik meteen stil moest staan op de vluchtstrook want een motor zonder olie, dan ga je op je plaat. Dus ik reageer met "maar dat loopt er toch niet in één keer uit? En dan sta je op de vluchtstrook, ook lekker in de spits." Toen maar :X gedaan O-)

Daarna krijg ik bij een t-splitsing geen instructies.... stapvoets in het midden rijden.. "oh ja, hier links, hoor ik in mijn oortje". Ik trek op , ga de bocht in, motor slaat af, start hem weer en rij verder de bocht door. (Instructeur was zo druk bezig de examinator af te leiden, dat ie af en toe vergat mij te instrueren)

Stop en go twee keer moeten doen, omdat ik de eerste keer aan de kant van de weg (maar nog op de weg) ging staan ipv op de lege parkeervakken ernaast.

En dat ik niet per se 80 hoéfde als het toegestaan was en er boerderijtjes met uitritten vlak aan de weg staan.

En toch in één keer gehaald :+
 
Zelfde als Peetie, maar dan mijn fout. We hadden even een praatje gemaakt over hoe het BV examen de volgende les zou gaan, en toen ik wegreed hoorde ik drie kruispunten lang niks. Dus bleef steeds rechtdoor rijden :P . Toen hoorde ik ver weg opeens heel vaag iets van 'hij is vergeten z'n oordopje in te doen'. En toen pas had ik het door, oordopje lag ergens in m'n nek en examinator praatte tegen mijn medelesser. Wat ik dus heel zachtjes hoorde vanuit m'n nek :P
 
De laatste les voor ik af moest rijden. Bocht naar boven een dijk op, van een weggetje wat er parallel onderlangs loopt (ik woon er verdorie zelf!) Het was iets glad, kreeg geen voorrang en daar lag ik.

Heeeeelemaal gestresst voor het examen. Dat ging prima *O*
 
Twee weken geleden tijdens het lessen. Ik sta voor het stoplicht te balen want de portofoon is stuk gegaan en de les wordt afgebroken. Bij groen licht rij ik door en sluit achter een rij auto's aan. Komt de instructeur naast me staan en vraagt wat er aan de hand is. Niks, zeg ik. Sta te wachten totdat de auto's doorrijden.

De instructeur komt niet meer bij van het lachen. Kan je lang wachten zegt 'ie... Het bleek het een rij geparkeerde auto's te zijn :(

whahahaha _O- LOL _O- wat mij betreft heb jij gewonnen. :P
 
Hmmm, vind ik toch een beetje merkwaardige manier van lesgeven om het maar eens voorzichtig te zeggen. Voor hetzelfde geld schrik je je een dubbele hartverzakking en ga je op je klep.
Ik heb niks tegen instructeurs die niet alles voorkauwen en z'n leerlingen fouten bewust laat maken, maar er zijn grenzen.

Maar hij is het nooit meer vergeten, zou een goed instructeur voor mij zijn (was die van mij ook wel trouwens) niet van dat hele zachte, lekker duidelijk zijn, helemaal goed. :)

zachte heelmeesters enzo... ;)
 
's Ochtends vroeg toen het nog koud was op onze motoren stappen, aandoen met choke en hem 6000 toeren laten draaien om te warmen... ik test nog de remmen, maar deed het per ongeluk aan de verkeerde kant. Trap hem in z'n 1 dus zonder koppeling en dat ding knalt me toch naar voren :X

Mocht de motor daarna oprapen ;) Blij dat er niemand toevallig voorlangs liep -O-
 
Ik reed af in Mierlo,

Dan rij je daar weg , meteen rechts en dan zo het centrum uit.

Op het einde, een T splitsing komt een vuilnis wagen van v. Gansewinkel de bocht om, een of andere piepo met petje achterstevoren achter het stuur en 3 man voorin, hij laat het stuur los ofzo en knalt vol over mijn weg helft en had moeite om hem terug op zijn weg helft te krijgen.

Maarja daar rijd je dan met 50km/h vol op af..


Noodstop en uitwijken in de berm en berm vluch gedaan en terug asfalt op.. (toen was ik al geslaagd :+ )

Tuurlijk geschrokken maar niks laten merken, tot ik noodstoppies moet oefenen, nou dat waren stoppies tot 3x toe.. die vent zei.. je bent geschrokken he..haal adem en doe het nog maar eens.. :P

Geslaagd..


hoor ik achter dat ze tegen elkaar hadden gezegd in de auto op het moment dat ik uitweek : daar gaat er weer eentje..

die hadden gedacht dat ik plat werd gereden :(
 
twee akkefietjes gehad, eerste was voor een stoplicht waarbij ik dacht nog wel te kunnen remmen toen het oranje werd. Ging dus niet helemaal want de achterrem stond nogal gevoelig afgesteld dus brak me de hele achterkant uit (wel mooi slipspoortje) ... ging aardig dwars en de vriend achter me (samen lessen) schrok zich helemaal de tering O-)

tweede gevalletje was met de duffe kop op de motor stappen en tijdens het lessen gewoon een haakse bocht over het hoofd zien ... kon gelukkig rechtdoor een zandweg in schieten maar met 80km/u een zandweg pakken is geen pretje. Hoorde de instructeur van alles zeggen wat ik moest doen maar heb er niets bewust van meegekregen en gewoon mijn bromfiets ervaring in de strijd gegooid. Eindresultaat was dat ik hem rechtop gehouden heb en dus tijdens het lessen in ieder geval nooit onderuit ben gegaan :Y
 
1 jaar geleden heb ik examen gedaan...

was ook wat zeg, met lessen, sta ik in Rotterdam (grote rotonde afrit rotterdam-centrum) verkeerd voor gesorteerd.
'ja moei wel ff goed gas geven he dalijk' hoor ik door de intercom.
dat was dus niet aan dovenmans oren gericht!
ging volgens mn instructeur 25m op het achterwiel! *D
op een Kawa KLX 250...

examen was helemaal balen, alles gaat goed en de laatste 5 minuten wou die
examinator toch ff de snelweg op.
rij ik de oprit Schiedam op (lange rechter bocht) ga ik toch op mn bek :(
wat bleek nou, het had geregend en de overgang van ZOAB naar normaal asfalt
had me niet goed gedaan, vol het voorwiel weg!
was dus ook niet geslaagd B|

gelukkig ging de herexamen een stuk beter, geslaagd :]
 
Ik kreeg toen ik 18 was na het halen van mijn papiertje zomaar geen stempel beperkt erop! :9 Toen ik terugliep naar de examinator vroeg ik of ik gelijk mijn rijbewijs kon gaan ophalen. Ja zei hij, oh en ik moet nog even een stempel zetten.

Later dacht ik nog, me and my big mouth.. :P

Maarja, dan had je nog tot je 21ste moeten wachten totdat de PC op het gemeentehuis het accepteerde. Heb hetzelfde namelijk gehad, op een als licht verzekerde "zware" motor afgereden, als 20jarige met 194cm behoorlijk 21+ ogend.

Ik was geslaagd en moest tot mijn 21ste wachten totdat ik mijn zware rijbewijs kreeg want de PC blokkeerde, ik heb toen 4 maanden gewacht (kon er wel bij) en toen mijn zware rijbewijs gekregen (zie mijn eerste topic, Fout CBR, rijbewijs geldig).
 
vorige week met lessen op de openbare weg...
dubbel verkeerslicht voor linksaf, 2 voorsorteerstroken dus. stonden al 2 auto's rechts dus ik op de linkerbaan, knikje van instrukteur dat dat goed was.
groenlicht, ik wegrijden en als ik dat met de auto doe scheur ik rap die bocht door en dan gelijk uitkomen op de meest rechtse baan, wat ik dus ook met de motor deed, op me dooie gemak, zonder nakontrole |( |( |( |( |( zie ik (na geroep van me instrukteur), ineens die opel die net naast me stond VLAK achter me rijden... had ik dus bijna over de motorkap gerold... btje dom :Y
 
een VW golf met jeugdige bestuurder die me tegemoetkomt in een overzichtelijke bocht en express op mijn weghelft gaat rijden... dan schijt je toch wel ff bagger....

gelukkig goed afgelopen doordat ik zoveel mogelijk rechts ging rijden en hij op het laatste moment weer terug naar zijn eigen rijbaan ging. heb mn instructeur ook aardig horen vloeken over de intercom :P

Klinkt misschien raar maar dan heb ik de neiging om er nog vol in te rijden ook, als die zo graag wilt kan ie het krijgen ook.
 
Het spannendste wat er bij mij gebeurd was dat die ontvanger het niet meer deed en ik dus maar gewoon rechtdoor bleef rijden..... op gegeven moment reed andere lesmotor me maar voorbij om te volgen. Verder nix bijzonders gebeurd eigenlijk :Z
 
Klinkt misschien raar maar dan heb ik de neiging om er nog vol in te rijden ook, als die zo graag wilt kan ie het krijgen ook.

Alleen jammer dat jij het dan niet overleeft. En dat hij er vanaf komt met misschien wat straf en zijn rijbewijs weg...

Ik begrijp wel goed wat je bedoelt....
 
Examen moet ik nog doen.

Lessen:
Een keer van de baan gereden bij afdraaien naar links
Een keer bijna op een geparkeerde wagen bij afdraaien links
Een keer bijna in de gracht gereden tegen 70-80

Met andere woorden...NIKS gebeurd. Maaarrrr...tijdens het lessen (oefenen) met m'n eigen moto:
Laten vallen bij oefenen korte draai '(
 
Alleen jammer dat jij het dan niet overleeft. En dat hij er vanaf komt met misschien wat straf en zijn rijbewijs weg...

Ik begrijp wel goed wat je bedoelt....
De gemiddelde autorijder zal net zo goed als jij het lef niet hebben om ook daadwerkelijk te rammen, uiteindelijk kan je dus zelf ook makkelijk een auto 'aan de kant duwen'. :X
 
De gemiddelde autorijder zal net zo goed als jij het lef niet hebben om ook daadwerkelijk te rammen, uiteindelijk kan je dus zelf ook makkelijk een auto 'aan de kant duwen'. :X

:^
Als het puntje bij paaltje komt zal ik er ook wel tussenuit knijpen, maar als je mazzel hebt stuurt koekblik bestuurder zijn geval tegen een boom oid.
 
Anderhalf jaar geleden... woonwijk, 30 km zo'n beetje, auto van rechts, dus ik netjes in de remmen (wellicht wat abrupt, want zag hem laat door slecht uitzicht). Knal, pastboem, rijdt mijn medelesser vol achterop mijn fiets. Instructeur was _niet_ blij...
 
daar gaan we...

op de afrit merken dat de motor inhoud... het was net een opgevoerde bromfiets dus ik herkende het geluid, inhouden: benzine op |(

ik zoveel mogelijk rechts gezet, was geen vluchtstrook, stond 5/6 meter van het stoplicht af. Mijn instructeur: niet remmen, niet remmen, niet remmen....

op de reserve willen zetten... maar daar stond ie dus al op. Nouja, ik heb een jerrycan achterin... maar dan moet ik eerst naar een tankstation... loop jij ondertussen maar hier door de berm...

was met een honda NX 250... off-the-road... maar niet leuk als je moet douwen in de berm :9



nummer 2: je instructeur zit te slapen en vergeet(?) te zeggen dat je linksaf moet... naja.. dat doe je dus... de volgende afslag, scheelde 20 meter, instructeur gaat gewoon naar links... ik de volgende links... hij richting snelweg... ik door woonwijk :9
 
Maar hij is het nooit meer vergeten, zou een goed instructeur voor mij zijn (was die van mij ook wel trouwens) niet van dat hele zachte, lekker duidelijk zijn, helemaal goed. :)

zachte heelmeesters enzo... ;)


Inderdaad Flagg... zo is het.

Ik weet wel zeker dat deze goede man een boel mensenkennis heeft en goed weet in te schatten wat voor vlees hij in de kuip heeft, en wat voor grappen en grollen ie met je uit kan halen.

Ik bedoel, kwam daar als redelijk wijs mannetje, had immers vroeger op een Kreidler en MB5 gereden, om maar te zwijgen van de Puch Macho. Dus ik zal wel ff laten zien hoe het werkt dat motorrijden.

Wij naar een nieuw aangelegd industrieterrein bij Dronten, en mocht ik rondjes gaan rijden. Dus ik vindt mezelf best wel ruig te keer gaan. Bochtje naar rechts, 400m rechtdoor, bochtje rechts, 300m rechtdoor, bochtje rechts, 400m rechtdooor, bochtje rechts, etc, etc.

Staat ie al een tijdje te kijken, mocht ik af en toe stoppen voor wat commenctaar en opbouwende kritiek... Komt ie me op een gegeven moment toch wel (vondt ik toen) zo verschrikkelijk hard voorbij op z'n CBR600... Hij stopt en kijkt me aan met een blik van zo doe je dat. *O*

Ik had meteen een ik-moet-toch-nog-best-wel-veel-gaan-leren-gevoel -O-

Persoonlijk vond ik dit een hele prettige lesmethode. Hij hield zich niet alleen bezig met het rijden, maar vooral over wat kan je met een motorfiets, waar ligt je eigen grens, en hoe gedraag je je in het verkeer als je vlot en veilig wilt rijden.
 
Toen ik de eerste keer de baan op mocht met mijn instructeurs (1 was in opleiding) dan heb ik bij de eerste 100m geen voorrang gegeven. Beetje te nerveus, was wel begrijpelijk en de instructeurs toonden ook begrip) *O*

Iets verder een wijk in opbouw ingereden. Daar heeft de intruceur mij en de insructeur de velden laten irijden voor de grap. Er was een straat die niet af was en juist achter de hoek eindigde in een grasveld. Ik kreeg te horen 'ier rechts' Dus ook zo gedaan. Recht dat veld in. Maar ja een ragbeest als BMW F650Gs kan ertegen, de BMW k100 had al wat meer problemen om eruti te geraken ... *D
 
laatste les voor mijn examen een complete vastloper gehad met m'n lesmotor.
Wonder boven wonder geen ongelukken.
volgens mij was het een suzuki GS500 waarvan ik in het begin al vond dat er een tik inzat.
Dus volgende dag examen op een motor waar ik nog nooit eerder op gereden had.
bochtjes in de 3 etc. :( maar wel geslaagd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan