Wat is je $ race-budget $ per seizoen ?

je race-budget per jaar

  • tot 1500 euro

    Stemmen: 5 10,6%
  • 1500-5000 euro

    Stemmen: 16 34,0%
  • 5000-10000 euro

    Stemmen: 17 36,2%
  • 10000-20000 euro

    Stemmen: 6 12,8%
  • meer dan 20k euro

    Stemmen: 3 6,4%

  • Totaal aantal stemmers
    47

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
599
1
Oss
Ik vind 80 euro voor een mooie trui veel geld. Een 2-dehands Akra systeem voor slechts 700 euro kocht ik zonder na te denken.

Als het om racen gaat, is de waarde van het geld gewoon anders.
Dit seizoen gaat me +/- veel geld kosten ;)

Wat geef je per seizoen uit aan het racen?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga deze zomer wel met de blade het circuit op, ik gok dat ik voor 2500 euro toch wel een paar ritjes moet kunnen maken, dit is trouwens inclusief de conversie naar andere wielen + aangepaste remmerij/schokdemper. Tevens zoek ik nog een originele demper :+
 
Ik reken ca 300 euro per race-/trainingsdag.

Maar nog voor het seizoen begonnen is toch alweer een kleine 2000 euro uitgegeven aan een nieuwe raceoverall, vering/demping en nog wat andere zooi.
 
eerste racejaar 8000 euro, vorig jaar 6, dit jaar ruim 9 :X :X MAar dan schaf ik ook een splinternieuwe motor aan die ik nog moet ombouwen.

Scheelt altijd om jebudget te berekenen aan het begin van het seizoen. Zo hou je je uitgaven in de gaten en heb je ook een professioneel plaatje om te laten zien aan je sponsoren.
 
Ben benieuwd wie er TOT 1500 euro heeft ingevuld, en wat die daarin allemaal berekend heeft :? (is btw serieus bedoeld) want mijn inziens kom je met 1500 euro echt niet ver :N
 
Ben benieuwd wie er TOT 1500 euro heeft ingevuld, en wat die daarin allemaal berekend heeft :? (is btw serieus bedoeld) want mijn inziens kom je met 1500 euro echt niet ver :N

Misschien een wedstrijd per seizoen....
Als je erop blijft zitten en alleen banden en brandstof koopt is 1500 niet genoeg maar je komt wel een heel eind.
 
Ben benieuwd wie er TOT 1500 euro heeft ingevuld, en wat die daarin allemaal berekend heeft :? (is btw serieus bedoeld) want mijn inziens kom je met 1500 euro echt niet ver :N

Om serieus ophet bedrag van 1500 Euries in te gaan :
Ik ga er op zich ook niet zoveel overheen hoor, kom op ongeveer 2000 Euries, dat is dan voor die +/- zes dagen per jaar die ik meerijd in de ZAC of tijdens gewone circuitdagen.
Flinke klappers worden natuurlijk niet meegerekend O-) :X , bij grote schade o.i.d is het gewoon einde seizoen en bij afschrijving van de motor een paar jaar racepauze of "einde carriere" ;(

Voor die centen (en met mijn talent... :N ) blijft het dan wel bij veldvulling in de S0 maar het gaat mij ook gewoon om de lol :X
Ik doe ongeveer 4 circuitdagen met een setje banden (ik gebruik geen supercorsa's want daar weet ik toch niet het maximale uit te halen dus gewone straatcompounds zoals Pirelli Diablo's, Michelin Pilot Power, Bridgestone BT014 etc).
De huidige Metzeler Rensport (street) zitten er 2 "dagen" op dus dit jaar in principe één setje banden nodig.
De kostenraming dit jaar :
1 setje banden 250€
6 x inschrijven a 150=900€
6x benzine en evt. slapen a 100=600€
Klein onderhoud aan de motor (remblokken/olie olie(+filter)+ div +/- 250€

Dus met totaal ongeveer 2000 Euries hoop ik het te stoppen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan