wat is er precies verboden bij proeftijd/voorwaardelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die oproep heb je waarschijnlijk gekregen vanwege het feit dat je al eerder een overtreding hebt begaan die een aantekening op je rijbewijs heeft opgeleverd (punten rijbewijs?).

Gewoon gehoor aan geven en de uitspaak afwachten.... en daarna je rijbewijs weer op gaan halen als 't weer vrijgegeven wordt (duurt alleen wat langer dan een week, vrees ik).
 
Laatst bewerkt:
heel eerlijk, ik ben te lui om alles te lezen, al bij de eerste reactie met, je moet je rbw inleveren je bent een gevaar had ik het gehad...

wat dus niet mag... ik weet niet alles maar als je een overtreding begaat die je normaal een notatie oplevert, gaat er in dit geval iets anders gebeuren
je krijgt een voorwaardelijke straf en die gaat dan gelijk in. dus 2 maanden voorwaardelijk betekend dat je bij herhaling standaard al die straf mag "uitzitten"

ik weet niet precies hoe het zit met overtredingen binnen bebouwde kom maar buiten is het onder de 70 een vrij makkelijk en standaard verhaal maar!!! je hebt al eens eerder iets gehad en het was in de bebouwde kom dus ik kan daar weinig over zeggen

mijn geval:
1e 64 te hard bij 80 toegestaan, 4 dagen kwijt en 470 euro
2e 69 (randje) te hard bij 80 toegestaan, brief gemaakt (daarover zo meer) en rijbewijs in totaal 3 maand voor zitting kwijt.
eindconclusie van de rechter, 4 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar en 630 euro. daarbij, je bent hem al 3 maanden kwijt geweest dus dat maakt de straf 1 maand voorwaardelijk.

verder ben ik geflitst en dat is niet op mij verhaald, geen punt/notitie maar wel de beote (meer dan dubbel bij 80 toegestaan) 670 euro

de bebouwde kom maakt schatten voor mij lastig maar aangezien je ook nog eens een cursus krijgt zal de rechter dat wel meewegen. zonder cursus zou het wel eens hoger kunnen zijn

als je chaufeur bent als beroep of je hebt de auto gewoon echt keihard nodig (OV is ruk kan een reden zijn die mee weegt) kun je een brief schrijven zodat je het rbw weer krijgt tot de zitting.
aangezien je een flinke overtreding hebt lijkt me de kans klein maar niet onmogelijk


succes iig!

oh en uh, edit: ik heb het donkerbruine vermoeden dat het wel eens langer dan 4 maanden kan worden
en sorry voor het off topic gelul, ik had de reactie kunnen verdelen over de 2 topics maar ach, dit was wel zo makkelijk
 
Laatst bewerkt:
full
 
jah het is allemaal heel verschillend merk ik al,

ik heb eergister een jaar geleden 34 km/h te hard gereden na correctie op een autoweg 100 max dus, 20 mei heb ik met mijn motor 113 gereden waar 50 is toegestaan het was een inhaalactie en de motoragent heeft gewoon het hoogste topje gepakt uiteraard, dus dat is 2 binnen 1 jaar en jah moet nog 1 jaartje met mijn puntenrijbewijs. en ik moet ook een EMG volgen. Nou heb ik 2,5 maand geleden een brief van het O.M gehad waarin staat : het rijbewijs zal uiterlijk 17 september 2011 worden teruggegeven indien er voor die tijd geen beslissing door de OVJ is Genomen, nou had ik 22 juli al moeten komen, maar dat hebben ze afgezegd en ik zou een nieuwe oproep ontvangen tot op de dag van vandaag nog niks gehoord.. Maar stel ik heb hem 17 september terug, moet ik dan niet eerst mijn EMG afronden voor ik weer mag rijden? of is dat los van elkaar, daar heb ik trouwens ook nog niks van gehoord het is alwel betaald. t is me toch wel een drama, even een paar seconden dom doen..
heel eerlijk, ik ben te lui om alles te lezen, al bij de eerste reactie met, je moet je rbw inleveren je bent een gevaar had ik het gehad...

wat dus niet mag... ik weet niet alles maar als je een overtreding begaat die je normaal een notatie oplevert, gaat er in dit geval iets anders gebeuren
je krijgt een voorwaardelijke straf en die gaat dan gelijk in. dus 2 maanden voorwaardelijk betekend dat je bij herhaling standaard al die straf mag "uitzitten"

ik weet niet precies hoe het zit met overtredingen binnen bebouwde kom maar buiten is het onder de 70 een vrij makkelijk en standaard verhaal maar!!! je hebt al eens eerder iets gehad en het was in de bebouwde kom dus ik kan daar weinig over zeggen

mijn geval:
1e 64 te hard bij 80 toegestaan, 4 dagen kwijt en 470 euro
2e 69 (randje) te hard bij 80 toegestaan, brief gemaakt (daarover zo meer) en rijbewijs in totaal 3 maand voor zitting kwijt.
eindconclusie van de rechter, 4 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar en 630 euro. daarbij, je bent hem al 3 maanden kwijt geweest dus dat maakt de straf 1 maand voorwaardelijk.

verder ben ik geflitst en dat is niet op mij verhaald, geen punt/notitie maar wel de beote (meer dan dubbel bij 80 toegestaan) 670 euro

de bebouwde kom maakt schatten voor mij lastig maar aangezien je ook nog eens een cursus krijgt zal de rechter dat wel meewegen. zonder cursus zou het wel eens hoger kunnen zijn

als je chaufeur bent als beroep of je hebt de auto gewoon echt keihard nodig (OV is ruk kan een reden zijn die mee weegt) kun je een brief schrijven zodat je het rbw weer krijgt tot de zitting.
aangezien je een flinke overtreding hebt lijkt me de kans klein maar niet onmogelijk


succes iig!

oh en uh, edit: ik heb het donkerbruine vermoeden dat het wel eens langer dan 4 maanden kan worden
en sorry voor het off topic gelul, ik had de reactie kunnen verdelen over de 2 topics maar ach, dit was wel zo makkelijk
 
Dat gaat niemand 'm vertellen áls 't de eerste keer is dat 'ie z'n rijbewijs in mag leveren. Je toont met je paspoort bij de balie aan wie je bent én krijgt je rijbewijs weer terug..... en die mensen daar hebben niks met je te maken óf weten je ook maar iets te vertellen over de toedracht en/of verdere concequentie's.


Sorry?

Lijkt me dat hij toch wel een gesprekje krijgt?

Mowet gewoon voorkomen voor het gepleegde feit.
Rijbewijs word gewoon teruggestuurd via het CVOM dus aangetekend dus 3 dagen extra op je rbw wachten.
 
jah het is allemaal heel verschillend merk ik al,

ik heb eergister een jaar geleden 34 km/h te hard gereden na correctie op een autoweg 100 max dus, 20 mei heb ik met mijn motor 113 gereden waar 50 is toegestaan het was een inhaalactie en de motoragent heeft gewoon het hoogste topje gepakt uiteraard, dus dat is 2 binnen 1 jaar en jah moet nog 1 jaartje met mijn puntenrijbewijs. en ik moet ook een EMG volgen. Nou heb ik 2,5 maand geleden een brief van het O.M gehad waarin staat : het rijbewijs zal uiterlijk 17 september 2011 worden teruggegeven indien er voor die tijd geen beslissing door de OVJ is Genomen, nou had ik 22 juli al moeten komen, maar dat hebben ze afgezegd en ik zou een nieuwe oproep ontvangen tot op de dag van vandaag nog niks gehoord.. Maar stel ik heb hem 17 september terug, moet ik dan niet eerst mijn EMG afronden voor ik weer mag rijden? of is dat los van elkaar, daar heb ik trouwens ook nog niks van gehoord het is alwel betaald. t is me toch wel een drama, even een paar seconden dom doen..


Emg kan je later volgen.

Gepleegd feit was bij mij begin april.
3,5 mnd later rbw terug.
Laatste betaling aan het CBR is november dus zal wel 2012 worden eer ik me EMG krijg |(

Wat heb je ervan geleerd?
Dat agenten ongestraft meineed mogen plegen meer niet.

Ik heb trouwens schikkingsvoorstel gehad en de OVJ vond een voorwaardelijke termijn niet nodig })
 
idd die motoragent heeft net aan 350a400 meter achter mij gezeten en ik heb ingehaald in die meters, hij moet bijkomen afstand gelijkhouden en meten, nou toen was ik al zowat weer thuis, ik begrijp niet dat dit zo kan mijn mening is en blijft dat ie gegokt heeft maarjah 1 ding is wel waar, ik reed te hard en ik word er zwaar voor gestrafd, jah ik reken dat die emg nog wel even duurt, zo snel zijn ze daar niet.. ik wacht wel af , het zal allemaal wel weer goed komen, kwestie van tijd..
Emg kan je later volgen.

Gepleegd feit was bij mij begin april.
3,5 mnd later rbw terug.
Laatste betaling aan het CBR is november dus zal wel 2012 worden eer ik me EMG krijg |(

Wat heb je ervan geleerd?
Dat agenten ongestraft meineed mogen plegen meer niet.

Ik heb trouwens schikkingsvoorstel gehad en de OVJ vond een voorwaardelijke termijn niet nodig })
 
jah het is allemaal heel verschillend merk ik al,

ik heb eergister een jaar geleden 34 km/h te hard gereden na correctie op een autoweg 100 max dus, 20 mei heb ik met mijn motor 113 gereden waar 50 is toegestaan het was een inhaalactie en de motoragent heeft gewoon het hoogste topje gepakt uiteraard, dus dat is 2 binnen 1 jaar en jah moet nog 1 jaartje met mijn puntenrijbewijs. en ik moet ook een EMG volgen. Nou heb ik 2,5 maand geleden een brief van het O.M gehad waarin staat : het rijbewijs zal uiterlijk 17 september 2011 worden teruggegeven indien er voor die tijd geen beslissing door de OVJ is Genomen, nou had ik 22 juli al moeten komen, maar dat hebben ze afgezegd en ik zou een nieuwe oproep ontvangen tot op de dag van vandaag nog niks gehoord.. Maar stel ik heb hem 17 september terug, moet ik dan niet eerst mijn EMG afronden voor ik weer mag rijden? of is dat los van elkaar, daar heb ik trouwens ook nog niks van gehoord het is alwel betaald. t is me toch wel een drama, even een paar seconden dom doen..
Het lijkt er op dat jij het soort persoon bent voor wie al die nieuwe regels gemaakt worden.
Bovendien: wat wil je nou met 10 km te hard, als je daar je kicks vandaan moet halen...
 
Dunno was 31 te hard bbk met auto mann, maar ik niet ermee eens dat het bbk is, die weg lijkt gwn op een buk. Blergh
 
Niet debiel doen? Ik heb het nog niet gepresteerd om mijn RBW kwijt te raken en ik heb het ook nog niet gepresteerd een EMG te krijgen en ik heb het ook nog niet gepresteerd om met 63 km/h te hard binnen de bebouwde kom te rijden :')

Rij ik nooit hard? Of te hard?

Jawel hoor.....

Ik rij ook regelmatig hard en soms ook te hard :')

Maar ik heb in 11 jaar RBW welgeteld 3 bekeuringen gehad, waarvan de hoogste voor 9 km/h te hard buiten de bebouwde kom was :')

Ik zorg er gewoon voor dat ik daar hard rijdt waar het gewoon mag :) En ik zet mijn RBW niet op het spel....

En zeg nou eerlijk...je hebt het na die 30+ km/h te hard niet geleerd, want je bent niet voor niets je RBW kwijt geraakt.

En waarom zou je vragen welke regels er gelden als je een proeftijd hebt, als je van plan bent je gewoon aan de snelheden te houden? Als je je namelijk gewoon aan de regels houdt, overtreedt je namelijk zeker niet de regels van je proeftijd :')

Dus wie is er nu onder de streep debiel bezig? :')

wat ben jij een moraalridder zeg :')
 
Uit het laatste woord begrijp ik nog wel dat hij over zijn nek gaat. :r

:') Waarschijnlijk omdat hij te veel in de kroeg gehangen heeft @ :r

@ Drinky....wat jij wilt :')

Maar leg mij eens uit waarom je wilt weten waar de grens is, als je niet van plan bent om de grens op te zoeken?

Dat heeft namelijk niets met moraalridder zijn of niet zijn te maken, maar gewoon met gezond boeren verstand.
 
:') Waarschijnlijk omdat hij te veel in de kroeg gehangen heeft @ :r

@ Drinky....wat jij wilt :')

Maar leg mij eens uit waarom je wilt weten waar de grens is, als je niet van plan bent om de grens op te zoeken?

Dat heeft namelijk niets met moraalridder zijn of niet zijn te maken, maar gewoon met gezond boeren verstand.

wie zegt dat hij dat niet van plan is?

Als die jongen in zijn proeftijd alsnog te hard wil rijden is dat toch zijn keus, wat is er dan mis mee te weten hoeveel te hard je mag? Wat mij betreft is dat slimmer dan mensen die gewoon in hun proeftijd door blijven knallen. Als je alleen maar van plan bent de max toegestane snelheid te rijden met een motor kun je m.i beter het geld spenderen aan een auto.
 
Hallo

zoals sommigen van jullie weten ben ik me rijbewijs 3 maand geleden kwijt geraakt(is een topje over) nou zou ik 22 juli moeten voorkomen maar 1 dag ervoor kreeg ik een brief dat het niet doorging ivm andere zittingsplaats. Nu zat ik te denken, strax krijg ik een uitspraak en daar zit natuurlijk ook zoveel jaar voorwaardelijk of een proeftijd aan vast. WAT mag ik absoluut niet begaan als ik onder proeftijd sta of voorwaardelijk, het is absoluut niet meer de bedoeling om mijn rijbewijs nog eens af te laten pakken, maar ik ben even benieuwd of ik met 10 km.h overschrijding ook al een probleem heb, en hoe zit dat met geflitst worden boven de 30km/h bijvoorbeeld?

alvast Bedankt

Tis maar een idee hoor; als je je nou eens aan de verkeersregels houdt? Scheelt een hoop nadenkwerk, gissen en zorgen. :)
 
wie zegt dat hij dat niet van plan is?

Als die jongen in zijn proeftijd alsnog te hard wil rijden is dat toch zijn keus, wat is er dan mis mee te weten hoeveel te hard je mag? Wat mij betreft is dat slimmer dan mensen die gewoon in hun proeftijd door blijven knallen. Als je alleen maar van plan bent de max toegestane snelheid te rijden met een motor kun je m.i beter het geld spenderen aan een auto.

Als je in je proeftijd alsnog te hard wilt rijden, dan ben je in mijn ogen gewoon debiel bezig en niet volwassen en zou het imho beter zijn dat je je pasje gewoon inleverd en nog een keer examens gaat doen als je wel volwassen genoeg bent om aan het verkeer deel te nemen.

Jou argument dat je alleen maar lol kunt hebben als je de maximum snelheid aan je laars lapt is ook het meest idiote en onnozele argument dat je kunt verzinnen. Ik kan namelijk zeer goed lol hebben zonder de max snelheid te overschrijden of dusdanig te moeten overschrijden dat de OvJ weer wat werk heeft. dat jij dat niet kunt, zegt meer over jouw volwassenheid en verstand dan over mij denk ik :)

En voor het geval je het niet wist, maar 99% van de auto's van tegenwoordig kunnen ook allemaal harder dan de max. toegestane snelheid :')
 
Laatst bewerkt:
Als je in je proeftijd alsnog te hard wilt rijden, dan ben je in mijn ogen gewoon debiel bezig en niet volwassen en zou het imho beter zijn dat je je pasje gewoon inleverd en nog een keer examens gaat doen als je wel volwassen genoeg bent om aan het verkeer deel te nemen.

Jou argument dat je alleen maar lol kunt hebben als je de maximum snelheid aan je laars lapt is ook het meest idiote en onnozele argument dat je kunt verzinnen. Ik kan namelijk zeer goed lol hebben zonder de max snelheid te overschrijden of dusdanig te moeten overschrijden dat de OvJ weer wat werk heeft. dat jij dat niet kunt, zegt meer over jouw volwassenheid en verstand dan over mij denk ik :)


En voor het geval je het niet wist, maar 99% van de auto's van tegenwoordig kunnen ook allemaal harder dan de max. toegestane snelheid :')

1e punt, eens! als je dan nog los gaat ben je niet lekker bezig

en als ik lol heb rij ik ook altijd harder dan toegestaan ja, of wil je zeggen dat er zo veel bochten in nederland zijn waar je met 80 erdoor erg veel lol hebt? ik niet!


hij wil de limiet weten, zou ik ook willen. als ik me aan strengere regels moet houden of ze worden strenger gehandhaafd wil ik de speciale voorwaardes weten.

en als ik met 10 te hard mijn RBW al kwijt zou zijn hield ik op met motorrijden op mijn type motoren. maar als het pas bij 30 is kan ik wel blijven rijden waarom?
10 is niets en dan zou ik dus zo spichtig moeten opletten dat de lol eraf is.
als het niet erg is dat ik een keer met 80 de 60 zone inga kan ik blijven rijden.

hij wil niet weten hoe hard hij mag rijden voordat hij z'n papier weer moet inleveren
hij wil weten wat de grens is!

en auto's kunnen hard ja, maar de gemiddelde burgertrutten bak (bijvoorbeeld een polo) nodigd nou niet bepaald uit tot buitensporig gedrag. mijn superduke daarintegen })
 
1e punt, eens! als je dan nog los gaat ben je niet lekker bezig

en als ik lol heb rij ik ook altijd harder dan toegestaan ja, of wil je zeggen dat er zo veel bochten in nederland zijn waar je met 80 erdoor erg veel lol hebt? ik niet!


hij wil de limiet weten, zou ik ook willen. als ik me aan strengere regels moet houden of ze worden strenger gehandhaafd wil ik de speciale voorwaardes weten.

en als ik met 10 te hard mijn RBW al kwijt zou zijn hield ik op met motorrijden op mijn type motoren. maar als het pas bij 30 is kan ik wel blijven rijden waarom?
10 is niets en dan zou ik dus zo spichtig moeten opletten dat de lol eraf is.
als het niet erg is dat ik een keer met 80 de 60 zone inga kan ik blijven rijden.

hij wil niet weten hoe hard hij mag rijden voordat hij z'n papier weer moet inleveren
hij wil weten wat de grens is!

en auto's kunnen hard ja, maar de gemiddelde burgertrutten bak (bijvoorbeeld een polo) nodigd nou niet bepaald uit tot buitensporig gedrag. mijn superduke daarintegen })

Ik denk dat er inderdaad voldoende bochten in Nederland zijn (dan wel binnen een normale afstand te rijden in het Buitenland) waar je ook met de max. toegestande snelheid lol kunt hebben ja.....En ja je hebt gelijk, er zijn er 100% zeker weten meer waar je met de max. toegestane snelheid minder lol hebt :')

Als ik TS was, en daar hebben we gelukkig nog een aantal anderen die ook zo denken, zou ik me voorlopig gewoon netjes aan de regeltjes houden. Want zeg nou eerlijk....met een puntenrijbewijs binnen een jaar 2 behoorlijke overtredingen vind ik toch niet echt getuigen van volwassenheid en verantwoordelijkheidsbesef.

En is dit: "hij wil niet weten hoe hard hij mag rijden voordat hij z'n papier weer moet inleveren"

En dit: "hij wil weten wat de grens is"

Niet gewoon hetzelfde alleen anders verwoord? :')
 
Als je in je proeftijd alsnog te hard wilt rijden, dan ben je in mijn ogen gewoon debiel bezig en niet volwassen en zou het imho beter zijn dat je je pasje gewoon inleverd en nog een keer examens gaat doen als je wel volwassen genoeg bent om aan het verkeer deel te nemen.

Jou argument dat je alleen maar lol kunt hebben als je de maximum snelheid aan je laars lapt is ook het meest idiote en onnozele argument dat je kunt verzinnen. Ik kan namelijk zeer goed lol hebben zonder de max snelheid te overschrijden of dusdanig te moeten overschrijden dat de OvJ weer wat werk heeft. dat jij dat niet kunt, zegt meer over jouw volwassenheid en verstand dan over mij denk ik :)

En voor het geval je het niet wist, maar 99% van de auto's van tegenwoordig kunnen ook allemaal harder dan de max. toegestane snelheid :')

Volwassenheid in het verkeer heeft er meer mee te maken hoe je het verkeer kunt inschatten en je er dusdanig aan aanpassen. Dus niet als een mongool gaan rijden als het druk is, of te snel door de bebouwde kom( daar waar het dan ook echt bebouwd is). Hoe vaak zie je wel geen personen die de max. snelheid rijden of langzamer, maar echt de meest rare fratsen uithalen en onvoorspelbaar rijden. Dat sommige mensen een lage "fundrempel" hebben is leuk voor ze, ik zou willen dat ik dat ook had want dat zou me een hoop kopzorgen kunnen schelen, maar dat is helaas niet zo.

Snap dan eerlijk gezegd ook jouw keuuze voor je huidige motor niet, zal dan vast voor de looks zijn want als je niet hard gaat rijden of echt bochtenwerk gaat doen is een 600cc 4 cilinder supersport nou niet echt de meest perfecte motor, kan je beter een supermotard/all-road/enduro pakken, of ga je af en toe toch wel flink over de snelheidslimiet?
 
Volwassenheid in het verkeer heeft er meer mee te maken hoe je het verkeer kunt inschatten en je er dusdanig aan aanpassen. Dus niet als een mongool gaan rijden als het druk is, of te snel door de bebouwde kom( daar waar het dan ook echt bebouwd is). Hoe vaak zie je wel geen personen die de max. snelheid rijden of langzamer, maar echt de meest rare fratsen uithalen en onvoorspelbaar rijden. Dat sommige mensen een lage "fundrempel" hebben is leuk voor ze, ik zou willen dat ik dat ook had want dat zou me een hoop kopzorgen kunnen schelen, maar dat is helaas niet zo.

Snap dan eerlijk gezegd ook jouw keuuze voor je huidige motor niet, zal dan vast voor de looks zijn want als je niet hard gaat rijden of echt bochtenwerk gaat doen is een 600cc 4 cilinder supersport nou niet echt de meest perfecte motor, kan je beter een supermotard/all-road/enduro pakken, of ga je af en toe toch wel flink over de snelheidslimiet?

Gelukkig ging TS ook maar met 63 km/h te hard door de bebouwde kom en haalde hij een aantal auto's in op een klein stuk van 400 meter of zo....dus wat dat betreft is TS zeker wel volwassen bezig :')

Volgens mij snap je het neit helemaal Drinky :')

Ik rij ook graag snel en/of hard, maar zeker niet in Nederland....want daar mag het niet :) En mij is m'n RBW lief, dus doe ik dat soort grapjes hier niet :)

Ik ga wel even de grens over als ik aan het gas wil draaien :) Is maar een half uurtje rijden, dus dat is wel te doen :) En als ik lekker wil sturen, dan heb ik hier in de omgeving voldoende leuke weggetjes om dat te doen. En als ik dan met 25 boven de toegestane max lekker kan sturen, dan vind ik het prima :) Dat het misschien nog heel veel leuker zou zijn om over de zelfde weg met 70 boven de max toegestane snelheid te rijden zal best zo zijn, maar ja....Ik heb geen zin om hier een topic a la TS te moeten starten, dus doen we dat soort snelheidsoverschrijdingen lekker niet :) Ik tank liever voor dat geld en rij daavoor wat verder weg om bochtjes te rijden :')

Het is dus maar waar je voor kiest :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan