Wat is er bij jou gebeurd tijdens de lessen/examen

Tijdens mijn examen was ik lekker aan het spookrijden. Er stond een verboden in te rijden bord die ook de examinator niet had gezien (waarschijnlijk omdat ie dikke pret had met mijn instrukteur in de auto achter me.

Achteraf een dik compliment gekregen voor de manier waarop ik "onze" fout corrigeerde en slaagde pardoes. *O*
 
Vorig jaar heb ik mijn rijbewijs gehaald.
Omdat ik heel erg graag wilde rijden heb ik uuuuuren extra les genomen waarin ik dan lekker met de instructeur het land inging. Rondje Grebbeberg, Afsluitdijk, Zeeland. Allemaal met de L plaat. Het kost wat, maar dan heb je ook wel wat.
 
Tijdens het oefenen van de bijzondere verrichtingen op de parkeerplaats bij Feyenoord.
Was bezig met de uitwijkoefening.
En er was net een ander groepje met lessers die besloten hadden om er vandoor te gaan.
Gaat 1 van lessers midden door mijn oefening heen, net als ik met zo'n 55 km/uur aan kom stuiven |(

Die uitwijk moest dus iets eerder dan de pionnen aangaven ;)

Het allerleukste was dat die gozer op zn plaat ging, en ik rustig mn uitwijkoefening deed *O*
 
tijdens mijn tweede les motor laten vallen in de bocht ik had hem nog in z'n drie staan, en dat wil niet zonder koppeling |( dus liet hem toen maar vallen .
ik dacht dit gebeurt me niet meer :N dus toch wel 6 lessen verder en ja hoor tijdens de langzame slalom alle controle kwijt en daar ging die weer |( hopelijk is dit de laatste keer en blijf ik voortaan op dat ding zitten. oja een keer iets te heftig geprobeerd te remmen zo wat schudde dat ding maar kon hem nog onder controle krijgen en rustig doorrijden .(ik dacht effe van daar gaan we)
 
Mja, ach...
Wel een en ander meegemaakt, de standaard dingen zoals zonder benzine, steeds afslaande motor doordat shoke nog aanstaat, vanaf de andere kant van Utrecht alleen terugrijden naar rijschool omdat ik instructeur kwijt was geraakt, allemaal niet zo schokkend.
Totdat...
10 minuten voor mijn examen. Had net nog even bijzondere verrichtingen geoefend, slalom etc. Dus had goed motorgevoel. Toen bij het wegrijden van het terrein bij Maarssen, stond een vrachtwagen stil op mijn weghelft, die wou linksaf slaan het industrieterreintje op. Maar daar stond een auto in de inrit geparkeerd. Ik ff kijken, en vlot erlangs want dat had ik geleerd. Wat gebeurt er, ik rijd ongeveer ter hoogte van de voorkant van de oplegger, rijdt die auto die daar geparkeerd stond ineens volgas de weg op zonder te kijken, komt recht op mij af. Ik remproef en slalom tegelijk tussen auto en vrachtwagen. Maar die vrachtwagen was op hetzelfde moment gaan rijden als die auto, dus was ook al half op de andere weghelft waar ik dus ook nog reed en net die auto had ontweken. Dus nogmaals slalom om vrachtwagen heen. Die vrachtwagenchauffeur had me dus neit gezien en heeft daar 2 minuten van schrik stilgestaan. Dit is wel het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt. Mn instructeur zei: ja, de een heeft een mooi verhaal in de kroeg te vertellen, en de ander een mooi verhaal aan jezus... Maar dat scheelde heeel weinig. Had wel het voordeel dat ik meteen alle spanning voor examen kwijt was en dus in 1 keer slaagde (na 12 uur). Maar oefenen van bijzondere verrichtingen :}
 
Gisteren mijn eerste les gehad. Rij rustig op een stoplicht af, jarenlange brommerervaring, en daar is je linker hendel toch echt een rem. Rij dus op een stoplicht af, en rem, en rem harder, laat de rem gaan, rem opnieuw... Maar er gebeurd maar niks... Voorste lesmotor nader ik snel... En dan maar even bedenken dat links de koppeling is, en rechts de rem. Uiteindelijk netjes op tijd stil gaan staan.
En een andere blunder van gisteren (ik maak wat mee in zo'n eerste les :P ). Moest terug schakelen en schakel heel vrolijk op. Ging de motor ook heel gek van doen.
Nu weer een week wachten tot ik eindelijk weer mag, want mis het al wel :)
 
met lessen wel een paar keer bijna onderuit gegaan met de noodstop (voor en achter blokkeerde) met examen ging alles perfectos dus ik ben al een tijdje verlost van die stomme lessen :]
 
Bij mij was de motor (honda cb500 dacht ik) stuk op de dag van het examen, de andere 25 kw motor had een gebroken koppelingkabel.. Instructeur zei: geeft niet we hebben nog meer 25 kw motoren... neemt ie me mee staat daar een chopperachtig motortje van 250 cc, speciaal voor kleine(re) mensen. ik dus zoveel mogelijk opvouwen..echt klein ben ik namelijk niet. ding reed écht heeel anders geen kracht en zéér weinig grondspeling lekker schuren met achtjes draaien enzo.. gelukkig wel gehaald anders had ik het wel minder gevonden..
 
Bij mij kregen m'n instructeur en de rijschool een conflict, vlak voor mijn examen. Ik kreeg dus een andere instructeur, maar deze weigerde mij verder les te geven toen hij hoorde dat ik de week ervoor nog bij mijn oude instructeur had gelesd :? Was verder ook een ongelooflijke eikel, dus toen heb ik mijn oude instructeur maar gebeld of hij niet toch maar met mij mee wilde gaan naar m'n examen. Dat wilde hij best, en hij hoefde er niet eens geld voor :}
 
Nog niets geks meegemaakt eigenlijk... :Z Morgen weer lessen, dus wie weet morgen een aanvullend verhaaltje! _O-

Wel grappig was overigens dat ik mijn AVB-examen tijdens het ´oefenen´ heb gehaald! Ik was wat aan de vroege kant op de examenlocatie en ik mocht alles 1 keertje ´oefenen´ van de examinator... Kom ik terug bij die examinator zegtie: "Ok dan, gaan we nu beginnen!" Ik weer: "Oh, best! Waar moet ik mee beginnen?" Hij weer: "Geintje!!! Je bent geslaagd!" :Y _O- *O*
 
Tijdens het 1e examen met de noodstop onderuit. eerste poging reed ik 55 dus ik denk ik ga te hard, maar ja dan denkt de examinator hij remt te vroeg. Dus deze moest overnieuw. ik kom aanrijden en door spanning knijp ik zo vol mijn voorrem in. bam daar lag ik dan...... exit examen, failed.... :(
 
les met zijn 2-en .
Tijdens tweede les (dacht ik) stoppen bij een fietstunneltje waar dat spul voorrang heeft van rechts, instructeur reed tussen ons in , ik rem af voor een fietser , hoor ik in mijn oor , shiiiiit en daarop bang , en voelde een schokje. bleek de instr. niet opgelet te hebben en zijn motor tegen de mijne parkeerde :)

Met de laatste les voor het examen, maatje met wie ik lesde stak over waar ik twijfelde (Ring Maarssen op), instr. vervolgens zeggen dat ie gas zou geven omdat hij anders geen bereik had.... nahja dan maar erachteraan O-)
blikkers kijken raar als je daarna weer bij ze staat bij het stoplicht , nadat je ze met een 160 hebt ingtehaald met een L achterop *D

Tijdens examen zelf.. eerste oma voorrang willen geven , dan besluiten en toch maar voorlangs te gaan, en dan na opschakelen vooral veel gas geven in de vrij :X
en stukje verder een straat incrossen waar zo'n bord stond verboden in te rijden :N , vervolgens stoppie , zelf bijna over het stuur en dan achterom kijkend 2 man in de auto verschrikkelijk lachend te zien zitten ..

Wel geslaagd de 1ste keer btw *O*
 
Rare dingen? Tijdens de rijles een stel apies die een wedstrijdje wilden doen. Hebben ze niet gewonnen. Alleen was mijn instructeur er niet zo blij mee. Gek he?! :) :) :)
Zonder gekheid. Dit is echt gebeurd. Ik leste samen met een man. We stonden bij de verkeerslichten en naast ons kwam een oud barrel met een stel van die hele jonge gappies. Ze begonnen uit te dagen. De instructeur zei tegen ons dat we zodra het licht op groen was het gas open moesten doen. Okee dan. Maar het ging wel errug hard. De instructeur floot ons terug. We hadden het iets te letterlijk genomen. Ach, ik had wel lol. Ik zou het nu niet meer doen. Als er nu iemand naast me staat en me uitdaagd kijk ik weg en laat ik diegene lekker voorgaan.
 
Bij mijn 2e les al gelijk een schroef in de achterband,

Bij me examen dacht de examinator dat er ABS op de motor zat, achterwiel blokerde heel ff. en op andere examen ff extra gas geven voor een versmalling (ritsen), waardoor ik voorbij de vrachtwagen kwam en examinator niet, heb hem ook heel de snelweg niks horen zeggen, pas op de afrit(plaspoel-polder) dat we naar rechts moesten terug naar het CBR. (was geslaagd).

verder nog wat ik gehoord heb van instructeur:

Leerling op ER5 bij verkeerslicht, licht gaat op groen, leerling gas vol open en koppeling los, hoppa de ER5 op ze achterwiel en zo het kruispunt over (en nee dit was niet met opzet) later deed hij dit kunsje weer alleen jammer dat de weg naar links ging en zo schuin tegen een muur aan reed en zo nog ff een paar meter de muur schamde.
 
Tijdens een les op de terugweg, moesten we bij de verkeerslichten links af de licht sprong op rood voor de rij-instructeur, wij hoorden (nog twee leerlingen)door het oortje dat we terug moesten rijden naar de rij-school (twee straten verder) We hadden de motoren gepakkeerd, en we zaten maar te wachten het duurde en duurde maar. Tot we een telefoontje kregen van de Politie, hij had een fietser over het hoofd gezien die hij voorrang had moeten verlenen. De eigenaarressen van de rij-school, vroeg aan mij of ik de motor op wilde halen. Dat vond ik 11 jaar geleden wel erg stoer
 
tijdens een rijles een paar weken geleden......eindelijk begrepen dat ik niet als een trut moest rijden...dus...tempo rijden en voorlangs gaan indien mogelijk.
op die manier op een kruising de instructeur min of meer kwijtgeraakt.......dus maar gewoon weer richting zwolle...woonwijk in....30 km zone....zie ik ineens in de verte iemand op een verkeersdrempel staan....dus gas eraf en met 40 of minder over de heuvel. :Y :Y :Y :Y ja hoor politie met handlasergun.
ik kijk in mijn spiegels en zie mijn instructeur met een rotgang de bocht om komen _O- _O- _O- _O- _O- _O-
ben maar aan de kant van de weg gaan staan........ :Y :Y :Y :Y om te kijken hoe hij werd aangehouden
B| B| 25 km te hard :+ en dat moet het goede voorbeeld geven
 
Mooie verhalen hier van bijna crashes en alles.. Eigenlijk heb ik het dan vrij rustig gehouden. :+

Mijn ervaringen/hoogtepunten:
- Op een van mijn eerste lessen op zo'n brommer. Zo'n choppermodel, instructeur achterop. Moesten we tanken bij een tankstation langs een 80km weg. Netjes getankt, wegrijden dus. Ik zag een stukje verderop een vrachtwagen aankomen, dus ik dacht: die moet ik voor zijn. Maar door gebrekkig gebruik van koppeling en gas kwam het zooitje niet zo snel op gang. Alles wat je dan door je oortje hoort is: GAS GAS GAS!!! (dit was trouwens best spannend)
- Op een 2-baans 50km weg netjes voor een zebra stoppen om zo langs zij een klein vrachtwagentje met aanhanger (zo'n autotransportding) voorbij zien vliegen terwijl je denkt dat die ook stopt.
- Een grote plastik zak die van de aanhanger voor je afwaait op een dijk. Al was dat niet zo heel spannend omdat ik ruim afstand hield natuurlijk. En het plastik bleef netjes liggen toen ik voorbij reed.

Commentaar van examinator na tussentijdse toets: "Het lijkt wel of je expres over die putdeksels probeert te rijden. In die bocht bla bla reed je goed totdat je net een stukje uitweek." (heb ik af en toe nog last van, dat puttdekselsyndroom).
 
Rare dingen tijdens lessen? Ik heb rijlessen gehad in Den Haag. Reden meestal met z´n drietjes. Op een gegeven moment bij aanvang van een les zitten er twee (incl. ikzelf) al volledig op de motor eigenlijk klaar om te beginnen - komt nummer drie aan zetten.......

Klein, wat ouder, vrouwtje helemaal behangen met goud, drie lagen make-up, zwarte leren broek, haar in een staart boven op haar hoofd, getoupeerd....duurde zeker 10 minuten voordat ze - volledig gestyled - klaar was om op de motor te gaan zitten (tja als je haar maar goed zit - en bij haar dus ook onder de helm B| ). Gaat ze naast de motor staan, haalt hem van de middenstandaard af - laat ze de motor uit haar handen vallen :N Begon ze zelf te huilen, scene te maken etc. (inmiddels weer 10 minuten voorbij...)
De instructeur heeft de motor overeind gezet, haar vriendelijk, doch dringend vezocht deze keer niet mee te gaan met de les :W
 
tijdens een rijles een paar weken geleden......eindelijk begrepen dat ik niet als een trut moest rijden...dus...tempo rijden en voorlangs gaan indien mogelijk.
op die manier op een kruising de instructeur min of meer kwijtgeraakt.......dus maar gewoon weer richting zwolle...woonwijk in....30 km zone....zie ik ineens in de verte iemand op een verkeersdrempel staan....dus gas eraf en met 40 of minder over de heuvel. :Y :Y :Y :Y ja hoor politie met handlasergun.
ik kijk in mijn spiegels en zie mijn instructeur met een rotgang de bocht om komen _O- _O- _O- _O- _O- _O-
ben maar aan de kant van de weg gaan staan........ :Y :Y :Y :Y om te kijken hoe hij werd aangehouden
B| B| 25 km te hard :+ en dat moet het goede voorbeeld geven


Haha lol _O- _O- _O-
 
Ik was er van overtuigd dat ik tijdens het lessen iets vergat..........heeft erg lang geduurd voor de instructeur ook gevonden had dat dat het gebruiken van de koppelingshandel was.
Gebruikte deze wel netjes om weg te rijden in de eerste versnelling, maar stampte de Honda Rebel verder vrolijk zonder koppelen van de ene versnelling in de volgende.
Hoezo gaar.............? O-)
 
Met het examen:

Op de rechterbaan gaan staan bij stoplicht om vervolgens bij een nabij gelegen kruispunt links af te gaan. :]
Op de snelweg bij inhalen niet goed gekeken. Er kwam na zo'n blikken mormel een witte leesmappen-leasebak aangevlogen, welke ik vooraf niet gezien had. Kon nog op tijd, maar dat lijkt me logisch, naar rechts. :X
Op een T-splitsing in de stad teveel naar links gaan staan, terwijl je rechtsaf moet. Zet die examinator z'n gebakje half rechts naast mij. Na een "vriendelijke" blik van mij de weg vervolgd. :(

And guess what...toch nog geslaagd...

Ik ken mensen die voor minder geadviseerd is om te stoppen. :)
 
Okee: deze dan:

Appeltje: Loopt stevig te rotzooien met het wegrijden uit een vak.
Instructeur: pakt motor af om het voor te doen
instructeur: geeft gas
instructeur:laat koppeling opkomen

...maar te snel....

Motor: besluit af te slaan
Instructeur + motor = vallen
instructeur: :X
Appeltje: :)
 
Als je sommige stukjes leest, snap ik niet dat ze hun rijbewijs toch die keer gehaald hebben |(

Ik heb niks bijzonders voor een motor rit meegemaakt.
Wel vond ik het grappig dat er bij een rotonde een seat leon 20v nog even voor mij moest langs crossen en dezelfde weg ging vervolgen als ik. Ik trek op, zoals mijn instructeur dat gezegd heeft, moet ik het iets rustiger aan doen, omdat die leon voor me zit. Dikke olie/benzine dampen uit de uitlaat en trappen die gek. Tot 100km/h er gewoon achter zitten. Geweldig een motor :}
 
We stonden naast een chopper bij het verkeerslicht. Ik samen met een mederijlesgenoot en mijn instructeur erachter met koekblik. Ik hoor in mijn oortje een heel verhaal over dat ding. Rij-instructeur had ook zo'n chopper gehad. bla bla bla, verkeerslicht op groen, en ja hoor, we gingen er als een debiel vandoor...

Bij het volgende verkeerslicht oren half dicht, schouders verkrampt om te wachten op het scheldarsenaal... maar hoorde alleen maar gelach.. Hij vond het haantjesgedrag en kon het wel waarderen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan